Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K9 detailně: v Koreji už v prodeji, pro zbytek světa již brzy s novým jménem
3.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Stylisticky kontroverzní limuzína K9 je od včerejška v prodeji na domácím trhu. Máme díky tomu další detaily a víme i více o dostupnosti na jiných trzích.
První luxusní vůz značky Kia s pohonem zadních kol se začal prodávat. Zatím je k mání výhradně v Koreji, takže ceny jsou pro zbytek světa čistě informativní, za zmínku nicméně stojí. Koncern Hyundai-Kia si svou další vlajkovou loď (nezapomínejme na Equus) ocenila na v přepočtu 890 tisíc až cirka 1,5 milionu korun. Co za to klient dostane?
V prvním sledu pouze vidlicové šestiválce spojené s osmistupňovými automatickými převodovkami. Pro Korejce a na export ale nebudou tak docela shodné. Domácí motoristé dostanou 3,3 V6 o výkonu 300 koní a 3,8 V6 s 333 koňskými silami. Slabší motorizace určená pro zámoří bude poněkud jiná. Základem se stane agregát série Lambda 3,8 V6 s variabilním časováním ventilů CVVT, proměnným nasáváním VIS, nepřímým vstřikováním MPI a výkonem 290 koní. Prozatímní špičková jednotka bude Koreu i zbytek světa identická - 3,8 GDI produkující 333 koní.
Výkon bude přenášen na kola zadní nápravy a řidič bude mít k dispozici jeden ze čtyř režimů nastavení. Eco, Normal, Sport a Snow budou preferencím řidiče přizpůsobovat odpružení, řízení, odezvu motoru, rychlost a moment řazení automatu.
Když jsme proporce K9 s krátkým předním převisem, kabinou posunutou vzad a nápadnými stylistickými detaily přirovnávali ke strojům mnichovské automobilky, částečně jsme se zmýlili. Kia nepostavila jen vůz, který se snaží vypadat jako BMW, ale navrhla model, který staví na stejných hodnotách i po konstrukční stránce.
Tisková zpráva naprosto otevřeně používá slovník velmi podobný tomu, který se vyskytuje také u bavorské značky. Text mluví například o „téměř perfektním rozložení hmotnosti mezi nápravami, které se postará o excelentní vyváženost, odezvu v řízení a náležitou ovladatelnost“. Nechybí zmínka upozorňující na motory uložené co nejvíce dozadu či extrémní tuhost karoserie vyrobené téměř ze tří čtvrtin z vysokopevnostní ocele. Najdete zde i pasáž o adaptivním vzduchovém odpružení s pětiprvkovými závěsy vpředu a multilinkem vzadu, které v jedné větě zmiňuje nejen komfort jízdy ale opět také ovladatelnost.
Abyste si udělali přibližnou představu o velikosti sedanu K9, můžeme si jej k něčemu konkrétnímu a známému přirovnat. Nová Kia má na délku 5 090 mm a rozvor měří 3 045 mm. Pro ilustraci - vzdáleností náprav o centimetr překonává a délkou jen o šest milimetrů zaostává za standardním Mercedesem třídy S. Pro pořádek, K9 má šířku 1 900 mm a výšku 1 490, čímž oběma parametry stuttgartskou vlajkovou loď mírně překonává. Prakticky identicky je na tom rovněž aerodynamika Kie. Koeficient odporu Cd činí pouze 0,27.
„K9 je jasným signálem našeho odhodlání soupeřit bok po boku s evropskými luxusními značkami,“ troufl si v oficiálním vyjádření šéfdesignér Peter Schreyer. A tím neměl na mysli pouze design nebo rozměry. Kia se chce svým (především německým) rivalům vyrovnat také výbavou. V závislosti na konkrétním modelu se ve vozech objeví adaptivní světla sestavená výlučně z LED, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat, na radaru postavená technologie kontroly mrtvého úhlu nebo monitorování prostoru kolem auta pomocí čtyř kamer.
Kabina bude obsahovat 12,3“ displej TFT, dvojici obrazovek s uhlopříčkou 9,2“ pro cestující na zadních sedadlech, audio se sedmnácti reproduktory americké značky Lexicon a nejluxusnější verze dostanou vyhřívané i odvětrávané zadní sedačky umožňující rozložit je do pozice křesel business-třídy s prodlouženými podpěrami nohou.
Kia plánuje rozjet prodej na klíčových trzích koncem letošního roku, vůz ale neponese označení K9. Automobilka hodlá použít nové jméno. Jaké konkrétně, upřesní až těsně před uvedením limuzíny - zatím jej totiž ani sama nezná a nechává je vybrat zákazníky a příznivce značky.


















Limuzínu se šestiválcem o výkonu 300 koní a rozměrově srovnatelnou s třídou S bude možné v Koreji pořídit již od v přepočtu 890 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB