Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cub plně odhalena: říká si čtyřdvéřové kupé, je to ale spíše nové Rio
28.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V jihokorejském Soulu se Kia snaží předefinovat třídu kompaktních hatchbacků. Svému konceptu Cub začala říkat čtyřdveřové kupé.
Hlavní automobilové zprávy se posledních pár dní hrnou především z newyorského autosalonu, to však neznamená, že by se jinak nikde nic nedělo. Souběžně s výstavou pod mrakodrapy Velkého jablka má kupříkladu otevřeno také autosalon v Soulu, odkud pochází i tato studie kompaktního hatchbacku Cub, kterému Kia bůhvíproč říká čtyřdveřové kupé.
Za poněkud nelogické označení patrně můžou bezrámová okna dveří otevírajících se proti sobě, dohadování je ale zbytečné, ani ty z žádného vozu kupé ještě nedělají. Korekci přesné rozměry konceptu neuvádí, píšou pouze, že Cub „na délku měří pod čtyři metry“, a to by znamenalo, že by se teoreticky mohlo jednat o nástupce modelu Rio (4 045 mm).
Autorem návrhu není nikdo jiný než šéf designového oddělení Peter Schreyer, ačkoli sám na voze jistě nepracoval. Pokud je nějaká šance, že by se Cub skutečně dostal do výroby, kromě atypických dveří jistě nebude mít ani jejich „otevírání dotekem“ a jakési křídla stoupající vzhůru od prahů. Naopak co by u produkčního vozu zřejmě přibylo, jsou chybějící sloupky B.
Že se nejedná pouze o nějaké designové cvičení pro oko návštěvníka výstavy v podobě nefunkční makety, se snaží Kia dokázat fotografiemi interiéru, především ale informacemi o pohonu. Podle tiskového sdělení má Cub mezi předními koly zážehový čtyřválec s turbodmychadlem o objemu 1,6 litru, tedy „starou“ známou jednotku z Velosteru Turbo nebo Cee'du GT a Pro_Cee'du GT. Přeladěná zřejmě nebude, Kia uvádí výkon 204 koní a točivý moment 265 newtonmetrů.
Vůz postavený na devatenáctipalcových kolech využívá místo klasických zpětných zrcátek kamery, nechybí připojení pro chytré telefony a ovladač ve stylu iDrive či MMI. Navzdory tomu, že kabina a s pár výjimkami i zbytek vypadají docela uvěřitelně, produkce se vůz zřejmě nedočká, nebo alespoň ne hned. Podle Kie „plány na výrobu momentálně neexistují“.

















Volant vozu by měl být vybavený soustavou senzorů monitorujících vitální funkce a biorytnus řidiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva