Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT4 Stinger plně odhalena, se zadním pohonem a 320 turbokoňmi
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
U Korejců na velkou zábavu nejsme zvyklí a pro Kiu to platí dvojnásob. Kupé s pohonem zadních kol, 320 koňmi, manuální převodovkou prostě chceme.
Chystané korejskou kupé jsme vám v minulosti přinesli už v souvislosti s prvním avízem pro Detriot. Napsali jsme, že značka chystá novinkou zaujmout zábavnými jízdními vlastnostmi a novým atraktivním designem. Výraznějších obrysů nabrala novinka spolu s další uvolněnou fotografií. Tehdy se již vědělo o koncepci 2+2 a pohonu zadních dvacetipalcových kol, spekulovalo se však, že by GT4 Stinger mohl dostat šestiválec - zřejmě z Genesisu Coupe od sesterské značky Hyundai.
Pozdější informace už hovořily o jasném nárzvu a čtyřválcovém přeplňovaném dvoulitru s výkonem 320 koní. Nakonec jsme přidaly údaje o brzdové soustavě od Bremba a těšili se na oficiální uvedení konceptu do Detroitu. Konečně ho tu máme v plné parádě včetně oficiálních fotografií interiéru i celého vozu v pohybu a můžeme přidat zbytek toho, co by vás mělo zajímat. Takže pojďme na to.
Nové korejské kupé s pohonem zadních kol zůstává designem příbuzné s ostatními modely značky Kia. Odkazuje se na ně charakteristickou přední maskou nazvanou „Tiger Nose Grille”, přidává navíc velmi neobvyklé vertikální světlomety s technologií LED. Spolu se žlutým lakem karoserie vyniká poměrně nízký a sebevědomý posaz na silnici, stejně jako průduchy v kapotě, dvě velké koncovky výfuků či svalnaté blatníky. Také si všímejte zkosené střechy, která zřejmě hledala spolu s blatníky inspiraci u "transformerského" Camara.
Most do USA bychom na konceptu našli i v dalších detailech. Směrem k zádi se zužující prosklení zjevně dodá na dojmu, že nesedíte v interiéru, ale spíše v kokpitu. Záď je zajímavá zejména velkými koncovými svítilnami ve tvaru písmena C. Přední lízátko pod nárazníkem je údajně opravdu z karbonu, stejně jako části zajímavých dvacetipalcových ráfků s centrální maticí.
Konfigurace interiéru zůstala dle původních předpokladů v konstelaci 2+2. Minimalistická kabina je příznačná minimálním počtem tlačítek a naopak velkým obsahem kovových prvků. Sedadla s integrovanou opěrkou slibují celkem slušnou oporu tělu a podezření máme, že pocházejí od firmy Recaro. Našli bychom tu také volant s červeným naznačením středové polohy a zploštělou spodní částí. Zajímavostí, která se jen tak nevidí, jsou průhledné A-sloupky a popruhy namísto dveřních klik. Palubní deska nám svým horním ohraničením, které navazuje na linii dveří trochu připomíná řešení z Opelu Insignia. Zdá se, že zadní místa budou spíše nouzová, ale u vozu pro zábavu nás to vůbec neruší.
Po výstavní premiéře je už na beton jasné, že pod přední kapotou najdeme čtyřválcovým motor 2,0 T-GDI, jehož název prozrazuje turbodmychadlo a přímé vstřikování benzinu. Výkon dosahuje 235 kW, a tedy 320 koňských sil. Na zadní nápravu (tvořenou stejně jako vpředu dvojitými lichoběžníky) se točivý moment přenáší přes nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální skříň. Pokud by se takové řešení objevilo i později v sériové výrobě, mohli bychom si být jistí, že maximální rychlost možná nebude oslnivá, ale o to větší zábava s tím autem bude. Mezi další výrazné a již potvrzené prvky konceptu GT4 Stinger patří také brzdová soustava Brembo s dvoudílnými vrtanými plovoucími kotouči a čtyřmi pístky. Dvacetipalcová kola z hliníkové slitiny jsou obuta do penumatik Pirelli P Zero.
Kia si od budoucího vozu tohoto ražení slibuje vyvrácené krky přihlížejících a skvělé jízdní zážitky jeho řidičů na běžné silnici i na uzavřeném okruhu. Pokud by něco takového skutečně korejci vyráběli, zřejmě by jim to jedině prospělo. My v takový vůz pevně věříme a doufáme, že se dostane i na Starý kontinent, protože takové Subaru BRZ nebo ekvivalentní Toyota GT 86 mají minimálně o 100 koní méně a právě takový výkon navíc by jistě uvítali.
Klobouk dolů. Pokud Kia něco takového nabídne i v Evropě, budeme se na ni zřejmě rázem koukat jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva