Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Ženevy dorazily nové plug-in hybridy, které spojují benzinové jednotky s elektromotory a lithium-polymerovými bateriemi.
Korejci to s alternativním pohonem myslí vážně. Po loňském odhalení hybridního crossoveru Niro letos Kia přichází s variantou PHEV. Není to přitom jediná novinka, jejíhož odhalení jsme se na ženevském autosalonu dočkali. Dále automobilka přivezla kombík Optima SportsWagon (SW) taktéž osazený kombinací spalovací jednotky, elektromotoru a větších baterií, než jaké najdeme pod kapotou zmiňovaného crossoveru.
Právě u modelu Niro naše představení odstartujeme. Kia tvrdí, že verze plug-in hybrid bude vůbec prvním plug-in hybridním crossoverem na trhu. A jako takový by značce měl napomoci v získání nových zákazníků. Podle odhadů má do šesti let do daného segmentu jen na evropském trhu mířit na 600 tisíc kupců ročně. Je tedy o co bojovat.
Nyní již k samotnému vozu. Ten si stejně jako základní hybrid ponechá kombinaci 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, paket lithium-polymerových baterií o kapacitě 1,56 kWh nahradí stejným typem akumulátorů, jen s větší kapacitou 8,9 kWh. Díky tomu by Niro PHEV mělo zvládnout 55 kilometrů jízdy čistě na elektřinu.
Změnil se i samotný elektromotor, který nově produkuje 44,5 kW namísto dosavadních 32 KW. Zcela identická je tak vlastně jen spalovací jednotka, která produkuje 105 koní. Celkově mí Niro PHEV k dispozici 141 koní a 265 Nm točivého momentu, se kterými zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 10,8 sekundy (tedy o sedm desetin rychleji než běžný hybrid).
Součástí paketu je taktéž šestistupňový dvouspojkový automat, se kterým je spárován i nový Eco Driving Assistant System. Ten má řidiči napovídat, jak jezdit efektivněji - tedy kdy brzdit či jet na neutrál. Pokles emisí z 88 gramů CO2 na kilometr (ekvivalent 3,8 l/100 km) na pouhých 30 g/km (1,3 l/100 km) je ovšem stále stejný normovaný vtípek.
Jen novou mechanikou ovšem odklon nekončí, dále totiž Kia Niro PHEV má lehce přepracovanou čelní masku a modré doplňky zasazené do předního i zadního nárazníku. Povšimnout si můžeme i plnohodnotných čelních LEDek nebo 16palcových litých kol, zatímco dovnitř se nastěhovala dvojice displejů, modré dekory a kožené čalounění.
Dále Kia zvýrazňuje praktičnost modelu, přestože větší baterie usazené pod zavazadelníkem ukously část z jeho objemu (373 l versus 324 l). S paketem Towing Pack ale zůstává zachována tažná kapacita 1 300 kg. Cena nejspíše naroste, prozatím si ale budeme muset na její oznámení počkat, až do léta, kdy Niro PHEV zamíří na evropské trhy.
Ve stejné době pak můžeme očekávat i příchod plug-in hybridního kombíku, který má ještě zajímavější parametry. Na palubě má lithium-polymerové baterie o kapacitě 11,26 kWh, čistě na elektřinu tak má zvládat 60 km. Pohání jej kombinace elektromotoru o výkonu 50 kW a dvoulitrového čtyřválcem, který produkuje 156 koní.
Celkový výkon soustavy vyšplhal na 205 koní (a točivý moment dokonce na 375 Nm), vzhledem k těmto číslům by ale šlo očekávat kratší dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na stovku než udávaných 9,7 sekundy a nejvyšší rychlosti 192 km/h. Překvapivá už není znovu zcela nereálná spotřeba, která byla tak jako u crossoveru vypočítána na základě cyklu NEDC a dosahuje v průměru 1,5 l/100 km (nebo také 34 g/km CO2).
Také zde je součástí kompletu šestistupňový automat, identické je rovněž usazení akumulátorů pod zavazadelníkem. Jeho objem tedy klesl z 552 na 440 litrů, sklopením zadních sedadlech lze kapacitu navýšit na 1 574 l. Kromě toho Kia uvádí také zde tažnou kapacitu brzděného přívěsu (1 500 kg), zapotřebí ale již není příplatkového paketu.
Dále jen dodáme, že vizuálně novinka navazuje na sedan Optima PHEV, pročež se pyšní aerodynamičtějšími nárazníky, bočními prahy i samotnými koly. Uvnitř je pak možné počítat s osmipalcovým dotykovým displejem s konektivitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Nový je i přístrojový štít.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Kia Niro PHEV dorazila do Ženevy...
...představit si ji ale můžeme i na oficiálních fotkách
Mimo to Korejci vyrukovali také s plug-in hybridní Kiou Optima SW
Oba vozy užívají lithium-polymerové baterie usazené pod zavazadelníkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 51 minutami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 3 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva