Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT
21.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani korejská Kia nechce dopustit, aby se začátkem autosalonu v Pekingu upadla v zapomnění. Odhalila tak model K4, kterým zatím míří pouze na Čínu.
Když si projdete některou z našich zpráv o prodejích aut v Číně, těžko dojdete k závěru, že by se Korejci největšímu automobilovému trhu světa vyhýbali. Je tomu přesně naopak, neboť Hyundai patří za Velkou zdí k vůbec nejoblíbenějším značkám a také sesterská Kia v těchto končinách více než vystrkuje růžky. Nepřekvapí tak, že si také tyto dvě značky připravily pro Auto China 2014 v Pekingu své světové premiéry - Hyundai ix25 jsme vám představili včera, novou Kiu K4 vám ukážeme dnes.
Toto pořadí jsme nezvolili náhodou, neboť zatímco ix25 zřejmě dříve nebo později poznáme i v našich končinách, s modelem K4 má zatím Kia pouze čínské plány. Neznamená to ovšem, že by tomu tak mělo být navždy. Však vůz už svým jménem zapadá mezi Kiu K3, která není ničím jiným než korejským Cee'dem a Kiu K5, kterou u nás pro změnu dobře známe jako model Optima. Když máme K3 a K5, proč bychom se jednou také nemohli dočkat K4?
Jeden důvod by tu tedy byl - K4 je vcelku kompaktním sedanem, což není typ karoserie, který v zemi Bédy Trávníčka sklízí velké úspěchy. Na druhou stranu, s dobrou cenou se u nás prodávají i povedená auta této koncepce, tak proč by to jednou Kia nemohla zkusit? Opustíme-li tyto úvahy, pak před sebou vidíme 4 720 mm dlouhý vůz, který je široký 1 815 mm a stojí na podvozku s rozvorem 2 700 mm. To jsou rozměry opravdu téměř přesně zapadající mezi Cee'd a Optimu, i když se K4 z fotek zdá být o něco větší. Design je na poměry dnešní modelů značky Kia zcela vyzpytatelný a automobilka o něm říká jen tolik, že je jednoduchý a distingvovaný, s čímž lze výjimečně i plně souhlasit.
Do interiéru nevidíme, i tam lze ale očekávat obvyklá řešení dnešních třípísmenných Korejců. Výrobce k tomu dodává už jen tolik, že vnitřek má být prostorný a velmi dobře vybavený, což má podtrhovat třeba i startování tlačítkem, palubní systém UVO, parkovací kamera nebo šest airbagů.
Pokud jde o techniku, model vystavený v Pekingu je poháněn motorem 1,6 GDI Turbo s výkonem 201 koní, který známe z výborného Cee'du GT. Spojen je v tomto případě se sedmistupňovou automatickou převodovkou s dvěma spojkami, která má být úplnou novinkou. Další technické či dynamické parametry už Korejci nezveřejnili, i když se auto má dostat do prodeje ještě před koncem letošního roku.
I tento krok ale má svou logiku, neboť nejprve jej Číňané dostanou s atmosférickými motory 1,8 a 2,0 a jinými převodovkami, „pekingský motorový balíček” se propracuje do prodeje až později. Jestli bude K4 nebo její jinak nazvaný bratr jednou k mání i jinde než v aktuální kolébce komunismu, teprve uvidíme.
Kia K4 je zajímavé auto, i když vyplňuje prostor mezi modely, které ho mnoho neponechávají. Jestli se dočká i „mimočínské” budoucnosti, ukáźe až čas
Foto: Kia, PaulTan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva