Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru
12.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové SUV se již nechlubí odvážným designem jako koncept téhož názvu. Zaujmout by mohlo technikou i bohatou výbavou.
S korejským crossoverem jsme se poprvé setkali před takřka třemi roky, kdy se za názvem Kia Niro skrýval odvážně stylizovaný koncept s křídlovými dveřmi. Aktuálně odhalená produkční verze však nemá s touto studií vyjma názvu prakticky nic společného, spíše bychom jí mohli považovat za ekvivalent Hyundai Ioniq na chůdách. Stejně jako tento liftback se i Niro pyšní novou platformou, jenž byla navržena speciálně pro vozy s alternativním pohonem. Na rozdíl od svého příbuzného však Kia nebude k dispozici jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, ale dorazí pouze v jediné konfiguraci.
Počítat tedy můžeme s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem pracujícím na bázi Atkinsonova cyklu, jehož nedílnou součástí je elektromotor. V prvním případě přitom máme co do činění se 105 koňmi, ve druhém pak se 43,5. Celkově pak soustava dává nejvýše 148 koní a 265 Nm točivého momentu, jejichž přenos na přední nápravu má na starosti druhá generace šestistupňového dvouspojkového automatu. Komplet pak uzavírají ještě lithium-iont-polymerové baterie o kapacitě 1,56 kWh.
O jízdní dynamice či konkrétní spotřebě se Korejci prozatím nezmiňují, ve druhém případě pouze dodávají, že cílem je 4,7litrový průměr. K tomu jim přitom kromě hybridní techniky má dopomoci i nový systém Eco-DAS (Driver Assistance System), jehož součástí je i technologie Coasting Guide radící řidiči, kdy „plachtit“ na neutrál a kdy brzdit. Mimo to Niro počítá také se systémem Predictive Energy Control, který na základě topografických dat navigace řídí tok energie.
Dále Kia dodává, že technici nemalou měrou zapracovali na minimalizaci hluku a vibrací v kabině, načež tu kromě již zmiňované nové platformy máme také okna se speciálním akustickým štítem či specifické úchyty motoru. Samotná kabina pak dostala do vínku startovací tlačítko, přístrojový štít kombinující analogový rychloměr s digitálním displejem nebo multimediální systém UVO3 se sedmipalcovou obrazovkou, jenž je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto.
V případě exteriéru se pro změnu počítá se střešními ližinami nebo 18palcovými koly, jenž se nejspíše s ohledem na hybridní techniku a tedy ne zrovna nízkou cenu dostanou do standardní výbavy. Zda tomu tak ale skutečně bude, to bychom se měli dozvědět až ve čtvrtém kvartálu letošního roku, kdy jde Niro do prodeje.















Nová Kia Niro se naživo ukázala na autosalonu v Chicagu...
...do prodeje pak zamíří v závěru letošního roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už i Porsche v Číně dojíždí na předražená auta s nekonkurenceschopnou technikou, je to přehlížené varování pro všechny ostatní
před 2 hodinamiTato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiNěkteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva