Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru

(+ video) Nové SUV se již nechlubí odvážným designem jako koncept téhož názvu. Zaujmout by mohlo technikou i bohatou výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru

12.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nové SUV se již nechlubí odvážným designem jako koncept téhož názvu. Zaujmout by mohlo technikou i bohatou výbavou.

S korejským crossoverem jsme se poprvé setkali před takřka třemi roky, kdy se za názvem Kia Niro skrýval odvážně stylizovaný koncept s křídlovými dveřmi. Aktuálně odhalená produkční verze však nemá s touto studií vyjma názvu prakticky nic společného, spíše bychom jí mohli považovat za ekvivalent Hyundai Ioniq na chůdách. Stejně jako tento liftback se i Niro pyšní novou platformou, jenž byla navržena speciálně pro vozy s alternativním pohonem. Na rozdíl od svého příbuzného však Kia nebude k dispozici jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, ale dorazí pouze v jediné konfiguraci.

Počítat tedy můžeme s 1,6litrovým benzinovým čtyřválcem pracujícím na bázi Atkinsonova cyklu, jehož nedílnou součástí je elektromotor. V prvním případě přitom máme co do činění se 105 koňmi, ve druhém pak se 43,5. Celkově pak soustava dává nejvýše 148 koní a 265 Nm točivého momentu, jejichž přenos na přední nápravu má na starosti druhá generace šestistupňového dvouspojkového automatu. Komplet pak uzavírají ještě lithium-iont-polymerové baterie o kapacitě 1,56 kWh.

O jízdní dynamice či konkrétní spotřebě se Korejci prozatím nezmiňují, ve druhém případě pouze dodávají, že cílem je 4,7litrový průměr. K tomu jim přitom kromě hybridní techniky má dopomoci i nový systém Eco-DAS (Driver Assistance System), jehož součástí je i technologie Coasting Guide radící řidiči, kdy „plachtit“ na neutrál a kdy brzdit. Mimo to Niro počítá také se systémem Predictive Energy Control, který na základě topografických dat navigace řídí tok energie.

Dále Kia dodává, že technici nemalou měrou zapracovali na minimalizaci hluku a vibrací v kabině, načež tu kromě již zmiňované nové platformy máme také okna se speciálním akustickým štítem či specifické úchyty motoru. Samotná kabina pak dostala do vínku startovací tlačítko, přístrojový štít kombinující analogový rychloměr s digitálním displejem nebo multimediální systém UVO3 se sedmipalcovou obrazovkou, jenž je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto.

V případě exteriéru se pro změnu počítá se střešními ližinami nebo 18palcovými koly, jenž se nejspíše s ohledem na hybridní techniku a tedy ne zrovna nízkou cenu dostanou do standardní výbavy. Zda tomu tak ale skutečně bude, to bychom se měli dozvědět až ve čtvrtém kvartálu letošního roku, kdy jde Niro do prodeje.


Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 1 - Kia Niro produkcni verze nova sada 01Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 2 - Kia Niro produkcni verze nova sada 02Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 3 - Kia Niro produkcni verze nova sada 03Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 4 - Kia Niro produkcni verze nova sada 04Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 5 - Kia Niro produkcni verze nova sada 05Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 6 - Kia Niro produkcni verze nova sada 06Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 7 - Kia Niro produkcni verze nova sada 07Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 8 - Kia Niro produkcni verze nova sada 08Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 9 - Kia Niro produkcni verze nova sada 09Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 10 - Kia Niro produkcni verze nova sada 10Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 11 - Kia Niro produkcni verze nova sada 11Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 12 - Kia Niro produkcni verze nova sada 12Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 13 - Kia Niro produkcni verze nova sada 13Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 14 - Kia Niro produkcni verze nova sada 14Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 15 - Kia Niro produkcni verze nova sada 15
Nová Kia Niro se naživo ukázala na autosalonu v Chicagu...

Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 16 - Kia Niro produkcni verze nova sada 16Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 17 - Kia Niro produkcni verze nova sada 17Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 18 - Kia Niro produkcni verze nova sada 18Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 19 - Kia Niro produkcni verze nova sada 19Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 20 - Kia Niro produkcni verze nova sada 20Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 21 - Kia Niro produkcni verze nova sada 21Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 22 - Kia Niro produkcni verze nova sada 22Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 23 - Kia Niro produkcni verze nova sada 23Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 24 - Kia Niro produkcni verze nova sada 24Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 25 - Kia Niro produkcni verze nova sada 25Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 26 - Kia Niro produkcni verze nova sada 26Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 27 - Kia Niro produkcni verze nova sada 27Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 28 - Kia Niro produkcni verze nova sada 28Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 29 - Kia Niro produkcni verze nova sada 29Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 30 - Kia Niro produkcni verze nova sada 30Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 31 - Kia Niro produkcni verze nova sada 31Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 32 - Kia Niro produkcni verze nova sada 32Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 33 - Kia Niro produkcni verze nova sada 33Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 34 - Kia Niro produkcni verze nova sada 34Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 35 - Kia Niro produkcni verze nova sada 35Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 36 - Kia Niro produkcni verze nova sada 36Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 37 - Kia Niro produkcni verze nova sada 37Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 38 - Kia Niro produkcni verze nova sada 38Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 39 - Kia Niro produkcni verze nova sada 39Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 40 - Kia Niro produkcni verze nova sada 40Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 41 - Kia Niro produkcni verze nova sada 41Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 42 - Kia Niro produkcni verze nova sada 42Kia Niro: sériová verze je venku. Má 148 koní, jezdit chce za 4,7 litru - 43 - Kia Niro produkcni verze nova sada 43
...do prodeje pak zamíří v závěru letošního roku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.