Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jméno Schumacher se vrací do Formule 1, poprvé nastoupí už za pár dnů
30.9.2020 | Petr Miler
Mnohokrát jsme zmiňovali, že není otázkou zda, ale kdy k tomu dojde. Teď už je jasné, že se to poprvé stane už příští týden, byť zatím jen na zkoušku.
Od chvíle, kdy Mick Schumacher vyhrál titul mistra světa Formule 3, nebylo otázkou ani tak to, zda se objeví v královské motoristické disciplíně, ale spíše kdy se tak stane. Většina tipů směřovala k roku 2021, kdy mělo dojít na zásadní změny v pravidlech, ty byly ale nakonec kvůli letošnímu dění ve světě o rok odloženy. Přesto vše nasvědčuje tomu, že iniciály M.S. v královně motoristického sportu už příští rok skutečně uvidíme. A poprvé je v ní budeme moci spatřit už letos.
Skutečností se tak stává to, o čem před pár dny mluvil šéf stáje Ferrari Mattia Binotto v rozhovoru pro RTL. Ten zmínil, že už v této sezóně dá Mickovi šanci řídit současný monopost ve volných trénincích, aby posléze neskočil do ostré soutěže až příliš rovnýma nohama. Podle jeho slov „má Mick slušnou šanci řídit Formuli 1 již příští rok” a chce jej na závodění o další třídu výše připravit tak dobře, jak jen to bude možné.
Teď už je vše oficiální, Mick Schumacher se poprvé v F1 objeví za 9 dnů na německém Nürburgirngu v monopostu Alfa Romeo Antonia Giovinazziho. Své místo mu skutečně přepustí jen v pátečních trénincích, později bude ve víkendovém programu pokračovat znovu on sám.
Jistě není náhodou, že se tak stane poprvé v Německu - Italové jsou si vědomi obrovské marketingové síly jména Schumacher zejména v jeho domovině, která už letošní seriál Formule 2 učinila nejsledovanějším v historii. A pokud jste viděli víkendový závod této série v Soči, který Mick Schumacher vyhrál, mohli jste zaslechnout i davy nadšeně aplaudující jakémukoli jeho úspěchu. V F2 opět něco nevídaného.
Pokud Formuli 2 nesledujete, dodejme, že Mick není jen syn slavného otce, v jeho šlépějích sám velmi úspěšně kráčí. Nutno říci, že podobně nejen vypadá, ale nyní i velmi podobně řídí. Po loňské oťukávané v F2 letošní sezónu dva závody před jejím koncem vede s 22bodovým náskokem na Calluma Ilotta. A je velmi konzistentní - z 20 závodů byl desetkrát na pódiu a jen jednou nedokončil. Koho nám to jen připomíná...
Sám Schumacher junior k věci řekl, že je nadšený z toho, že dostává takovou šanci a fakt, že se poprvé v F1 bude moci ukázat před domácím publikem, vše jen ozvláštňuje. Sportovní ředitel seriálu Ross Brawn k tomu pak jen poznamenal, že vůbec není snadné žít v motorsportu se jménem, jako je Schumacher - pochopitelně to dává i výhody, ale probouzí to také obrovská očekávání, a tedy i tlak, s nímž není snadné se vyrovnat. V tomto směru si podle něj vede Mick neskutečně dobře a po úspěších v F3 a F2 už zbývá „jen” jediná věc - uspět také v F1.
Mick Schumacher vede šampionát F2 se slušným náskokem, o uplynulém víkendu v Soči dojel první a třetí. Cestu do Formule 1 má nyní díky přízni Ferrari již umetenou, 9. září pojede s aktuálním monopostem na domácím Nürburgringu. Foto: Prema Racing
Zdroj: Alfa Romeo Racing, [https://www.formula1.com/en/latest/article.the-ross-brawn-column-on-bottas-resilience-and-why-track-limits-issue-isnt.5xsm5uM2ofmZylRhzM7xH7.html Formula 1]
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 3 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 3 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva