Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi

Americké zastoupení Kie představilo modernizovanou Optimu Hybrid s vylepšeným pohonem i podvozkem a lepší výbavou. Čekají na podobné změny?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi

10.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americké zastoupení Kie představilo modernizovanou Optimu Hybrid s vylepšeným pohonem i podvozkem a lepší výbavou. Čekají na podobné změny?

Podle statistických tabulek SDA prodalo zdejší zastoupení automobilky Kia do letošního února jeden jediný hybridní model Optima. Závěry se z toho asi dají vyvodit různé, třeba že větší korejské sedany mají vedle zavedené německé konkurence nepoměrně komplikovanější postavení, pokud už tolik nejde o cenu. Rovněž bychom ale mohli říci, že se u nás hybridy vedle naftových motorů neprosazují tak výrazně, jak by si jejich výrobci přáli.

Ve Spojených státech je to vzhledem k tradicím a obecné nechuti jezdit v dieselech poněkud jiná, nepřekvapuje proto, že byla modernizovaná Optima Hybrid s přepracovaným pohonem uvedena právě na tamním trhu. Srovnání se zde prodávaným strojem ale není dost dobře možné.

Evropský vůz je poháněný zážehovým dvoulitrem o výkonu 150 koní a točivém momentu 180 newtonmetrů, spojený se šestistupňovým automatem skrze dvojici spojek a elektromotorem s 30 kW (41 k) a 205 Nm. Celkový výkon soustavy činí podle automobilky 190 koní a 340 newtonmetrů.

Americká Optima má identický elektromotor, pod přední kapotou však spolupracuje s čtyřválcem 2,4 l (168 k + 209 Nm), přičemž soustava produkuje 209 koní a automobilka uvádí výrazně nižší točivý moment 265 newtonmetrů.

Modifikovaná verze pro rok 2013 dostala nepatrně silnější elektromotor s 48 koňmi, přesto celkový výkon poklesl na 202 koní. Poněkud nelogicky vypadající změna vylepšila průběh síly v nižších otáčkách, takže americká hybridní Optima vykazuje 319 newtonmetrů. Auto dále dostalo výkonnější lithium-polymerové baterie (47 kW) o neznámé kapacitě a podle norem EPA vykazuje průměrnou spotřebu 6,2 litru na 100 kilometrů.

Kromě vyšších výkonů a vylepšené papírové spotřeby má Optima Hybrid díky úpravě modulů s akumulátory zvětšený zavazadlový prostor, dostala více hliníkových komponentů na zavěšení, přepracovaný design kol, vylepšenou aerodynamiku podvozku, sníženou světlou výšku a spoiler na zádi. U lepších verzí se pak objevuje ve výbavě panoramatická střecha, vyhřívané sedačky s ventilací, navigace a audio Infinity.

Ceny novinky známé prozatím nejsou, trápit nás to však zřejmě nemusí - šance, že by se právě tento vůz oficiálně objevil v Evropě, jsou minimákní. Je ale docela dobře možné, že se stejných „elektrických změn” se dočká i místní provedení, takže pokud k tomu dojde, nebuďte překvapeni.


Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 1 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 01Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 2 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 02Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 3 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 03Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 4 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 04Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 5 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 05Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 6 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 06Kia Optima Hybrid 2013: upravený motor i podvozek zatím pro americkou verzi - 7 - Kia Optina Hybrid 2013 US verze 07
Kromě přepracovaného pohonu se na podvozku objevují nové hliníkové komponenty snižující neodpruženou hmotnost

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.