Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Compass 2013: facelift i pro Evropu, také ten staví na neviditelné změně
26.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Inovovaný Compass se dva měsíce po premiéře na detroitském autosalonu ukáže rovněž před evropským publikem. Nejdůležitější změnu však neuvidíte.
Letos v Detroitu představila značka Jeep modernizovaný crossover Compass. Podobně jako u analogicky přepracovaného vrcholného modelu Grand Cherokee i tady hrála hlavní roli nová převodovka. Vůz dostal šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem a označením 6F24, pocházející od společnosti PowerTech, stoprocentní dcery korejského koncernu Hyundai.
Tím samým se chlubí také evropská verze Jeepu Compass, připravená na svůj lokální debut na ženevském autosalonu, který startuje už příští týden. Oficiální tisková zpráva se dále zmiňuje o „aktualizovaném exteriéru“, asi však budeme potřebovat bližší nápovědu, protože vnějšek auta se nám nový (snad kromě jiných kol a možná tmavších světel) být nezdá.
Jakási aktualizace za účelem „zvýšení pohodlí“ proběhla rovněž v kabině, jde však pouze o nové materiály čalounění a pozměněné dekorativní panely, tedy nic co by stálo za více pozornosti. Naopak tu zaslouží nové boční airbagy integrované do opěradel předních sedadel nebo parkovací kamera systému nazvaného ParkView.
Specifikace pro konkrétní trhy zveřejní Jeep později, slibuje však, že bude součástí standardní výbavy všech vozů klimatizace, bezklíčový přístup do vozu, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stabilizace, asistent rozjezdu do kopce a dělená zadní sedadla v poměru 60:40.
Prodej inovovaného Jeepu Compass se rozjede ve druhé polovině letošního roku, přičemž zákazníci budou mít na výběr jednu ze tří výbav - Sport, Limited a nové, nazvané North. Motorizace automobilka neupřesnila, máme však za to, že zůstane u benzínového dvoulitru o výkonu 156 koní, výkonnějším čtyřválci 2,4 l se 170 koňmi a dvou dieselů 2,2 CRD s výkonem 136 a 163 koní. Podobné by to pak mělo být i s cenami.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.









Detailní záběr na masku chladiče je patrně vodítkem, že se něco změnilo i tady - tipujeme to na jinou mřížku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 5 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 7 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 8 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 10 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva