Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem

Když vám řekneme, že se představení dočkalo nové auto s dieselem za 350 tisíc, nebude vám to znít špatně. Než zjistíte, s čím vlastně máte tu čest.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem

23.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když vám řekneme, že se představení dočkalo nové auto s dieselem za 350 tisíc, nebude vám to znít špatně. Než zjistíte, s čím vlastně máte tu čest.

Pokud vám jméno Kaipan nic neříká, patrně nejste sami, ovšem tahle česká automobilka není zas tak neznámá. Existuje už 25 let a také my jsme o ni na našich stránkách několikrát zavadili. Před lety jsme se věnovali jejich tehdy novému modelu s označením 16 a relativně nedávno jsme model 14 zmínili v článku o sedmi omylech českého autoprůmyslu. „Čtrnáctka” totiž chtěla vozem podobným Lotusu 7, na základech Favoritu včetně pohonu předních kol ale něčeho takového těžko mohla dosáhnout.

Značka Kaipan na pražské Autoshow právě prezentuje svůj nový model, Kaipan Baby. Pokud ho máte problém rozeznat od ostatních modelů nedivíme se, vypadá až na detaily úplně stejně, jen je možná ještě o trochu ošklivější. Rozdíl je, jak možná tušíte z označení, v útrobách - je tu dieselový motor Lombardini o 440 ccm objemu a výkonu 5,5 koně. Maximálka je 45 km/h; tohle auto bude možno řídit už od 15 let.

Stejně jako ostatní Kaipany, i Baby má náhon na přední kola. Použitá technika je zejména ze škodovek, jmenovitě Favoritu a Fabie 1,2 TSI, ale údajně také z vozů Škoda a Audi s motorem 1,8 TSI. Co přesně ze kterého auta pochází, není známo; údajů obecně je k dispozici poměrně málo. Víme ale, že Kaipan Baby má 3,15 metru na délku, váží 350 kg a první odhad ceny je - něčeho se chyťte - 350 tisíc korun.

Kromě dieselové verze má být k mání také elektrická, která bude mít rovněž výkon 5,5 koňě a dojezd bude 40 - 80 km. Kdy ten přijde na trh, nevíme; diesel bude k mání příští rok. Vůz na snímcích je prototyp a čeká ho ještě finální testování a homologační proces. Mezi příplatky bude i pevná střecha s vyklápěcími dveřmi, aby se tento vůz dal používat celý rok.

Kaipan se tak zařadí po bok značek jako Aixam nebo Ligier a nabídne auto pro teenagery z bohatých rodin. Jestli ti budou chtít auto, které vypadá jako sporťák, ale zní jako dlouholetou službou unavený traktor a nejezdí rychleji, je otázkou. Aixam člověk občas potká a Kaipan Baby je rozhodně víc „cool”. Jenže když mi bylo patnáct, to poslední, co jsem chtěl, bylo být jakkoliv spojován se slovem „baby”, česky „děťátko”. Možná se tohle auto mělo jmenovat Terminator...


Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 1 - kaipan baby 01Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 2 - kaipan baby 02Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 3 - kaipan baby 03Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 4 - kaipan baby 04Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 5 - kaipan baby 05Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 6 - kaipan baby 06Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 7 - kaipan baby 07Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 8 - kaipan baby 08Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 9 - kaipan baby 09Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem - 10 - kaipan baby 10
Kaipan Baby je kratší než ostatní modely značky a má dieselový motor

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.