Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Cherokee 2014: Robocop 2 detailně, má 9st. automat a jiná přední světla
27.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americký off-road mají definovat hlavně výjimečné terénní schopnosti. Design cestou k veřejnému představení o trochu svérázu přišel.
S novým Jeepem Cherokee, jehož příď připomíná masku Robocopa, jsme se poprvé seznámili již před měsícem. Teprve nyní, po premiéře na autosalonu v New Yorku, vám však populární off-road můžeme ukázat ze všech stran (včetně kabiny) a dokonce v několika barevných provedeních. Zajímavé ovšem je, že ani takto rozsáhlou fotogalerii nedoprovodila automobilka kompletními informacemi. Ve výčtu totiž chybí údaje o jízdní dynamice, přesnější data o spotřebě i samotné ceny. Ve všem ostatním ale již nikdo tápat nebude.
Ačkoli design novinky se zdá být dobře známý, není to tak úplně pravda. A nejde ani tak o to, že si můžeme poprvé prohlédnout o poznání konvenčněji střiženou záď a interiér, stejná jako zprvu není ani příď. Na mnohdy totožných fotkách bylo prostřední z trojice předních světel zaretušováno - patrně jde o nahrazení jiným, méně výrazným světelným zdrojem s „černou optikou”, na některých fotkách tato úprava každopádně vypadá zvláštně a na snímcích červeného provedení není provedena snad vůbec. Nevíme, co přesně má Jeep za lubem, jisté ale je, že nakonec vůči mnoha kritickým slovům na adresu menšího z Indiánů zcela imunní nebyl - pro New York šéfové firmy s hlavami v roce 2019 slibovali premiéru nepozměněného vozu, nakonec na něj ale přece jen sáhli. Zatím ve Photoshopu, nelze ale předpokládat, že by se podobná proměna nedotkla i skutečného auta. Živé fotky z New Yorku jistě řeknou více.
V našem přehledu technických informací začneme odspodu, první zmínka se tak bude týkat platformy „Compact U.S. Wide“. Ta zahrnuje nezávislé zavěšení kol vpředu i vzadu, přičemž vznikla modifikací komponentů podepírajících Alfu Romeo Giulietta nebo sedan Dodge Dart. Jeep přitom tento základ spojil hned se třemi systémy pohonu všech kol, kdy základní Active Drive I přenáší výkon motoru mezi oběma nápravami ryze automaticky.
V případě systému Active Drive II je již hnací ústrojí vybaveno redukcí a středovým diferenciálem, mimo to byla o 25 mm navýšena i světlá výška. Vrcholem je pak verze Active Drive Lock, která k těmto prvkům přidává ještě diferenciál zadní nápravy. Pro všechny systémy je pak standardem trakční kontrola Selec-Terrain, která stejně jako třeba systém Terrain Response v Range Roveru umožňuje řidiči volbu režimů odpovídajících povrchu. Přizpůsobit jej tak můžete sněhu či bahnu.
Po stránce motorické je pak k dispozici pouze dvojice benzinových agregátů, přičemž základem je 2,4litrový čtyřválec Tigershark vycházející z technologie MultiAir dodávané Fiatem. Díky tomu by spotřeba měla klesnout na 7,6 l/100 km, výkon 187 koní a točivý moment 233 Nm by ovšem měly být zárukou i slušné dynamiku. Jak jsme ovšem řekli již v úvodu, přesné údaje Jeep neoznámil.
Ještě skromnější je pak značka v rámci informací o 3,2litrové pohonné jednotce V6 Pentastar. Víme totiž jen tolik, že produkovat má 275 koní a 325 Nm. Tím ale dostupné údaje končí, Jeep jen slibuje výjimečně nízkou spotřebu, kterou má stejně jako v případě základního modelu zaručovat zcela nová devítistupňová automatická převodovka. Mimo to byste pak u obou vozů měli počítat s tažnou kapacitou až 2 041 kilogramů.
Uvnitř by pak na každého majitele měla čekat kabina, která favorizuje především jeho osobu. Dle úrovně výbavy může počítat s 3,5palcovým černobílým nebo 7palcovým barevným displejem zasazeným doprostřed přístrojového štítu, na kterém se objevují informace o tempomatu, navigaci, spotřebě nebo režimu pohonu všech kol. Další data pak přenáší 5palcový (nebo 8,4palcový) displej na středové konzoli.
Mimo to můžete počítat s látkovým nebo koženým čalouněním (dle zvolené výbavy Sport, Latitude, Limited nebo Trailhawk), sedadly vybavenými elektrickým ovládáním, vyhříváním a chlazením nebo kůží obšitým volantem, který lze rovněž vybavit ohřevem. Sáhnout je možné i po parkovacím asistentu, rozhrání Bluetooth nebo bezdrátovém dobíjecím zařízení pro váš mobil.
Bezpečnosti zadost mají učinit nové systémy zahrnující i nový adaptivní tempomat Plus, který na základě radarů a videosenzorů reaguje na vůz vpředu a dokáže mezi vámi a jím udržet takovou vzdálenost, jakou předem definujete. Pokud se navíc tento rozdíl zmenšuje, zvládne Cherokee zcela zastavit, aniž by řidič šlápnul na brzdy. Mimo to je standardem stabilizační kontrola nebo deset airbagů. Tím dostupné info končí, více zřejmě Jeep prozradí až se zahájením prodeje. Tedy snad.
Nový Jeep Cherokee chce pobavit hlavně v terénu. Pro tuto příležitost nabízí hned tři režimy pohonu všech kol, kdy ten nejlepší dostal redukci a dva diferenciály. Všimněte si podivně zamalovaných prostředních předních světel na modrém exempláři
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejnovější články
- Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
před 11 hodinami - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
včera - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch