Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima SportWagon a GT dorazily na český trh, nebojí se ani Superbu Combi
31.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské kombi je k dispozici ve čtyřech výbavách a s motory 1,7 CRDi či 2,0 T-GDI s 245 koňmi. Ten je možné dostat i do sedanu.
Korejci se dnes rozjeli. Krátce po představení faceliftu Hyundai i10 se tak můžeme přesunout k sesterské Kie, jejíž české zastoupení od zítřejšího dne začíná s prodejem nové generace modelu Optima ve verzi kombi a GT. Nejdříve se blíže podíváme na provedení SportWagon, který debutoval letos v Ženevě a který je s 245 koňmi k dostání taktéž.
Než přistoupíme k českým cenám, jen v rychlosti zrekapitulujeme, co za své peníze dostanete. Ve srovnání s již nabízeným sedanem se pochopitelně měnila především záď, kde objem zavazadlového prostoru narostl ve standardním stavu z 510 na 552 litrů. Pokud pak sklopíte zadní sedadla dělená již standardně v poměru 40:20:40, můžete počítat s 1 686 litry.
K dispozici jsou dva motory. Základem je 1,7litrový turbodiesel naladěný na 141 koní a 340 Nm, se kterým je možné spárovat šestistupňový manuál či sedmistupňový dvouspojkový automat. V prvém případě akcelerace zabere 10,2 sekundy, ve druhém 11,1 s. Nejvyšší rychlost činí pokaždé 200 km/h, spotřeba byla vyčíslena na 4,4 l/100 km, resp. 4,6 l.
Dále na výběr je přeplňovaný benzinový dvoulitr, který již souvisí s výše zmiňovanou variantou GT. Šestistupňový automat je standardem, přičemž na přední kola přenáší 245 koní a 353 Nm. Sprint na stovku trvá 7,6 sekundy, nejvyšší rychlost pak vystoupala na 232 km/h a spotřeba byla stanovena na 8,2 l/100 km.
Tato pohonná jednotka je nově se stejnými parametry k dispozici také pro sedan. Jelikož zde ovšem máme menší aerodynamický odpor a nižší hmotnost (1 580 kg versus 1 605 kg), akcelerace zabere jen 7,4 sekundy a maximálka činí 240 km/h. Průměrná spotřeba zůstala stejná.
Kombi s dieselovou jedna-sedmou a manuálem startuje na 669 980 Kč, automat je o 55 tisíc korun dražší. Základní úrovní je Business Line, která zahrnuje třeba LEDky pro denní svícení, 16palcová litá kola, duální klimatizaci a dokonce i navigaci.
Pokud vám tato úroveň nestačí, můžete se posunout na stupeň Exclusive, kde platíte 764 980 Kč, respektive opět o 55 tisíc korun více. Diody v tu chvíli přicházejí i na záď, dále pak lze počítat se 17palcovými litými koly, polokoženým čalouněním nebo aktivním monitoringem jízdních pruhů LKAS.
Dále nabídka pokračuje úrovní GT Line, za kterou platíte 899 980 Kč. Počítat již lze pouze s kombinací dieselu a automatu, zatímco standardem se stávají plnohodnotné čelní LEDky, 18palcová litá kola, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo multimédia s osmipalcovým displejem, navigací a zpětnou kamerou.
Jsme ve finále, konkrétně u verze GT. Ta vychází na 999 980 Kč, za což stejně jako u výbavy GT Line dostáváte sportovní bodykit, audio Harman Kardon a kožené čalounění. Bonusem jsou dále červeně lakované třmeny brzd nebo bezpečnostní výbava rozšířená třeba o autonomní brzdy. Kia se tak svými cenami pohybu v teritoriu nového Superbu Combi, za podobné částky ale nabízí více výbavy. Jestli to českému vládci své třídy udělá alespoň trochu vrásek na čele, posuďte sami.
Se stejnými prvky je k dispozici i sedan, za který platíte 969 980 Kč. U obou verzí lze navíc sáhnout po příplatkové výbavě, do níž se nastěhoval perleťový lak, panoramatické okno či sportovní sedadla. Bližší informace najdete v oficiálním ceníku SportWagonu (PDF, 1 MB) ia také aktualizovaném ceníku sedanu (PDF, 971 kB).
Kia Optima SportsWagon startuje na českém trhu na 670 tisících Kč
Za verzi GT dáte bez dvaceti korun rovný milion Kč, přičemž 245 koní lze spřáhnout také s méně praktickou karosářskou variantou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva