Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Renegade 2015 oficiálně, detailně: nový renegát je malý Wrangler
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Dva vznětové a čtyři zážehové motory, čtyři převodovky a tři systémy pohonu - to je nový Jeep Renegade.
Po prvním odhalení a včerejších podrobnějších fotkách tu v první den ženevského autosalonu máme kompletní představení italsko-amerického „renegáta” spolu s obsáhlou fotogalerií, na které si můžete prohlédnout dvě ze čtyř verzí tohoto zbrusu nového stroje ze všech možných stran. Červený vůz na snímcích je ve verzi Latitude, šedomodrý je vrcholný Trailhawk, v nabídce ale bude ještě základní varianta Sport a „civilní vrchol” Limited.
Jak už víme, Jeep Renegade sdílí architekturu s Fiatem 500X a bude konkurovat například Nissanu Juke. Důraz koncernu Fiat-Chrysler na design je v poslední době docela znát, vzpomeňte si např. na Chrysler 200 nebo většího bratra Renegadu, tedy Cherokee. Renegade však není menším bratrem Robocopa, nýbrž se spíše snaží být „baby-Wranglerem” - právě na tento model odkazuje přední maska s charakteristickými sedmi vertikálními otvory a kulatými světlomety po stranách. Oproti modelu Cherokee je Renegade také o poznání hranatější.
Kabinu Renegadu bude možno mít ve čtyřech různých verzích: černé varianty jsou Trespass Black s kontrastním prošíváním a Trailhawk Black s červenými rámečky, které vidíme na fotografiích. Pro příznivce světlejších interiéru bude v nabídce kombinace pískové barvy Warm Sand s černou Sand Surfing Black, která pravděpodobně je na jedné fotce se stříbrnými rámečky výdechů klimatizace. Poslední možností je kombinace hnědé Free Falling Bark Brown a šedé Ski Gray spolu s oranžovými rámečky, kterou fotogalerie také nabízí.
Designový jazyk interiéru se podle Jeepu jmenuje Tek-Tonic a kombinuje jemné a na dotek příjemné tvary a materiály s odolností a funkčními detaily. Právě uvnitř je vidět vliv Cherokee, ale ani Wrangler se nezapře - zejména v masivním madle před spolujezdcem. Na středové konzoli najdeme 5" nebo 6,5" displej infotainmentového systému UConnect. Jeep má k dispozici ještě větší obrazovku, ta by ale dost možná působila nepatřičně. Dole před voličem automatické převodovky najdeme odkládací přihrádku na drobnosti, jejíž dno ukazuje topografickou mapu okolí města Moab v americkém Utahu, oblíbenou to destinací amerických fanoušků Jeepu.
Systém UConnect není jedinou technologií, kterou interiér Renegadu nabídne. Již včera zmíněný barevný displej na přístrojovém štítu má úhlopříčku 7" a měl by poskytnout přehledné a čitelné údaje o voze. Co přesně bude moci zobrazit, není zatím známo, je však úzce provázán s různými jízdními režimy. Dalším tahákem Renegadu je střecha - kromě klasického kusu plechu je možno mít střechu My Sky, která má dva odnímatelné panely. Je možno je mít jak ručně ovládané, tak elektrické. Kromě toho nabízí kabina sedm airbagů ve standardu a dnes již u nových aut běžné příplatkové prvky, jako hlídání mrtvého úhlu nebo jízdního pruhu.
Vzhledem k tomu, že Jeep chce s Renegadem uspět po celém světě, nabídne ho hned v šestnácti kombinacích motoru, převodovky a pohonu. Benzínové pohonné jednotky zastoupí přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir o výkonu 160 koní a 250 Nm a 2,4litrový atmosférický čtyřválec TigerShark se 184 koni a 241 Nm. Tyto dva motory budou jediné dostupné ve Spojených státech, čtrnáctistovka dostane šestistupňovou manuální převodovku a pohon předních nebo všech kol, větší TigerShark bude spojen s devítistupňovým automatem a pohonem 4x4.
Evropa se bude moci těšit na další čtyři pohonné jednotky, dva diesely a dva benzínové motory. O dalších benzínech zprávy nemáme, dvouválec 0,9 TwinAir tak stále není vyloučen. Mezi naftovými jednotkami bude i dvoulitr MultiJet II, který bude druhým motorem, spolupracujícím s devítistupňovou automatickou převodovkou. Kromě ní a již zmíněného šestistupňového manuálu bude v nabídce také pětistupňová ručně řazená skříň a dvouspojková převodovka DDCT. Kromě toho dostane evropská verze také systém stop-start, který ve Státech nebude k dispozici. Elektrický posilovač řízení dostanou všechny varianty Renegadu.
Ani podvozek se neomezí pouze na dva systémy pohonu. Kromě předního náhonu bude možno mít dvě verze čtyřkolky. První se jmenuje Jeep Active Drive a přestože standardně posílá výkon na přední kola, v extrémním případě zvládne nasměrovat veškerou sílu na jediné kolo. Jejím vylepšením je systém Jeep Active Drive Low, který, jak název napovídá, dostane navíc redukční převodovku. Tento systém bude standardem pro off-roadovou verzi Trailhawk. Rozdíly budou i v zadní nápravě, verze Trailhawk dostane zadní zavěšení Chapmanova typu, které je velmi podobné McPhersonu, užitému na předních nápravách všech verzí, ale jako spodní vodicí prvek používá poloosu a jen malé rameno. To má mít za výsledek lepší křižitelnost náprav. Vzhledem k tomu, že toto zavěšení lze použít jen na poháněné nápravě, zadní kola verzí s předním náhonem budou zavěšena jinak.
Verze s pohonem všech kol budou moci být vybaveny systémem Selec-Terrain, který umožní zvolit ze čtyř jízdních režimů - Auto, Sport, Snow a Sand/Mud. Pátý režim Rock bude spojen se systémem pohonu Active Drive Low a bude určen pro pomalou jízdu terénem. Očekáváme, že bude ve standardu u verze Trailhawk. Detailní seznamy výbav nebo všech možných kombinací zatím k dispozici nemáme.
Jak už víme, Jeep Renegade se bude vyrábět v Itálii po boku Fiatu 500X. V Evropě bude dostupný letos v létě, ve Státech by měl přijít na trh na podzim.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.





























Naživo vypadá nový Jeep Renegade mohutněji než na oficiálních fotkách
Jeep spolu s informacemi poskytl obsáhlou fotogalerii nového Renegadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle