Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jozef Kabaň skutečně skončil jako šéfdesignér VW, smysl jeho nové pozice nechápe nikdo
25.1.2023 | Petr Miler
Spekulace se nemýlily, bývalý a zřejmě nejvýznamnější šéf designu Škody ve svém posledním působišti na pozici osoby odpovědné za design osobních Volkswagenů skončil. S VW se ale neloučí, jen nikdo nechápe, co přesně pro něj bude dělat.
Na každém šprochu pravdy trochu, říká se. V tomto případě byl „šproch” kolegů z německého Automobilwoche pravdivý zcela, neboť do puntíku popsal kroky skupiny VW, které se odehrály v uplynulých hodinách. Vedení koncernu jmenovalo novým šéfdesignérem Volkswagenu Andreas Mindta, což znamená konec Jozefa Kabaně, u nás velmi dobře známého ex-šéfdesignéra Škody ve stejné funkci.
Mindt přichází z pozice člověka odpovědného za design Bentley, a tak se leckdo může ptát, zda je to vůbec povýšení. Na jeho místo u britské značky nastoupí Tobias Sühlman, bývalý zaměstnanec McLarenu, Astonu Martin, Bugatti, Volkswagen a nakonec i Bentley, kde byl dosud odpovědný za vnější design vozů britské značky. Ani pro Kabaně ale tato rošáda překvapivě neznamená úplný konec.
Leckdo by čekal, že se tak významná figura automobilového designu, která už v roce 2003 odpovídala za vnější pojetí Audi, nespokojí s ničím menším než pozicí šéfdesignéra velké automobilové značky, však je mu teprve 50 let. Ale stalo se. Kabaň od VW neodchází a přijal pozici, kterou automobilka popisuje jako Creative Art Director, řekněme kreativní umělecký ředitel Volkswagenu.
Co to znamená, nikdo nepochopil. Nechceme to přeložit jako „trafika”, ale skoro to tak vypadá - něco jako když se Bernie Ecclestone přijal pozici Chairman Emeritus poté, co prodal svůj podíl ve Formuli 1 a vzdal se exekutivních funkcí. Ani upřesnění VW, který Kabaňovu novou roli popisuje jako „vývoj perspektivních řešení mobility pro značku Volkswagen”, nevnáší do jeho nového zapojení mnoho jasna.
Tak či onak se zdá, že Kabaňova kariéra ve strukturách VW v zásadě skončila - po podobném odvolání další postup výš čekat nemůže a že by vedl design jiných značek koncernu... Kdo ví. Člen představenstva Kai Grünitz, který je zodpovědný za technický rozvoj a bude nyní jeho novým šéfem, mu poděkoval za jeho dosavadní působení s tím, že „zanechal stopu na celém našem portfoliu”. Co bude se slovenským designovým guru dál, ukáže jen čas.


S Jozefem Kabaněm v čele designu VW je skutečně konec, vedení značky se mj. nemělo líbit jeho pojetí konceptu budoucího modelu ID.2. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 2 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB