Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Karabag Fiat 500E: elektrický fiátek za cenu BMW 5
7.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá firma Karabag specializující se na elektrická užitková auta přestavěla na baterky Fiat 500. Velký smysl ale pořád nedává.
Italský koncern Fiat již nějakou dobu slibuje elektrickou verzi pětistovky. Když po finálních testech opravdu dorazí, bude to premiéra tak trochu s křížkem po funuse. Několik společností totiž takto upravený model 500 už dávno prodává.
Aktuálně svou nabídku představila německá společnost Karabag, která italské městské mini staví společně s firmou Linde. Jejich typ 500E je poháněný vpředu umístěným elektromotorem o výkonu 20 kW (27 koní) a nejvyšším točivém momentu 148 newtonmetrů.
Autíčko vybavené blíže nespecifikovanými akumulátory o kapacitě 11 kWh (což je ekvivalent přibližně 3,2 litru nafty) váží podle údajů výrobce jen 1 050 kg a má mít za ideálních podmínek dojezd 100 km. Poněkud skromný elektromotor zvládne akceleraci na 50 km/h za 8,5 s a maximální rychlost 105 km/h.
Přestože se jedná o hodně skromná čísla, o schopnostech Fiatu 500E zvládnout ve městě většinu požadovaných úkolů asi nelze pochybovat. Velkým problémem pro městský provoz není ani omezený akční rádius, i když v tomto případě bude dojezd nabití v praxi tak 60-80 kilometrů. Pokud to někomu nevadí, mohl by se tento Fiat chovat velmi podobně jako běžná auta, jakkoli limity tohoto elektromobilu zůstávají stejné jako před léty. Přesto má všechno jeden pořádně velký háček.
Základní model 500 s benzinovým motorem 1,2 pořídíte za nějakých 270 tisíc, Karabag si ale svou na elektřinu konvertovanou verzi cení na neuvěřitelných 43 070 euro, v přepočtu téměř 1,1 milionu Kč. Pro srovnání - za stejnou cenu koupíte třeba už pětkové BMW s dvoulitrovým dieselem nebo benzinem o výkonu přes 180 koní a ještě vám zbudou 3 tisíce Eur na příplatkovou výbavu...
Výsledná cena konec konců docela odpovídá také počtům Fiatu, který hodlá svou verzi 500 EV prodávat za 46 500 dolarů (888 tisíc) a na každém kusu ještě prodělávat 10 tisíc dolarů (191 tisíc Kč). A i když budou originální elektrické pětistovky patrně o něco výkonnější, ani tak se z něj lidové auto na baterky asi nestane.











Auto pro dva, s výkonem 27 koní, teoretickým dojezdem 100 km a cenovkou 1,1 milionu - dokonalá ukázka udržitelné elektro-mobility v praxi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před hodinouV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před hodinouS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva