Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K7 alias Cadenza 2013: facelift nafocen při interní prezentaci
21.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to předčasné odhalení, přesto vás vzhled této novinky nepřekvapí. Ve světě designu je dnes jen málo předvídatelnějších věcí než nové Kie.
Nechceme tedy říci, že všechny novinky značky vypadají stejně, to jistě nevypadají. Stejně jistě ale do poslední těží z jednoho nápadu, který jeho autor, už dobře známý Peter Schreyer, postupně dále rozvíjí. Možná by vzhledem k postupným modifikacím příliš nezevšedněl, to by se ale Kia aktuálně nesměla nacházet ve stádiu, kdy asi tak každý druhý měsíc představuje nějaký facelift či nový model. Je to zkrátka jako s dětmi - když vidíte své vnouče jednou za rok, bude se vám pokaždé zdát, jak moc vyrostlo. Když ale budete vychovávat své dítě a uvidíte jej logicky každý den, přijde vám pořád stejné.
Kia nám své děti prostě ukazuje moc často a evidentně v tom nehodlá ustat. Však se stačí podívat jen pár měsíců za sebe, kdy automobilka ukázala všechno možné od nového Cee'du přes Carens 2013 a inovované Sorento až po další generaci Pro_Cee'du. S dalšími novými modely (jako K9), deriváty těch zmíněných (jako K3) a většími či menšími aktualizacemi pro stávající vozy (jako příchod Optimy Hybrid do Evropy) je to na jediný rok už spousta novinek a dnes pro vás máme další - výrazný facelift sedanu K7 známého též jako Cadenza.
Ten si k nám cestu zatím nenašel (maximem je ona Optima neboli K5), nelze ale vyloučit, že se v Evropě dříve nebo později objeví. Právě s tímto faceliftem totiž zamíří třeba i zpátky do USA a může se nakonec objevit leckde.
Pro nastínění, o co se vlastně jedná, zmíníme pár základních technických dat, níže přikládáme také snímky jeho současného provedení. Jde o auto dlouhé necelých 5 metrů (4 965 mm) s pohonem předních kol s McPhersonem vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. K mání je s celkem třemi benzinovými motory od základního dvoulitrového čtyřválce (165 koní) přes přímovstřikový R4 2,4 GDI (201 koní) až po šestiválec 3,5 V6 (290 koní). S ním váží přijatelných 1 575 kg, dynamiku charakterizují hodnoty 7,2 sekundy a 230 km/h - to není příliš, povinný šestistupňový automat a více komfortní než dynamické ladění si vezmou své.
Právě toto auto stihl facelift pro modelový rok 2013, který si můžeme prohlédnout na prvních fotkách z interní prezentace v továrně Kie. Jeho příď se změnila velmi výrazně, ale také velmi očekávaně - vůz s novými světly, nárazníkem i maskou chladiče skutečně přijal podobu většiny novějších bratrů a sester. Nová jsou ale také vnější zpětná zrcátka, přední blatníky s výdechy vzduchu (nebo spíše jejich imitací...) z motoru nebo chromované prvky na dveřích. Záď pak dostala jiná světla a nárazník s odlišně řešenými koncovkami výfuků, přesto z viditelných věcí vypadá nejméně svěže.
Podle dostupných informací se podobně výrazně změnil i interiér, nahlédnout do něj ale zatím nemůžeme. Předpoklad ztvárnění podobného třeba jako u menšího sedanu K3 (akorát pochopitelně adekvátně vybavenějšího) by ale pozdější odhalení reality nemělo učinit nesprávným.
O technice zatím nevíme nic, je ale znovu více než pravděpodobné, že vůz dostane vylepšené pohonné jednotky, mimo jiné novější šestiválec 3,3 s 300 koňmi a zajímavější dynamikou.
Tohle se ale ještě ukáže, pravděpodobně už během následujících týdnů. K7 se totiž má dostat do prodeje v Koreji už v listopadu, příchod na další světové trhy je pak očekáván během jara 2013.
Facelift Kie K7 zřetelně kráčí ve stopách nedávných novinek značky
Pro srovnání vzhled dosavadní K7/Cadenzy, která se začala prodávat na přelomu let 2009 a 2010. Facelift tedy přišel v duchu korejských tradic ke slovu docela brzy
Zdroj: Kia World
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie