Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4: produkční verze nafocena bez maskování, od studie se liší jen detaily
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový korejský sedan je prozatím určen jen pro čínský trh, který hodlá okouzlit benzinovými motory a košatou výbavou již ve standardu.
S koncepční Kiou K4 jsme se poprvé a prozatím naposledy setkali v dubnu, kdy tento korejský sedan debutoval na pekingské Auto China. Při té příležitosti jsme i uvedli, že na Starém kontinentu novinku s největší pravděpodobností neuvidíme, i když tato možnost samozřejmě vyloučena není. Hierarchicky se totiž Kia K4 zařadila mezi modely K3 a K5, které my známe jakožto Cee'd a Optima. Oba dva tyto vozy se navíc v českých luzích a hájích prodávají, není tedy důvod, proč by do Evropy nemohl zamířit i nový sedan.
Od těchto úvah ale raději zamiřme k produkční verzi, která byla momentálně nachytána během finálních testů před říjnovým zahájením prodeje na svém budoucím působišti, tedy v Číně. Od konceptu se K4 liší jen drobnými detaily, mezi něž patří třeba menší litá kola nebo pozměněné mlhovky. Mimo to pak chromované kliky nahradily kousky lakované stejnou barvou jako zbytek karoserie. Tím ale souhrn změn víceméně končí.
Po stránce mechanické pak sedan i nadále bude používat přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec GDI Turbo, který přední kola zásobuje výkonem 201 koní. Mimo to by ovšem portfolio měla tvořit také Jedna-osma naladěná na 148 koní a 175 Nm nebo dvoulitrový motor produkující 165 koní a 194 Nm. V obou případech se přitom jedná o atmosférické agregáty, jež doplní šestistupňový manuál.
Model osazený přeplňovaným motorem pak bude osazen sedmistupňovou dvouspojkou, spotřebu či jízdní dynamiku ovšem značka neudává ani v jednom případě. Poinformovat tak můžeme pouze o délce, která by se měla natáhnout na 4,72 metru, a rozvoru, jenž činí 2,7 m. Samotná platforma přitom byla převzata ze sesterského Hyundai Mistra.
Uvnitř kabiny má pak Kia K4 nabízet šest airbagů, stabilizaci, zpětnou kameru, startovací tlačítko či multimediální systém UVO již ve standardu. Základní model by přitom měl vyjít na 140 000 čínských yuanů (cca 451 600 Kč), vrcholné provedení osazené turbomotorem a automatem vyjde na 180 000 RMB (580 600 korun).






Produkční Kia K4 se oproti konceptu změnila jen minimálně
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 3 hodinamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nejnovější články
K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
před hodinouLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 3 hodinamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 4 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 6 hodinamiNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.05. 07:37 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch