Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee s Hellcatem opravdu bude. A možná přijde i nový Viper
13.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost FCA zahrnuje splašené SUV, menší Charger a Challenger a možná také menší a na výrobu levnější Viper. Manley a Marchionne se rozpovídali v Detroitu.
Již nějakou dobu se spekuluje o verzi Jeepu Grand Cherokee zvané Trackhawk, která by byla ještě silnější než dosavadní SRT8, protože by pod kapotou měla 6,2litrovou kompresorovou V8 Hellcat. To znamená 716 koní a 885 Nm, pochopitelně s automatickým osmikvaltem a pohonem všech kol. Právě probíhající detroitský autosalon přivezl potvrzení a dokonce i časový rámec - Grand Cherokee Trackhawk bude na světě do konce roku 2017.
Uvedl to Mike Manley, šéf Jeepu, na dotaz novináře. „Nejen, že do Grand Cherokee můžu dát motor Hellcat, vypustím to na trh do konce roku 2017,” uvedl Manley, jak se můžete přesvědčit i na videu níže. Jméno Trackhawk stále není stoprocentně potvrzeno, ale je to variace na Trailhawk, „nejvíc terénní” verze některých Jeepů, a automobilka si tohle jméno registrovala už v roce 2014. Jeho použití je tedy velmi pravděpodobné.
Můžeme se nicméně ptát, jak dlouho bude taková verze v nabídce. Je to už starší zpráva, ale u FCA mají osmiválce Hemi včetně verze Hellcat skončit v roce 2019. To by znamenalo Trackhawk v nabídce asi dva roky, což není u takto speciální verze příliš daleko od běžné praxe, ale v každém případě by to znamenalo bledou budoucnost.
Jiskřička naděje ovšem svítá v případě vozu s motorem ještě o řád větším, Dodge Viper. Ten po dohodě FCA s odbory skončit v roce 2017 bez nástupce a spolu s tím by měla být uzavřena továrna v Connor Avenue. Pravdou je, že Viper je pro Dodge trochu drahý špás - má svůj vlastní motor i podvozkovou platformu a jeho prodeje nejsou zrovna vysoké. Také je to ale na rozdíl od Corvette supersport, takže se nic jiného nedá dost dobře očekávat.
Sergio Marchionne ovšem naznačil, že nástupce není zcela vyloučený. „S vývojem architektur v rámci značky existuje možnost, že vznikne nová verze Viperu. Zda se ovšem objeví včas, mi není známo,” uvedl na tiskové konferenci na právě probíhajícím detroitském autosalonu. Za slovem „včas” lze vidět rok 2017, kdy bude produkce současného Viperu ukončena; je tak možné, že na novinku budeme čekat několik let.
A je také velmi pravděpodobné, že nebude mít podvozkovou platformu jen pro sebe. Značka Dodge bude benefitovat z platformy Alfy Romeo Giulia; právě na ní mají stát nástupci současného Chargeru a Challengeru, kteří tak budou o poznání menší než současné stroje. To jim ubere část přitažlivosti nejen pro americký trh, nicméně hlavním cílem asi bude zlevnění výroby na všech frontách.
Velký otazník visí nad osmiválci - jestli budou do této platformy pasovat. Nechceme si představit Charger ani Challenger bez V8, nejen proto, že by to znamenalo oslabení jejich pozice na trhu, která už nyní není v konkurenci Mustangu a Camara přiliš dobrá, ale výše zmíněné zprávy o konci Hemi něco takového naznačují. Může ale přijít zcela nová generace menších V8, které se sem vejdou.
Podle některých spekulací by právě na této platformě mohl v budoucnu vyjet nástupce Viperu. To by znamenalo několik věcí - předně, že se téměř jistě neobjeví v roce 2017, protože už Alfa Romeo Giulia má zpoždění a s ní i všechny modely plánované na její platformě. A také, nepočítejte se zachováním 8,4litrového desetiválce; bude úspěch, když pod kapotou bude aspoň osm válců.
Marchionne také na tiskové konferenci řekl, že na plug-in-hybridní verzi nového Chrysleru Pacifica, nástupce modelu Town & Country, v Evropě známého jako Grand Voyager, nebude FCA tratit peníze podobně jako na elektrickém Fiatu 500e. A že nová generace pick-upu Ram 1500 je vyvíjena tak, aby splňovala standardy CAFE, takže FCA nebude muset kupovat emisní kredity.


Takhle si Grand Cherokee Trackhawk představují Theophilus Chin a Chris Doane (ilustrace)
Zdroje: Automobile, Autoblog, Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva