Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jihoafričané odhalili nový stroj na potlačování demonstrací, mají s tím bohaté zkušenosti
18.10.2021 | Petr Prokopec
Evropa je - alespoň zatím - příliš humánní na to, aby zde podobné prostředky mohly najít větší uplatnění, v Jihoafrické republice ale panují jiné pořádky. Právě odtamtud pochází speciální hydraulická radlice, která dokáže rozehnat davy.
Svět se za poslední dost změnil. Stojí za tím koronavirus, který je první větší hrozbou, s níž musely mnohé generace bojovat. A jelikož řada politiků pandemie využila k tomu, aby sledovali spíše vlastní zájmy než veřejné blaho, usadil se v hlavě mnoha lidí červíček nedůvěry. Ten se následně stal tikající bombou, pro kterou v mnoha případech stačila jen velmi malá rozbuška. Stále častěji tak slyšíme o různých nepokojích, demonstracích a protestech.
Že nejde jen o pouhé naše domněnky, dokládá pohled na trh s prostředky proti demonstracím a demonstrantům, který výrazně roste podobně jako ten s obytnými vozy. Zatímco ty jsou ale zaměřené na váš komfort, ve druhém případě jde pochopitelně o maximální nepohodlí. Tedy za předpokladu, že stojíte na opačném konci barikády než ti, kteří mají ony prostředky k dispozici. Mezi ně se přitom nově zařadila speciální radlice jihoafrické firmy SVI Engineering.
Pokud si uvědomíme, že jih černého kontinentu je značně turbulentní, pak není divu, že specialista na takovou výbavu pochází právě odtud. Však kde jinde vyvíjet prostředky proti protestujícím než v místech, kde konflikty jsou pomalu na denním pořádku? Představit si tedy můžeme speciální radlici zvanou Anti-Riot Hydraulic Scraper, která je určena veřejným i soukromým organizacím, v druhém případě pak hlavně těžařům. Pro ně demonstrace nejsou ničím novým, zejména kvůli pracovním podmínkám. Často se proto stává, že přístup do dolů je zablokován demonstrujícími.
V Evropě by je policisté s kyticemi šli požádat o odchod, v Jihoafrické republice spíše poznají schopnosti oné radlice, která váží zhruba 100 kilogramů a jenž dokáže projet prakticky vším. Nezáleží tedy na tom, zda protestující zahradili cestu hořícími pneumatikami či třeba cihlami a kameny, neboť stačí jeden průjezd, a rázem jsou překážky rozmetány. Radlice je navíc usazena na hydraulických ramenech, díky nimž ji lze zvednout a použít i jako beranidlo. Stejně jako nás napadají mnohé další účely, jenž ale snad raději ani nebudeme popisovat.
SVI Engineering si přitom své řešení cení na 4 400 dolarů (cca 97 tisíc Kč), což nejsou až tak velké peníze. Jakkoliv je třeba dodat, že za ně skutečně dostáváte pouze hydraulicky ovládanou radlici a nikoliv třeba Toyotu Land Cruiser, která byla použita jako ukázkové vozidlo. Výroba přitom zabere měsíc a realizuje se teprve po sepsání objednávky, každý kus je tak vlastně trochu unikát.
Novinka společnosti SVI Engineering je zaměřena na potlačování demonstrací. Při jejím zaměření je jmenován těžební průmysl, hodit se však může prakticky kdekoliv, kde se mírové protesty změní na násilné demonstrace a budování barikád. Foto: SVI Engineering
Zdroj: SVI Engineering
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 11 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam