Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně
28.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.
Události nabraly u Kie rychlých spád. Před čtrnácti dny nám automobilka nabídla pouze první ilustrace a dnes už tu máme první skutečné snímky. Čeho? No přece její vlajkové lodi K9, která krom opulentního vzhledu a rozměrů nabídne také pořádné motory a pohon zadních kol. Ale nepředbíhejme.
I přesto, že se Korejci s odhalováním této novinky příliš nemazlili, fotky nemaskovaného auta se dostaly do éteru ještě před oficiálním odhalením. Teprve včera jsme vám nabídli snímky a videa nemaskované K9, které na korejských silnicích pořídili tamní řidiči. Předpokládáme však, že šlo ze strany výrobce o podobný tah, který v podobnou dobu předvedl Land Rover s Evoquem Cabrio, a tak nemá čeho litovat.
Dnešní formální odhalení tedy nepřináší nic vyloženě převratného, lepší snímky ale dosvědčují, že říkat K9 „korejská řada 7” nebylo z naší strany přehnané. Vůz se skutečnému BMW 7 vážně dosti podobá a to nejen svým základním tvarem, ale i mnoha detaily. Nechceme říkat, že Peter Schreyer od někoho opisoval, úplně stejné není na obou autech nic, zjevně ale dostal za úkol vytvořit „něco jako sedmičku”. A tak to vytvořil.
Hlavní světla, části předního nárazníku a především pak záď se svými světly, chromovanou linkou a hranatými výfuky, to všechno je dosti bavorské. Snad jen výdech na předním blatníku připomene více Maserati Quattroporte, ale co se v dnešním přeplněném automobilovém světě něčemu nepodobá...
Do interiéru nás automobilka nahlédnout nenechala, včerejší špionážní fotky ale odhalily i ten. Zde už si vůz jde svou vlastní cestou (i když třeba ten volič automatu...) a výsledný dojem už necháme ryze na vás.
Z technických detailů zatím nevíme nic, dá se ale předpokládat, že budou do značné míry totožné s koncernovým sourozencem Hyundai Genesis. Ten nabízí též pohon zadních kol, nejlepší automatické převodovky a motory 3,8 V6, 4,6 V8 a 5,0 V8, samozřejmě benzinové. Že motor 3,8 nebude chybět ani v K9 dosvědčují i přiložené snímky, pakliže chce K9 představovat opravdu to nej, nemůže vynechat ani nějaký ten osmiválec. Jestli se bude moci pochlubit i vrcholným 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), to je zatím otázka. Řekli bychom ale, že ano.
Podle automobilky má být totiž K9 stvořena bez kompromisů v designu, technice i výkonech a vynechat nejsilnější koncernový motor by kompromisem bylo. Podle stejného prohlášení má K9 definovat nové standardy ve své třídě (to je ovšem trochu přehnané) a být další demonstrací síly značky Kia, která překvapí svět.
Čím vším bude chtít K9 zaujmout, to nám Kia sdělí až později. V Ženevě ji zřejmě neuvidíme, na některém z pozdějších asijských autosalonů se ale ukáže zcela určitě. Podle předchozích informací by si pak měla najít cestu i do Evropy, jen zatím nevíme, s jakým jménem. „Káčková” označení jsou totiž zatím vlastní jen korejskému trhu (K5 = Optima, K7 = Cadenza) a je docela dobře možné, že K9 si bude v Evropě říkat třeba... Opirus. To všechno se ještě dozvíme.






Kia K9 určitě není ošklivá...
Do interiéru zatím můžeme nahlédnout jen neoficiálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19