Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K900 2015: korejská vlajková loď pro Američany má pod kapotou 426 koní
21.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Na americký trh dorazí první „prémiová” Kia s pohonem zadních kol a rovnou i osmiválcem. Sáhnout ale bude možné též po šestiválci.
O „korejském BMW řady 7“ jsme se velmi podrobně zmiňovali celý loňský rok, až dosud se však vždy jednalo pouze o verze určené k prodeji na domácím trhu. Teprve autosalon v Los Angeles nám přinesl také model pro Američany, přičemž vyjma několika stylistických změn se v tiskové zprávě nachází také nový název. A sice K900, který je již třetím pojmenováním vlajkové lodi značky Kia - v Koreji je totiž limuzína nabízena jako model K9, zatímco zbytek světa ji bude znát jako Quoris.
Vraťme se ale zpátky za Velkou louži, kde vůbec první prémiová Kia s pohonem zadních kol dostala lehce pozměněnou čelní masku, chromovaná 18palcová nebo 19palcová litá kola a odlišně zbarvená směrová světla zasazená v čelních světlometech. To je ale prakticky vše, co americkou verzi odlišuje od té korejské. Rozvor mezi nápravami totiž zůstal na 3 045 milimetrech a pozměněna nebyla ani celková délka 5 090 mm.
Vítanou novinkou jsou ovšem škatulata v motorovém prostoru. Zatímco Korejci se v tomto ohledu musí spokojit s 3,3litrovým šestiválcem, na severoamerický trh dorazí Kia K900 s 3,8litrovým motorem V6. Jeho výkon 316 koní však bledne před vrcholnou pohonnou jednotkou, kterou se stává vidlicový osmiválec o pětilitrovém objemu a výkonu 426 koní. Přenos má přitom v obou případech na starosti osmistupňový automat.
Jízdní dynamiku nám bohužel již automobilka nesdělila, spřízněný Hyundai Equus by však s tímto motorem měl stovku zvládat pod šest sekund. Obdobný sprint lze tedy čekat i od značky Kia, stejně jako se asi bude shodovat i nejvyšší rychlost 250 km/h. Podrobnosti si však v tomto směru raději necháme až na následující jaro, kdy by limuzína K900 měla jako vůz modelového roku 2015 zamířit do prodeje.
Dodat tak můžeme pouze tolik, že uvnitř nebudou chybět vyhřívaná a klimatizovaná sedadla, 12,3palcový středový informační displej, audio systém Lexicon o výkonu 900 wattů či možnost sklápění předního sedadla spolujezdce zezadu. Nad tím vším pak trůní rozměrná panoramatická střecha, zatímco bezpečnostní prvky zastupuje třeba monitoring jízdy ve správném pruhu LDWS či adaptivní tempomat.



































Kia K900 bude v Americe k mání s osmiválcem, který zadní nápravu zásobuje výkonem 426 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch