Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje Škody kolabují i na dalším jejím klíčovém trhu, už vážně nemá kde brát
7.9.2021 | Petr Prokopec
Prodeje aut obecně nezažívají nejlepší časy, pokud ale Škoda na všech svých velkých trzích klesá ještě zásadně vyšším tempem, něco je špatně. Výjimkou už není ani Velká Británie.
V roce 2019 prodala Škoda po celém světě 1,24 milionu aut, což byl pro automobilku z Mladé Boleslavi absolutní rekord, který dosud zůstává v platnosti. Loni další růst zhatila koronavirová pandemie, zatímco letos lze ukázat prstem na nedostatek komponentů, zejména pak čipů. Souběžně s tím je ovšem třeba dodat, že jakkoliv absence současného nejdůležitějšího komponentu planety bezesporu udělala své, žádný jiný velký evropský výrobce neklesá takovým tempem jako právě Škoda. Je tak evidentní, že problémů je víc.
O veškerých těžkostech značky v Číně, Rusku, Bělorusku, Německu i Česku jsme již mluvili v uplynulých dnech, útěcha mohla ještě dorazit zpoza kanálu La Manche. Britský trh je totiž Škodě velmi příznivě nakloněn, předloni tam automobilka navýšila svůj podíl ze 3,16 na 3,20 procenta. A jelikož k prodejnímu úspěchu přihodila i velké množství cen, zdálo se, že jde o poslední baštu, kde Škoda může počítat s přízní. Jenže na základě červencových a ještě více srpnových výsledků už to tak nevypadá.
Mladoboleslavská automobilka totiž během osmého kalendářního měsíce prodala pouze 2 474 aut, tedy o 31,33 procenta méně než loni ve stejném období. Nejde sice o tak drastický pád jako v Německu a Rusku, natož pak v Číně. Ovšem je třeba připomenout, že trh jako celek klesl „pouze” o 22 procent a k takovým číslům jej táhly hlavně výsledky Škody a Fordu (který též v poslední době strádá kvůli své stále méně atraktivní nabídce). Znovu se tedy dostáváme k tomu, že Škoda již zkrátka nemůže vše svádět na nedostatek čipů. Ty sice za částečným pádem stojí, důvodů je ale zjevně více.
V prvé řadě musíme připomenout lokální britská pravidla. Ta souvisí s vydáváním nových řad registračních značek, na což dochází v březnu a září. Právě to jsou ekonomicky nejsilnější měsíce, kterým vždy předchází částečný pokles. Nejinak je tomu pochopitelně i letos, opět je tím však osvětlen pád jen částečně. Více nicméně již může napovědět jednotlivá skladba prodejů - téměř polovinu aut si totiž koupila privátní klientela, zatímco Škoda boduje spíše u firem.
Pokud se zadíváme na celé letošní registrace, tak špatně to nevypadá. Prodaných 40 576 aut totiž představuje meziroční nárůst o 23,57 procenta, je ale pochopitelně daný hlavně loňskými jarními lockdowny. Pokud výsledky celého trhu srovnáme s desetiletým průměrem, rázem tu máme 25,3procentní pád. Ač to tedy nevypadá, i v tomto případě by Škoda měla bít na poplach.
Doufejme, že britští manažeři při pohledu na odliv zákazníků nezvolí stejnou strategii jako jejich ruští kolegové, kteří některé modely i přes zmíněný pád zdražili. To by klientelu přivábilo zpět do showroomů jen stěží...






Kromě Škody Octavia mají Britové v lásce i Superb, který taktéž pravidelně odměňují různými cenami. Ovšem čas pozitiv pro tuto chvíli i na britském trhu pominul. Foto: Škoda Auto
Zdroj: SMMT
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejčtenější články
Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch