Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Máme pro vás další oficiální informace o korejské raketě a také snímek, na kterém se 1 304 kg vážící kupé pro zábavu prohání po silnici.
Kia po včerejším úniku prvních fotek a detailů oficiálně odhalila svojí představu zábavného kupé se zadním pohonem a čtyřválcem, který ze svých dvou litrů díky turbodmychadlu vydoluje slušných 320 koní. Kromě zábavného svezení se prý koncept GT4 Stinger může pochlubit zcela sobeckým designem. Jestli na vás tak působí, posuďte sami, vzhled u korejských vozů zcela nevídaný je na každý dílem kalifornského týmu, jenž se podílel už na tvorbě konceptu Track’ster. GT4 Stinger považují jeho tvůrci za histroricky nejagresivnější koncept značky Kia, není však samoúčelný, neboť ukazuje jisté záblesky z budoucnosti.
Designéři se při tvorbě zaměřili spolu s inženýry na redukci hmotnosti, na funkčnost a čistou radost z jízdy, přičemž zopakujeme, že jako hlavní kámen k tomu použili motor 2,0 T-GDI a nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální převodovku. Točivý moment je distribuován na zadní zakázkové dvacítky s obutím Pirelli P-Zero 275/35 R20. Na přední nápravě pak najdeme stejná hliníková kola s centrální maticí a karbonovými detaily, jen s o tři centimetry užšími pneumatikami. Brzdy byly svěřeny odborníkům od Bremba. Ti použili dvoudílné 15palcové vrtané kotouče se čtyřmi pístky.
Kupátko GT4 Stinger je postaveno na zakázkovém šasí s dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Jeho sportovním proporcím nahrává délka 4 310 mm (je kratší než Forte sedan), dále šířka 1890 mm (širší než Kia Cadenza) a výška 1 250 mm (téměř o 23 milimetrů nižší než městské Rio). Poprvé jsme také mohli zaregistrovat hmotnost, která dosahuje celkem příznivých 1 304 kilogramů. Důležité pro zábavné jízdní vlastnosti bude také její rozložení. Korejcům se nakonec podařilo dosáhnout poměru 52:48 procent, přičemž větší hmotnost připadá na přední nápravu, údajně kvůli sportovnějšímu řízení. Bohužel, nadále jsme se nedozvěděli jízdní výkony.
Navenek vozu dominuje charakteristická přední maska chladiče, ovšem ta je zde větší než jsme zvyklí. Velmi zajímavé jsou kompletně „LEDkové” světlomety a dva chromované otvory na přední kapotě. Z nových fotografií také vynikají lépe průhledné A-sloupky, které se starají o to, aby řidič mohl z vozu vidět až v rozsahu 270 stupňů. Na obou stranách vozu bychom také našli integrované kanály pro chlazení zadních brzd, které jsou zvýrazněné černou barvou. Na zádi zase nepřehlédněte okno přecházející do zadního černého panelu a svítilny do tvaru C.
Ekvivalentně sportovní je také interiér s červenými detaily, skořepinovými sedadly, hliníkovými pedály a znovu pomocí LED podsvětlenými přístrojovým panelem. Na něm se nachází velký rychloměr a indikátor pro řazení. O poslání vozu ledacos napoví absencí audiosoustavy a koberečků, jen pod pedály je gumová rohož. Bohužel, teď je tu ta horší zpráva. Kia tvrdí, že produkční verzi konceptu GT4 Stinger nechystá, ale zároveň ji ani nevyškrtává z budoucnosti. Byla by škoda, kdybychom o tak designově sobecký vůz pro „benzinové magory“ a entuziasty měli přijít. Ostatně podívejte se, jak jezdí a jak asi bručí naživo.
Parádní design a hlavě skvěle zábavné jízdní vlastnosti, to je to, co nám u Korejců zatím chybí. Asi se to ale jen tak nezlomí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie