Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Picanto 2013: první facelift se vyřádil hlavně pod kapotou
24.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nejmenší Kia je v prodeji jen přes rok, ale na domácím trhu už byl představen její facelift. Stihly ji menší vzhledové a větší technické inovace.
Kia Picanto má za sebou jednu z těch modernizací, nad kterou si v případě zájmu budete muset v klidu sednout, dát vedle sebe fotky vozu před a po a srovnávat, hledat, přemýšlet... Snad je v pořádku, že se nejedná o větší změny. Druhá generace městského mini je na trhu pouze rok a něco, takže zásadnější modifikaci vzhledu patrně nepotřebuje, Korejci se nicméně domnívali, že jemné „přepudrování nosu“ Picantu neublíží.
Předně bychom asi měli říci, že Picanto si své jméno navzdory nápisům na místě espézetky ponechá - Morning je označení používané v Koreji a některých dalších asijských trzích a není žádnou novinkou. Pokud se ale pozorně podíváte na příčku sloužící k uchycení SPZ a lem mřížky v nárazníku i kolem plastu s mlhovkami, mohli byste si všimnout, že jsou nově udělané z lesklého černého plastu.
Podle dostupných, ale neúplných informací byla rovněž rozšířena paleta barev (kromě jiného i o růžovou z fotografií), přibylo osvětlení schránky před spolujezdcem, pozměněný volant a součástí standardní výbavy se stal stabilizační program ESP a systém start-stop zvaný u Kie ISG.
Podle korejských kolegů to rovněž vypadá na menší zvrat pod přední kapotou. Chybí totiž jakékoli zmínky o čtyřválci 1,25 litru s výkonem 86 koní. Tím netvrdíme, že stoprocentně vypadl z nabídky, ale s ohledem na posílení litrového tříválce to možné je. Původně měl motor 1,0 CVVT 69 koní při 6 200 ot./min., nově však nabízí buď 82 koňských sil při 6 400 ot./min. ve spojení s manuální převodovkou (základní i BiFuel schopný jezdit na LPG) anebo 80 koní při objednávce nového CVT. A vedle takové jednotky už 86 koní dosavadního čtyřválce 1,25 moc velký smysl nedává, tedy alespoň čistě papírově.
Verze 1,0 CVT (přesněji CVVT CVT, ale to byste se z toho mohli zbláznit - prostě ta s automatickou převodovkou) se v kombinaci s ISG chlubí průměrnou spotřebu jen 4,8 l/100 km, což je ale o 0,6 l více než současný litrový vůz s manuálem. Nelogický výsledek pochopitelně způsobují rozdíly v metodice měření, ale Korejci tvrdí, že nové auto je o necelých deset procent úspornější, takže podle evropských tabulek by mělo jezdit za 3,8 litru na sto.
Berte zatím uvedené informace s rezervou, s přibývajícím časem je jistě zaktualizujeme. Našeho trhu se buď jak buď prozatím netýkají, ale to bude také jen otázka času - Kia nemá ve zvyku modely pro jeden trh faceliftovat a pro jiný nikoli, maximálně to dělá v trochu jiném čase.













































Pokud můžeme věřit fotkám, ve skutečnosti se toho změnilo mnohem více, než jsme zmínili, některé prvky výbavy (jako třeba digitální rychloměr) však můžou být pouze specifika korejského trhu
Zdroj: Kia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 2 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07