Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Renegade má první evropské ceny. Trailhawk jen s dieselem, TigerShark nikde
23.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Němci si budou moci amerického Renegáta pořídit v přepočtu od 535 tisíc korun, diesely začnou o 100 tisíc Kč výše. České ceny by měly být nižší.
S postupujícím rokem se blíží start prodejů Jeepu Renegade, který se světu poprvé oficiálně ukázal na letošním ženevském autosalonu. S tím se pochopitelně pojí také ceny. Ty české vám zatím nabídnout nemůžeme, nejsou známé, ale pro německý trh již Renegade svůj ceník má, takže můžeme české ceny odhadnout.
Stále platí, že budou k mání čtyři verze výbavy: Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Všechny výbavové verze dostanou ESP, ASR, ABS, EBD, hromadu airbagů, všechna čtyři okna s elektrickým ovládáním, palubní počítač, tempomat s funkcí omezovače rychlosti, klimatizaci, palubní počítač nebo třeba systém UConnect se sedmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth, USB portem a hlasovým ovládáním. Vyšší verze budou mít otevírací střechu, adaptivní tempomat a plejádu různých jízdních asistentů, jako třeba upozornění při nechtěném opuštění jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.
Základ nabídky tvoří varianta Sport, která nebude mít ve standardu ani přední mlhová světla, třebaže méně potřebné elektroniky bude na palubě požehnaně. V Německu bude také do 18. října k mání speciálka, nazvaná Opening Edition. Ta bude samozřejmě dražší, přihodí však navigaci, kožené čalounění, litá osmnáctipalcová kola nebo vyhřívání sedadel. Bude k dispozici jen s bílým nebo oranžovým lakem karoserie.
Ceník tedy začíná modelem Sport s benzínovým 1,6litrovým motorem E-torQ o výkonu 110 koní. Ten může pohánět jen přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku a v této specifikaci přijde na nejméně 19 900 eur, tedy cca 535 tisíc korun. Vyšší výbava Longitude přijde se stejnou mechanikou na 21 200 eur (cca 570 tisíc korun).
O stupínek výše stojí známá přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir, která nabídne 140 koní. Ta už může být spojena jak s jinými převodovkami, tak i s pohonem všech kol. V Německu však nebude k mání se základní výbavou Sport, varianta Longitude s ní přijde na 22 700 Eur, tedy cca 610 tisíc korun. Ještě vyšší výbava Limited bude o 1 600 Eur (43 tisíc korun) dražší, v případě pohonu všech kol a s ním spojené automatické převodovky si budou Němci muset připravit dalších 5 300 Eur (142 tisíc korun). Čtrnáctistovkou MultiAir mohou být vybaveny také vozy ze zmíněné Opening Edition; takovýto vůz přijde na 26 080 Eur (cca 700 tisíc korun).
Pro příznivce vznětových motorů jsou připraveny dvě jednotky MultiJet. Slabší šestnáctistovka začíná s verzí Longitude na 23 600 eurech, tedy 635 tisících korunách, vyšší Limited je o 1 600 Eur (43 tisíc korun) dražší. Na Opening Edition bude nutné přihodit dalších 1 780 Eur (přes 47 tisíc korun). Tento motor nebude moci být spojen s pohonem všech kol.
Silnější, dvoulitrový diesel naopak jinak než s pohonem 4x4 Němci nedostanou, alespoň prozatím. Budou ho však moci spojit s manuální převodovkou. Startuje na 26 500 eurech, tedy 710 tisících korunách, a to ve verzi Longitude. Limited je dražší opět o 1 600 eur, automat v této verzi přijde na 1 900 Eur (51 tisíc korun) navíc.
Dvoulitrový MultiJet také bude alespoň zpočátku jediným motorem, který bude možno si objednat do verze Trailhawk, která bude mimo asfalt nejschopnější. V ceníku také pochopitelně stojí nejvýše. Bude zde spolupracovat s automatickou převodovkou a přijde na 31 900 Eur, tedy zhruba 855 tisíc korun - a to skutečně není málo na vůz technicky spřízněný s Fiatem 500X. Ve standardu však bude systém pohonu všech kol s redukční převodovkou, zadní zavěšení Chapmanova typu a spousta dalšího offroadového vybavení, nemluvě o drsnějším vzezření.
V nabídce zatím nevidíme slibovaný 2,4litrový čtyřválec TigerShark, který má na kola poslat 184 koní. Doufejme, že se skutečně ukáže; byla by škoda ho nechat jen Američanům. Také ale nevidíme podlitrový dvouválec TwinAir, kvůli kterému bychom naopak slzu jistě neuronili.
Co se týče českých cen, můžeme zatím jen spekulovat. Podle srovnání německé a české nabídky konkurence však odhadujeme, že základní model bude začínat okolo 450 tisíc korun, silnější benzínový motor by mohl startovat u 490 tisíc. Dieselová šestnáctistovka by se mohla pohybovat od nějakých 530 tisíc korun, dvoulitrový MultiJet od 600 tisíc a nejvyšší verze, tedy naftový dvoulitr s výbavou Trailhawk by se mohl pohybovat okolo 720 tisíc korun.
Podle dřívějších informací půjde Jeep Renegade v Evropě do prodeje toto léto. Německý start by tomu odpovídal, ten český na sebe, doufejme, nenechá dlouho čekat. A než k němu dojde, jistě vám budeme schopni přinést přesnější ceny tohoto „baby Wrangleru“.
Přehled německých cen Jeepu Renegade
1,6 E-torQ 110 koní Sport: 19 900 Eur, tedy 535 tisíc korun
1,6 E-torQ 110 koní Longitude: 21 200 Eur, tedy 570 tisíc korun
1,4 MultiAir 140 koní Longitude: 22 700 Eur, tedy 610 tisíc korun
1,4 MultiAir 140 koní Limited: 24 300 Eur, tedy 653 tisíc korun
1,4 MultiAir 140 koní Opening Edition: 26 080 Eur, tedy 700 tisíc korun
1,4 MultiAir 170 koní 4x4 Limited Aut.: 29 600 Eur, tedy 795 tisíc korun
1,6 MultiJet 120 koní Longitude: 23 600 Eur, tedy 635 tisíc korun
1,6 MultiJet 120 koní Limited: 25 200 Eur, tedy 678 tisíc korun
1,6 MultiJet 120 koní Opening Edition: 26 980 Eur, tedy 725 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Longitude: 26 500 Eur, tedy 710 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Limited: 28 100 Eur, tedy 755 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Opening Edition: 29 880 Eur, tedy 802 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Limited Aut.: 30 000 Eur, tedy 805 tisíc korun
2,0 MultiJet 170 koní 4x4 Trailhawk Aut.: 31 900 Eur, tedy 855 tisíc korun
Jeep Renegade jde v Německu do prodeje, Opening Edition bude k mání do 18. října
Německé ceny Renegadu startují v přepočtu na 535 tisících korunách. U nás by měl být levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 09:48 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB