Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Když hvězda nezáří. Takhle vypadá nový Mercedes třídy A v úplném základu
5.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Při pohledu zvnějšku se vám na rty budou drát různé výrazy, jen asi ne „prémiové auto”. Zevnitř je to přece jen o trochu lepší písnička.
Mercedes má ve svém portfoliu aktuálně sedmnáct modelů osobních vozů mnoha tříd. Úvodní řada je označena prvním písmenem abecedy jako předvoj dražších kolegů s hvězdou na kapotě. Mercedes třídy A prodělal v posledních letech očekávanou modernizaci a na začátku února automobilka před novináři novinku plně odhalila.
První představení se odehrálo podle všech zvyklostí. Veřejnosti se nový Mercedes ukázal ve vysoké výbavě se všemi možnými doplňky. Reklamní fotografie z dílny profesionálních fotografů vznikaly za požití drahých modelů s bohatou, často nejvyšší možnou výbavou. O to větší kontrast způsobí pohled na základní provedení nejlevnější varianty, kterými se automobilky tradičně nechlubí.
Tedy chlubí, ale jen v případě frází „cena od”. V případě Mercedesu A zatím neplatí ani to, neboť v české nabídce značky zatím nové Áčko nenajdete, to ale neznamená, že vám jeho základní provedení nemůžeme ukázat a popsat, co nabízí.
Nová třída A bez špetky příplatků přijíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, standardně jsou dodávána až do verze A250, kde jsou jen o palec větší. Německý hatchback si na cestu posvítí halogenovými světlomety s diodami pouze pro denní svícení. Přední maska je ochuzena o stříbrné zdobení, všechny mřížky přístupu vzduchu jsou stroze černé.
Boční linie neumí prozradit mnoho o tom, kolik majitel zaplatil, daleko lépe se úroveň výbavové linie pozná na zadních partiích. Zadní světlomety opět mají jiný světelný podpis, LED pásek je jen ve vrchní části dělených světlometů. Jednotlivé žárovky si prohodily pozice, architektura se změnila. Výrazným odlišením od dražších kolegů je uhlazenější záď. Paradoxně vyšší výbava přináší zbytečnosti navíc, například odmítané falešné koncovky výfuku na každé straně, nefunkční difuzor a chromovou linku. Tak či onak, tohle provedení vážně nezáří, mezi ostatními auty byste si možná ani nevšimli, že před sebou máte zbrusu nový Mercedes.
Podle prvních ohlasů exteriér novinky příliš pozitivně nezapůsobil ani v lepších provedeních, interiér si vysloužil o mnoho více potlesku. V základní variantě to není jiné a třebaže z podoby vnitřku poznáte, že nesedíte zrovna ve špičkovém provedení, ostudu nedělá.
I nejlevnější třída A je dodávána s digitálním přístrojovým štítem a druhým displejem infotainmentu uprostřed palubní desky, oba o velikosti sedm palců. Základní podání Áčka německé zákazníky přivítá textilními sedačkami. V základu nebudou ochuzeni o jednozónovou automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, volitelné jízdní režimy, bezklíčový vstup a tříramenný multifunkční volant se sportovním nádechem. Překvapivý souhrn pokračuje bezpečnostními prvky - dozor nad jízdou střeží již od základních výbavových stupňů asistent jízdy v pruzích, aktivní brzdový pomocník či sledování únavy řidiče.
Standardní výbava je tedy docela bohatá, ale jistě to právě takto bude někomu vyhovovat - zvenčí nenápadnost, uvnitř slušné „bydlení”. Vnější elegance je pryč, ale konzervativní zákazníci by mohli mít naopak problém s provedením AMG Line, která slouží k názornému srovnání. Kromě více výbavy přidává hodně zářivých stříbrných ploch, které mohou obtěžovat. Zhodnoťte sami, jestli černému vozu schází charisma nebo nikoliv...








Přímé srovnání nejnižší konfigurace Mercedesu třídy A (vlevo) proti vrcholnému výbavovému stupni AMG Line (vpravo)
Zdroj: Motor 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 3 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 4 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:16 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee