Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima T-Hybrid: diesel-elektrický hybrid odhalen před Paříží
29.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektromotor sice může vůz i pohánět, ale jen v nízkých rychlostech. Hlavním cílem elektřiny zde je zvednout výkon za současného snížení spotřeby a emisí.
Kia Optima by v budoucnu měla být k mání i s diesel-elektrickým pohonným ústrojím, lze-li soudit podle poodhaleného konceptu T-Hybrid. Nečekejme lokomotivu, výsledný vůz bude tzv. mild-hybrid, ale s možností jízdy čistě na elektřinu na krátké vzdálenosti a v nízkých rychlostech. A podobně jako skoro všechny novinky, o kterých se v posledních týdnech píše, i tento stroj se veřejnosti naživo ukáže na pařížském autosalonu.
Pohonné ústrojí Optimy T-Hybrid se bude skládat ze standardního 1,7litrového dieselového čtyřválce CRDi, který sám o sobě nabídne 134 koní a 325 Nm. Ta hybridní část znamená 48voltovou baterii umístěnou pod podlahou zavazadelníku, tam, kde by normálně bylo rezervní kolo, která bude napojena na generátor nahrazující klasický alternátor a schopný i nastartovat motor pod přední kapotou.
Díky tomuto uspořádání má být startování motoru v rámci funkce start-stopu "téměř bez hluku a vibrací". První, tedy studený start bude s největší pravděpodobností obstarávat obyčejný startér, který i s běžným akumulátorem pod kapotou také najdeme. Kromě mild-hybridu dostane motor také elektřinou poháněný kompresor, který má v nízkých otáčkách výrazně zvyšovat točivý moment motoru.
Podle automobilky se díky těmto úpravám zvedne výkon pohonného ústrojí o 15 až 20 procent, což by mohlo znamenat 154-161 koní, resp. 374-390 Nm. Podle informací o elektrickém kompresoru však očekávejme změny zejména v křivkách výkonu a točivého momentu a tedy i ve zrychlení na stovku a pružnosti. A pochopitelně se také hovoří o "výrazném snížení" spotřeby a emisí CO2. Že papírovým údajům nebude možno příliš věřit, snad nemusíme dodávat.
Kia pro hybridní část pohonu této Optimy nepoužila dnes běžné lithium-ionové baterie, namísto nich je pod podlahou kufru standardní olovo-uhlíkový akumulátor, stejný, jaký v dnešních konvenčních autech najdeme pod kapotou. Argumenty pro jeho použití jsou docela jednoduché - není ho potřeba tolik chladit a když skončí jeho životnost, recyklace je mnohem snazší.
Podle automobilky je Optima T-Hybrid stále ve vývoji; stroj, který uvidíme v Paříži, je zatím jen koncept. Nejspíš ale nebude dlouho trvat, než se dostane do nabídky. "Nový mild-hybrid je naší vlajkovou technologií pro zlepšení efektivity modelů, poháněných motorem s vnitřním spalováním. V budoucnosti tato technologie pomůže snížit emise celé evropské nabídky," komentoval T-Hybrid Michael Cole, evropský šéf automobilky. Na rozdíl od elektromobilů by takováto aplikace skutečně mohla pomoci snížit emise CO2 při prodejní ceně, která nebude tak moc vzdálená konvenčnímu turbodieselu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



Kia Optima T-Hybrid využívá elektřiny ke snížení spotřeby; k jízdě již výrazně méně
Vnější vzhled se oproti variantě s konvenčním pohonem příliš měnit nebude (na obrázcích americká verze Optimy)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva