Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K7 alias Cadenza 2013: facelift nafocen při interní prezentaci
21.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to předčasné odhalení, přesto vás vzhled této novinky nepřekvapí. Ve světě designu je dnes jen málo předvídatelnějších věcí než nové Kie.
Nechceme tedy říci, že všechny novinky značky vypadají stejně, to jistě nevypadají. Stejně jistě ale do poslední těží z jednoho nápadu, který jeho autor, už dobře známý Peter Schreyer, postupně dále rozvíjí. Možná by vzhledem k postupným modifikacím příliš nezevšedněl, to by se ale Kia aktuálně nesměla nacházet ve stádiu, kdy asi tak každý druhý měsíc představuje nějaký facelift či nový model. Je to zkrátka jako s dětmi - když vidíte své vnouče jednou za rok, bude se vám pokaždé zdát, jak moc vyrostlo. Když ale budete vychovávat své dítě a uvidíte jej logicky každý den, přijde vám pořád stejné.
Kia nám své děti prostě ukazuje moc často a evidentně v tom nehodlá ustat. Však se stačí podívat jen pár měsíců za sebe, kdy automobilka ukázala všechno možné od nového Cee'du přes Carens 2013 a inovované Sorento až po další generaci Pro_Cee'du. S dalšími novými modely (jako K9), deriváty těch zmíněných (jako K3) a většími či menšími aktualizacemi pro stávající vozy (jako příchod Optimy Hybrid do Evropy) je to na jediný rok už spousta novinek a dnes pro vás máme další - výrazný facelift sedanu K7 známého též jako Cadenza.
Ten si k nám cestu zatím nenašel (maximem je ona Optima neboli K5), nelze ale vyloučit, že se v Evropě dříve nebo později objeví. Právě s tímto faceliftem totiž zamíří třeba i zpátky do USA a může se nakonec objevit leckde.
Pro nastínění, o co se vlastně jedná, zmíníme pár základních technických dat, níže přikládáme také snímky jeho současného provedení. Jde o auto dlouhé necelých 5 metrů (4 965 mm) s pohonem předních kol s McPhersonem vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu. K mání je s celkem třemi benzinovými motory od základního dvoulitrového čtyřválce (165 koní) přes přímovstřikový R4 2,4 GDI (201 koní) až po šestiválec 3,5 V6 (290 koní). S ním váží přijatelných 1 575 kg, dynamiku charakterizují hodnoty 7,2 sekundy a 230 km/h - to není příliš, povinný šestistupňový automat a více komfortní než dynamické ladění si vezmou své.
Právě toto auto stihl facelift pro modelový rok 2013, který si můžeme prohlédnout na prvních fotkách z interní prezentace v továrně Kie. Jeho příď se změnila velmi výrazně, ale také velmi očekávaně - vůz s novými světly, nárazníkem i maskou chladiče skutečně přijal podobu většiny novějších bratrů a sester. Nová jsou ale také vnější zpětná zrcátka, přední blatníky s výdechy vzduchu (nebo spíše jejich imitací...) z motoru nebo chromované prvky na dveřích. Záď pak dostala jiná světla a nárazník s odlišně řešenými koncovkami výfuků, přesto z viditelných věcí vypadá nejméně svěže.
Podle dostupných informací se podobně výrazně změnil i interiér, nahlédnout do něj ale zatím nemůžeme. Předpoklad ztvárnění podobného třeba jako u menšího sedanu K3 (akorát pochopitelně adekvátně vybavenějšího) by ale pozdější odhalení reality nemělo učinit nesprávným.
O technice zatím nevíme nic, je ale znovu více než pravděpodobné, že vůz dostane vylepšené pohonné jednotky, mimo jiné novější šestiválec 3,3 s 300 koňmi a zajímavější dynamikou.
Tohle se ale ještě ukáže, pravděpodobně už během následujících týdnů. K7 se totiž má dostat do prodeje v Koreji už v listopadu, příchod na další světové trhy je pak očekáván během jara 2013.
Facelift Kie K7 zřetelně kráčí ve stopách nedávných novinek značky
Pro srovnání vzhled dosavadní K7/Cadenzy, která se začala prodávat na přelomu let 2009 a 2010. Facelift tedy přišel v duchu korejských tradic ke slovu docela brzy
Zdroj: Kia World
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva