Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z největších SUV Volkswagenu v novém předčasně odhalil únik, jeho příď je mimořádně bizarní
16.9.2024 | Petr Prokopec
Někteří jej označují za novou generaci, zjevně ale jde pouze o rozsáhlý facelift, který dosavadní Teramont změní skoro k nepoznání. A v dobrém to opravdu nebude. Snaha odlišit se od už 8 let starého originálu může ohromit snad jen nevidomé.
Portfolio čínských automobilek se v posledních letech neskutečným způsobem rozšířilo. Stojí za tím jejich strategie, kdy se tamní výrobci snaží potenciál každého nově vyvinutého technického základu určitého auta vycucnout až do poslední kapky. Výrobci z Říše středu totiž v průběhu životního cyklu jednoho vozu představují modernizace či nové variace jako a běžícím pásu. Originál navíc ponechávají v prodeji klidně i dlouho poté, co přijdou s jeho facelitem i novou generací. Klientela si tak může vybrat z několika verzí téhož vozu, přičemž změny jsou vždy spíš kosmetického rázu. Vzhledem k výrazně odlišným cenám ale takto mohou vyjít vstříc širokému publiku, jehož část bude vždy dávat přednost nižší ceně před posledními elektronickými vychytávkami.
Na techniku navíc nebývá čínskou klientelou kladen až takový důraz, a tak tato strategie nese hodně ovoce. Proto jsme vlastně již hezky dlouho doporučovali výrobcům z Evropy či Ameriky, že na ni musí najet rovněž, pokud chtějí být v Říši středu nadále úspěšní. Volkswagen pak zřejmě poslouchal a po propadu svých tamních prodejů se touto radou začal řídit. Aktuálně totiž skrze veřejnou databázi patentovaných designů čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) prosákl na povrch „zcela nový“ Teramont Pro.
Uvozovky v předchozí větě jsou zcela na místě, jakkoli formálně skutečně jde o druhou generaci více než pětimetrového SUV, které se mimo jiné prodává také ve Spojených státech (byť pod odlišným názvem Atlas). Teramont Pro totiž stejně jako originál stojí na platformě MQB. Jde pak sice o její evoluční verzi, ovšem základ je shodný s tím, co VW představil na autosalonu v Kantonu již v roce 2016. Také u novinky lze tedy počítat s rozvorem 2 980 milimetrů, shodná je pak i 1,99metrová šířka.
Teramont Pro se ovšem dočkal kompletně nových čelních partií, pročež se jeho délka natáhla na 5 158 mm. Rázem zde tak máme jeden z největších vozů, jaké německá automobilka nabízí, a to mluvíme i o těch užitkových. Zároveň ale nepůsobí dojmem auta, po kterém by člověk měl důvod zatoužit, tedy jistě ne kvůli jeho vzhledu. Kromě nového nárazníku totiž dorazila také jiná světla a čelní maska, jimiž VW jako kopíroval snahu asijských výrobců se „poameričtit“ nebo „poevropštit“.
Pohled přímo zepředu ještě není takovou ránou mezi oči, nicméně když si stoupnete lehce bokem, máte pocit, jako kdybyste koukali na dort pejska a kočičky na kolech, a to v jakési retrospektivní edici. A aby tato dvojka své dílo jaksepatří opepřila, zvolila stejnou grafiku světel i pro zadní lampy. V jejich případě ale výsledku lze ukázat i palec nahoru, v rámci přídě si ale něco takového nezaslouží ani sportovnější R-Line.
Je samozřejmě možné, že naživo či na oficiálních snímcích bude Teramont Pro působit lákavěji, zatím se ale zdá, že jde o designovou střelu těžce mimo terč. Otázkou pak je, jak tomu bude pod kapotou, neboť snímky a informace MIIT zatím prozrazují jen variantu 450 TSI, která disponuje přeplňovaným dvoulitrem naladěným na 272 koní. To je značný posun oproti dosavadním verzím 330 a 380 TSI, v jejichž případě čtyřválec s turbem produkoval 186 a 220 koní.
Tyto jednotky se pochopitelně mohou vrátit, stejně jako tomu může být v případě dosavadního vrcholu. Verze 530 V6 ale disponovala 2,5litrovým šestiválcem, jenž nabízel 299 koní, a tak předpokládáme, že jej dvoulitr nahradí. Ale kdo ví, samotný výkon klientelu až tak nelákal, to spíš prestiž spojená s pohonnou jednotkou, jakou od VW třeba v Evropě vůbec nedostanete. Dost možná se však Němci rozhodli, že prodeje nejsou natolik okouzlující, aby se v tomto ohledu ještě vůbec snažili.
Teramont Pro s největší pravděpodobností oficiálně dorazí až na počátku příštího roku a jeho vzhled nejspíš ovlivní i americkou variantu Altas. Těšit se moc není na co. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024 - Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
16.9.2024
Nejnovější články
- K mání je dodnes úplně nový původní Ford GT. Zůstává stále „nevybalený”, za 20 let má na tachometru pouhých 20 km
před 8 hodinami - Sen o elektrifikaci dodávek se rozplývá i v Británii. Nechce je skoro nikdo, prodeje těch větších jsou už skoro nulové
před 10 hodinami - Lada Niva vstoupila na prahu padesátky do 21. století, dočkala se diodových světel
před 11 hodinami - Novému VW Transporter vyrazila na pomoc ta nejpovolanější z povolaných osob, ani ona ale nesvede vše
včera - Porsche chce zachránit spalovací motory pomocí úplně nového řešení. Patentovalo si šestitakt, má zvýšit výkon a snížit spotřebu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva