Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee 2015: SRT dostalo navíc výkon, standard výbavu
3.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Grand Cherokee znamenají aktivní rušení hluku ve standardu vyšších verzí a dvě nové speciálky: Summit California Edition a SRT Red Vapor.
Podobně jako sportovní konec nabídky amerického Chrysleru, i tomu offroadovému se pro rok 2015 dostane drobných vylepšení. Jeep světu představil novinky, které přichystal pro model Grand Cherokee, a to jak pro standardní model, tak i pro vrcholnou verzi SRT.
Změny u standardních verzí se týkají zejména nejvyšší varianty Summit. Ta dostane do základní výbavy navíc aktivní rušení hluku, laminované, lépe zvuk těsnící čelní sklo a podsvícení do hliníkových prahů dveří. Interiér může nově být čalouněn také béžovou kůží s názvem Argentina Tan a černým prošíváním v kombinaci s obložením palubní desky tmavým dřevem.
Do nabídky také přibude specialitka Summit California Edition. Nečekejme výkonnější klimatizaci a chlazení motoru, standardní mechanika dostačuje - ostatně, všechny motorizace mají i chladič oleje. California Edition nabídne jen vizuální úpravy, konkrétně zrcátka, kliky a dolní části nárazníků lakované v barvě vozu, detaily karoserie v platinovém chromu a 20" kola v provedení Satin Carbon.
Motorová nabídka zůstává beze změny, standardem pro všechny verze od Lareda po Summit je 3,6litrový šestiválec Pentastar, který na zadní nebo všechna kola pošle 290 koní a 354 Nm a v kombinaci si řekne o 13,4 litru benzínu na 100 km. Další volbou je osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru, který nabídne 360 koní a 531 Nm, to všechno za 15,7 l/100 km. Pro milovníky nafty má Jeep připraven italský třílitrový EcoDiesel, kterému má stačit 10,9 l/100 km k výkonu 240 koní a 572 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Také nejvyšší varianta SRT do roku 2015 vyjede s několika novinkami. Začněme u té nejpodstatnější - 6,4litrová V8 Hemi nyní nabídne více výkonu. Na všechna kola pošle 475 koní a 637 Nm, o 5 koní a 6 Nm více, než nabízela doposud. Sílu přenáší rovněž automatický osmikvalt, ovšem jiný než v případě standardních, klidnějších verzí.
Zrychlení tohoto stroje na stovku má trvat jen 4,8 vteřiny a maximálka činí 257 km/h. Ze stovky údajně zastavíte za něco málo přes 35 metrů, což je na velké SUV velmi dobrá hodnota, a čas potřebný na disciplínu 0-160-0 km/h je 16,3 vteřiny. Spotřeba zatím není známa, nebude ale nižší než v případě 5,7litrového Hemi.
A stejně jako v případě vrcholu standardní části nabídky Grand Cherokee, varianty Summit, dostane verze SRT nově systém aktivního rušení hluku. Jinak zůstane interiér i zevnějšek tohoto „splašeného indiána” beze změn, stejně jako zbytek mechaniky. Zůstávají pneumatiky Pirelli Scorpion Verde nebo P Zero, brzdy Brembo se šesti pístky vepředu a čtyřmi vzadu a nastavitelné odpružení Bilstein.
Do nabídky i zde přibude speciální edice. Dostane název Red Vapor a přivane černé detaily zevnějšku, podsvícená loga SRT, jiný kryt motoru, černá 20" kola designu Goliath a červené drobnosti v interiéru. Bude k mání ve třech barvách - samozřejmě v červené Redline Red a také v perleťové černé Brilliant Black Crystal a bílé Bright White.
Kolik si bude Jeep za inovace účtovat, zatím nevíme, ale neočekávejme velké odlišení od cen modelového roku 2014. Ty v USA startovaly na 31 495 dolarech (653 tisíc korun) za verzi Laredo a končily na 64 380 dolarech (přes 1,3 milionu korun) za vrcholnou SRT. Speciálky Summit California Edition a SRT Red Vapor budou pochopitelně o něco dražší.
Jeep připravil pro Grand Cherokee modelového roku 2015 ve verzi Summit několik novinek...
... a také speciálku Summit California Edition, která se liší zevnějškem
Splašená verze SRT dostala trochu výkonu navíc...
... a edice SRT Red Vapor také černé detaily exteriéru
Nejvyšší výbava Summit se ukázala i na videu, nic než tichou jízdu po silnici ale nečekejte
V případě ostrého SRT je video zhruba stejně zábavné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel