Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Když hvězda nezáří. Takhle vypadá nový Mercedes třídy A v úplném základu
5.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Při pohledu zvnějšku se vám na rty budou drát různé výrazy, jen asi ne „prémiové auto”. Zevnitř je to přece jen o trochu lepší písnička.
Mercedes má ve svém portfoliu aktuálně sedmnáct modelů osobních vozů mnoha tříd. Úvodní řada je označena prvním písmenem abecedy jako předvoj dražších kolegů s hvězdou na kapotě. Mercedes třídy A prodělal v posledních letech očekávanou modernizaci a na začátku února automobilka před novináři novinku plně odhalila.
První představení se odehrálo podle všech zvyklostí. Veřejnosti se nový Mercedes ukázal ve vysoké výbavě se všemi možnými doplňky. Reklamní fotografie z dílny profesionálních fotografů vznikaly za požití drahých modelů s bohatou, často nejvyšší možnou výbavou. O to větší kontrast způsobí pohled na základní provedení nejlevnější varianty, kterými se automobilky tradičně nechlubí.
Tedy chlubí, ale jen v případě frází „cena od”. V případě Mercedesu A zatím neplatí ani to, neboť v české nabídce značky zatím nové Áčko nenajdete, to ale neznamená, že vám jeho základní provedení nemůžeme ukázat a popsat, co nabízí.
Nová třída A bez špetky příplatků přijíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, standardně jsou dodávána až do verze A250, kde jsou jen o palec větší. Německý hatchback si na cestu posvítí halogenovými světlomety s diodami pouze pro denní svícení. Přední maska je ochuzena o stříbrné zdobení, všechny mřížky přístupu vzduchu jsou stroze černé.
Boční linie neumí prozradit mnoho o tom, kolik majitel zaplatil, daleko lépe se úroveň výbavové linie pozná na zadních partiích. Zadní světlomety opět mají jiný světelný podpis, LED pásek je jen ve vrchní části dělených světlometů. Jednotlivé žárovky si prohodily pozice, architektura se změnila. Výrazným odlišením od dražších kolegů je uhlazenější záď. Paradoxně vyšší výbava přináší zbytečnosti navíc, například odmítané falešné koncovky výfuku na každé straně, nefunkční difuzor a chromovou linku. Tak či onak, tohle provedení vážně nezáří, mezi ostatními auty byste si možná ani nevšimli, že před sebou máte zbrusu nový Mercedes.
Podle prvních ohlasů exteriér novinky příliš pozitivně nezapůsobil ani v lepších provedeních, interiér si vysloužil o mnoho více potlesku. V základní variantě to není jiné a třebaže z podoby vnitřku poznáte, že nesedíte zrovna ve špičkovém provedení, ostudu nedělá.
I nejlevnější třída A je dodávána s digitálním přístrojovým štítem a druhým displejem infotainmentu uprostřed palubní desky, oba o velikosti sedm palců. Základní podání Áčka německé zákazníky přivítá textilními sedačkami. V základu nebudou ochuzeni o jednozónovou automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, volitelné jízdní režimy, bezklíčový vstup a tříramenný multifunkční volant se sportovním nádechem. Překvapivý souhrn pokračuje bezpečnostními prvky - dozor nad jízdou střeží již od základních výbavových stupňů asistent jízdy v pruzích, aktivní brzdový pomocník či sledování únavy řidiče.
Standardní výbava je tedy docela bohatá, ale jistě to právě takto bude někomu vyhovovat - zvenčí nenápadnost, uvnitř slušné „bydlení”. Vnější elegance je pryč, ale konzervativní zákazníci by mohli mít naopak problém s provedením AMG Line, která slouží k názornému srovnání. Kromě více výbavy přidává hodně zářivých stříbrných ploch, které mohou obtěžovat. Zhodnoťte sami, jestli černému vozu schází charisma nebo nikoliv...








Přímé srovnání nejnižší konfigurace Mercedesu třídy A (vlevo) proti vrcholnému výbavovému stupni AMG Line (vpravo)
Zdroj: Motor 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejčtenější články
BMW ukázalo prý přelomovou Neue Klasse jako funkční prototyp. Měl rozptýlit obavy, asi ale jen přidává nové
17.2.2025Tři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
17.2.2025VW a Audi potichu odpískaly plán prodávat od roku 2033 jen elektrická auta, i když se dál tváří, že se nic nezměnilo
17.2.2025Kie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
17.2.2025Další majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
17.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva