Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia odhalila omlazené Sorento pro Evropu, největší novinka ale není vidět
5.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sorento pro Evropu se dočkalo týchž změn, které dostalo i v domácí Koreji. Pár dalších tu přece je, tu nejvýznamnější ale bez návodu nepostřehnete.
S frankfurtskými novinkami se dnes roztrhl pytel, přičemž aktuálně již podruhé vstoupíme do korejské řeky. Na stánku Kie se totiž neukáže jen Picanto X-Line, které se snaží svézt na soudobé vlně popularity crossoverů a SUV, ale také modernizované Sorento. Facelift tohoto vozu jsme si přitom letos mohli již jednou přestavit, a sice v souvislosti s domácím debutem. Nyní tu máme evropskou variantu, která ovšem po stránce vizuální již nic nového nepřináší.
Můžeme tedy jen zopakovat, že novinkami jsou zrevidované nárazníky na obou koncích vozu, nové světlomety užívající vpředu i vzadu technologii LED, lehce pozměněná čelní maska s tmavším výpletem nebo odlišný vzhled 17palcových až 19palcových litých kol. Mimo to lze zmínit ještě paletu barev rozšířenou o dva nové odstíny Rich Espresso a Gravity Blue, tím nám ovšem venkovní modernizace končí.
Zamířit tedy můžeme do kabiny, kde se objevuje nejnovější verze multimediálního systému spárovaná s osmipalcovým dotykovým displejem, navigací a kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Hledat ji ovšem musíme až u vyšších stupňů výbavy, stejně jako kvalitnější kožené čalounění. Lepší plasty ovšem již dostanete u každého stupně, za audio systém Harman Kardon je pak třeba připlácet.
V rámci bezpečnostních a asistenčních systémů je novinkou Drive Wise ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), který na základě povelů řidiče a chování vozu rozpozná, zda jste unaveni či ztrácíte koncentraci. V té chvíli je spuštěno vokální varování, mimo to se objeví i příslušná infografika na přístrojovém štítu. Dále pak lze zmínit třeba příchod monitoringu jízdních pruhů.
Nabídku rovněž rozšířilo provedení GT Line, které navrch výše zmíněného přihazuje výraznější boční prahy, červeně lakované brzdové třmeny či mlhovky tvořené čtyřmi sekcemi diod. Pro dieselové modely je pak k dispozici ještě dvojitá chromová koncovka výfuku, zatímco uvnitř všechny verze profitují z perforovaného černého koženého čalounění nebo chromových aplikací.
Přesunout se můžeme k technice, kde teprve narazíme na onu největší novinku evropské verze - osmistupňový automat. Ten lze ovšem spárovat pouze s vrcholným 2,2litrovým dieselem o výkonu 200 koní. Sorento přitom v tu chvíli zvládne akceleraci z klidu na stovku za 9,4 sekundy, tedy o sedm desetin pomaleji než se základním a levnějším manuálem. Maximálka 205 km/h je pak již pro obě verze společná.
Tato data platí pro modely osazené pohonem předních kol, v případě volby systému 4x4 jsou pak u automatického provedení rovněž shodná. Sorento s manuálem ovšem již v takovém případě potřebuje na akceleraci 9 sekund, kromě toho jeho průměrná spotřeba narůstá z 5,6 na 5,7 litrů na sto kilometrů (v případě automatu se žíznivost pohybuje mezi 6 a 6,2 l/100 km).
Kromě tohoto vrcholného motoru budou moci zákazníci dále sáhnout po dvoulitrovém dieselu se 185 koňmi a 402 Nm točivého momentu, který bude k dispozici pouze se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Akcelerace přitom v takovém případě činí 10,4 sekundy, nejvyšší rychlost pak 201 km/h. V rámci spotřeby tu pak máme průměr 6,7 l/100 km.
Ve finále můžeme představit ještě benzinové 2,4litrové provedení, které disponuje 188 koňmi. Převodovka je zde opět jen jediná, a sice šestistupňový automat, vybírat lze ovšem mezi pohonem předních a všech čtyř kol. Liší se přitom akcelerace (10,2 nebo 10,5 sekundy) a spotřeba (8,9 nebo 9,2 l/100 km), nejvyšší rychlost 195 km/h ale zůstává vždy stejná.
Prodej odstartuje stejně jako v případě zmíněné Kie Picanto X-Line v posledním čtvrtletí letošního roku, zveřejnění cen tedy neočekáváme ani ve Frankfurtu, kde bude mít modernizované Sorento pro Evropu výstavní premiéru. Po bok těchto novinek se pak postaví ještě koncepční Kia Cee'd příští generace.
Faceliftovaná Kia Sorento se ukázala i v evropském provedení, přiváží osmistupňový automat a novou výbavu GT Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 11 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva