Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jensen Interceptor: britská legenda se vrátí
20.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Švýcarský majitel britské značky Jensen právě oznámil, že na trh dostane nástupce slavného modelu Interceptor. Máme první ilustrace a detaily.
Možná vám jméno Jensen Interceptor nic neříká, pohled na přiložené snímky by ale i pro člověka, který se o auta až tak nezajímá, měl být výmluvnější. Toto dvoudvéřové kupé vyráběné v řadě postupně vylepšovaných provedení mezi léty 1966 a 1976 se totiž proslavilo především svým designem, který na rozdíl od jeho technických základů není britský, ale italský. Postarala se o něj firma Carrozzeria Touring a vznikl tak velmi elegantní cestovní vůz, který se objevil i v řadě především britských filmů. A mnohé fascinuje dodnes.
Po technické stránce šlo o skládačku dosti typickou pro malosériové ostrovní výrobce, když se pod kapotou objevily postupně motory 6,3 V8 a 7,2 V8 původem od Chrysleru. O přenos výkonu, který v závěru výroby činil až 290 kW (390 koní) se starala alternativně čtyřstupňová manuální, nebo třístupňová automatická převodovka posílající výkon srze samosvorný diferenciál na kola zadní nápravy. Při hmotnosti necelých 1 600 kilogramů šlo nejen o hezký, ale i svižný vůz a do poloviny sedmdesátých let si našel téměř 6 500 zákazníků. U Jensen Motors ale později na úspěch tohoto modelu nikdy nenavázali a žádné z jejich dalších děl už slávy Interceptoru nedosáhlo. I proto se později objevily různé repliky tohoto modelu, dokonce i v posledních letech si takové bylo možné pořídit. Nyní se ale objevila mnohem zajímavější zpráva - Jensen Interceptor se totiž vrátí jako zbrusu nové auto.
Pravda, podobných zpráv už jsme v minulosti mohli také slyšet vícero, tato ale působí věrohodněji než kdy dříve. Zaprvé totiž jde o oficiální oznámení firmy Healey Sports Cars Switzerland, která vlastníkem značky Jensen. To je první důležitý předpoklad. Zadruhé, stavbou vozubyla pověřena společnost CPP, britský specialista na konstrukci podobných vozů, který mj. pro Aston Martin vyrábí supersport One-77, a tak nemůže být pochyb o tom, že podobný malosériový sporťák umí vyrobit. A zatřetí, rovnou byly uvolněny první ilustrace vozu svědčící o tom, že u Healey Sports Cars myslí s návratem Jensenu vážně.
Pohled na přiložené obrázky prozradí, že se designéři nepokouší přijít s něčím úplně novým, ale spíše navléknout tradici Interceptoru do moderního hávu. A nemůžeme říci, že by se nám toto retro nezamlouvalo. Podle Švýcarů jsou přípravy designu vozu dokonce v pokročilejším stádiu, než se z prvních ilustrací může zdát. Cílem je dokončit je v nejbližší době tak, aby první vozy mohly spatřit světlo světa již na konci roku 2012. Nepočítá se však s tím, že by se jich zákazníci dočkali dříve než v roce 2014, a tak půjde zřejmě jen o nedokonale funkční prototypy. Podle autorů má být vůz „ultra exluzivní”, a tak očekávejte velmi omezenou výrobu a velmi tučnou cenovku.
Liam Cardiff, šéf Healey Sports Cars Switzerland, věří, že v CPP našel vhodného partnera pro výrobu takového vozu a vzhledem k dostatečnému finančnímu zabezpečení společnosti nepochybuje o tom, že Interceptor opravdu dostane zpátky na trh. Brendan O'Toole, zakladatel a současný spolumajitel firmy CPP pak nešetřil slovy odhodlání, když projevil nadšení hlavně nad schopností týmu designérů HSCS stvořit vůz, který bude ctít tradici původního Interceptoru v atraktivní balením respektujícím současné designové trendy.
Zní to všechno krásně, snad se to i skutečně stane.



První ilustrace nové generace Jensenu Interceptor
Původní Interceptor. Skoro padesát let byste mu možná ani nehádali...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins