Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima Hybrid 2014: facelift přinesl lepší aerodynamiku, spotřeba zamířila dolů
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Korejský sedan s 202 hybridními koňmi si nově řekne o průměrných 6,2 l/100 km. A to díky jiným nárazníkům, čelní masce a litým kolům.
O modernizaci korejského sedanu jsme vcelku pravidelně informovali v průběhu celého loňského roku. Neunikla nám ani americká, ani evropská verze. Nově se tak logicky musíme zastavit také u hybridního provedení, ačkoliv to u nás momentálně nabízeno není. Možný je ovšem individuální dovoz, pročež jsme si posvítili na premiéru modelu na autosalonu v Chicagu. Nic jiného než pár kosmetických změn ovšem neočekávejte.
V motorovém prostoru nadále pracuje 2,4litrový benzinový čtyřválec, kterému společnost dělá elektromotor a lithium-polymerové baterie. Neměnný tak od loňské rošády zůstal výkon 202 koní i točivý moment 320 Nm. Vlivem přepracovaného předního nárazníku, nové čelní masky a odlišného designu litých kol se ale zlepšila aerodynamika.
Průměrná spotřeba tak zamířila dolů na 6,2 l/100 km, ve městě se budete pohybovat za 6,5 litru a mimo městkou zástavbu za 5,9 litru. Vše ale bude ovlivňovat ještě velikost ráfků a pneumatik, kdy na výběr je 16palcové nebo 17palcové provedení. Mimo to pak vůz dostal ještě nové LEDky, větší zadní světla a přepracovaný zadní nárazník.
Uvnitř Kia Optima Hybrid standardně nabízí 4,3palcový TFT displej uprostřed přístrojového štítu, středovou konzoli může za příplatek okupovat osmipalcový monitor, který informuje spotřebě, dobíjení či nastavení samotného automobilu. Mimo to pak můžete sáhnout i po novém audio systému Infinity s osmi reproduktory.
Tím veškeré změny končí, o cenách se ovšem Kia nezmiňuje. Jasné navíc ani není datum, kdy by modernizovaná Optima Hybrid měla zamířit do prodeje. Jelikož je ovšem oficiálně označována za modelový rok 2014, cesta do showroomů ji dozajista zabere jen pár týdnů.
Hybridní Kia Optima dostala jen pár aerodynamických modifikací, jež zároveň snižují spotřebu. Jinak ale motorový prostor nedoznal jediné změny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis