Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní

Někteří jej označují za novou generaci, zjevně ale jde pouze o rozsáhlý facelift, který dosavadní Teramont změní skoro k nepoznání. A v dobrém to opravdu nebude. Snaha odlišit se od už 8 let starého originálu může ohromit snad jen nevidomé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní

16.9.2024 | Petr Prokopec

Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní

/

Foto: MIIT, CC0 Public Domain

Někteří jej označují za novou generaci, zjevně ale jde pouze o rozsáhlý facelift, který dosavadní Teramont změní skoro k nepoznání. A v dobrém to opravdu nebude. Snaha odlišit se od už 8 let starého originálu může ohromit snad jen nevidomé.

Portfolio čínských automobilek se v posledních letech neskutečným způsobem rozšířilo. Stojí za tím jejich strategie, kdy se tamní výrobci snaží potenciál každého nově vyvinutého technického základu určitého auta vycucnout až do poslední kapky. Výrobci z Říše středu totiž v průběhu životního cyklu jednoho vozu představují modernizace či nové variace jako a běžícím pásu. Originál navíc ponechávají v prodeji klidně i dlouho poté, co přijdou s jeho facelitem i novou generací. Klientela si tak může vybrat z několika verzí téhož vozu, přičemž změny jsou vždy spíš kosmetického rázu. Vzhledem k výrazně odlišným cenám ale takto mohou vyjít vstříc širokému publiku, jehož část bude vždy dávat přednost nižší ceně před posledními elektronickými vychytávkami.

Na techniku navíc nebývá čínskou klientelou kladen až takový důraz, a tak tato strategie nese hodně ovoce. Proto jsme vlastně již hezky dlouho doporučovali výrobcům z Evropy či Ameriky, že na ni musí najet rovněž, pokud chtějí být v Říši středu nadále úspěšní. Volkswagen pak zřejmě poslouchal a po propadu svých tamních prodejů se touto radou začal řídit. Aktuálně totiž skrze veřejnou databázi patentovaných designů čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) prosákl na povrch „zcela nový“ Teramont Pro.

Uvozovky v předchozí větě jsou zcela na místě, jakkoli formálně skutečně jde o druhou generaci více než pětimetrového SUV, které se mimo jiné prodává také ve Spojených státech (byť pod odlišným názvem Atlas). Teramont Pro totiž stejně jako originál stojí na platformě MQB. Jde pak sice o její evoluční verzi, ovšem základ je shodný s tím, co VW představil na autosalonu v Kantonu již v roce 2016. Také u novinky lze tedy počítat s rozvorem 2 980 milimetrů, shodná je pak i 1,99metrová šířka.

Teramont Pro se ovšem dočkal kompletně nových čelních partií, pročež se jeho délka natáhla na 5 158 mm. Rázem zde tak máme jeden z největších vozů, jaké německá automobilka nabízí, a to mluvíme i o těch užitkových. Zároveň ale nepůsobí dojmem auta, po kterém by člověk měl důvod zatoužit, tedy jistě ne kvůli jeho vzhledu. Kromě nového nárazníku totiž dorazila také jiná světla a čelní maska, jimiž VW jako kopíroval snahu asijských výrobců se „poameričtit“ nebo „poevropštit“.

Pohled přímo zepředu ještě není takovou ránou mezi oči, nicméně když si stoupnete lehce bokem, máte pocit, jako kdybyste koukali na dort pejska a kočičky na kolech, a to v jakési retrospektivní edici. A aby tato dvojka své dílo jaksepatří opepřila, zvolila stejnou grafiku světel i pro zadní lampy. V jejich případě ale výsledku lze ukázat i palec nahoru, v rámci přídě si ale něco takového nezaslouží ani sportovnější R-Line.

Je samozřejmě možné, že naživo či na oficiálních snímcích bude Teramont Pro působit lákavěji, zatím se ale zdá, že jde o designovou střelu těžce mimo terč. Otázkou pak je, jak tomu bude pod kapotou, neboť snímky a informace MIIT zatím prozrazují jen variantu 450 TSI, která disponuje přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 272 koní. To je značný posun oproti dosavadním verzím 330 a 380 TSI, v jejichž případě čtyřválec s turbem produkoval 186 a 220 koní.

Tyto jednotky se pochopitelně mohou vrátit, stejně jako tomu může být v případě dosavadního vrcholu. Verze 530 V6 ale disponovala 2,5litrovým šestiválcem, jenž nabízel 299 koní, a tak předpokládáme, že jej dvoulitr nahradí. Ale kdo ví, samotný výkon klientelu až tak nelákal, to spíš prestiž spojená s pohonnou jednotkou, jakou od VW třeba v Evropě vůbec nedostanete. Dost možná se však Němci rozhodli, že prodeje nejsou natolik okouzlující, aby se v tomto ohledu ještě vůbec snažili.


Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní - 1 - VW Teramont Pro 2024 MIIT 01Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní - 2 - VW Teramont Pro 2024 MIIT 02Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní - 3 - VW Teramont Pro 2024 MIIT 03Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní - 4 - VW Teramont Pro 2024 MIIT 04Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní - 5 - VW Teramont Pro 2024 MIIT 05
Teramont Pro s největší pravděpodobností oficiálně dorazí až na počátku příštího roku a jeho vzhled nejspíš ovlivní i americkou variantu Altas. Těšit se moc není na co. Foto: MIIT, CC0 Public Domain

Zdroj: Autohome China

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.