Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejošklivějších aut všech dob rázem není tak ošklivé, snad mu to i sekne
4.11.2020 | Petr Prokopec
Proslulo jako auto s jedním z vůbec nejkontroverznějších designů, jeho druhá generace se ale snaží hrát na jinou strunu. Design rázem snad i láká a není to to jediné, čím umí zaujmout.
První generaci Toyoty Mirai nešlo za hezké auto označit ani po dlouhém večeru stráveném s láhví vína. Od svého zrodu pravidelně bodovala v anketách o nejošklivější auto historie a jasně překonávala i svého hybridního sourozence jménem Prius. Japonci se ale takto z řady jistě snažili vystoupit záměrně, neboť vůz dostal velmi exotické ústrojí, elektrický pohon živený vodíkovými palivovými články. Provoz takového auta je značně limitován minimální infrastrukturou, vše pak okořeňuje vysoká cena okolo 1,75 milionu Kč.
Design tak paradoxně mohl autu pomoci upoutat pozornost a byť 10 tisíc celosvětově prodaných vozů za celou dobu existence první generace Mirai není na poměry Toyoty žádný zázrak, je to jistě více, než by člověk mohl po shrnutí výše zmíněných „předností” očekávat. A tak je tu druhá generace, která už se na sebe vzhledem upozorňovat nesnaží, nebo aspoň ne kontroverzí za každou cenu. Auto už nepřipomíná „dobastlenou” Toyotu Prius, ale spíše elegantní sedan ztvárněný ve stylu moderních Lexusů.
Na slavnostní premiéru nového vodíkového sedanu sice mělo dle předchozích oznámení dojít až v prosinci, ovšem oficiální debut zjevně bude jen jakousi třešinkou na dortu. PRvní První fotky a základní informace šly ven online, a tak si Mirai druhé generace můžeme alespoň částečně představit. Tentokrát navíc již nikoliv pouze jako exotiku, k níž si Česko nepřičuchne. Vodíkový model totiž míří také do našich končin.
V tomto ohledu je ihned nutné dodat, že na českém trhu bude prodáno jen minimum exemplářů, i s ohledem na nedostačující infrastrukturu. Vodík totiž bude moci veřejnost tankovat u čerpacích stanic Benzina v Praze, Brně a Litvínově, ovšem až od příštího roku. Jakkoliv tedy Toyota má u druhé generace desetinásobné prodejní ambice oproti předchůdci, Česko za nimi nijak výrazně stát nebude. Vliv na to bude mít i ta skutečnost, že novinka má zamířit cenově ještě výše.
Nové Mirai však na druhou stranu působí mnohem lépe. Postavena pak byla na platformě, jenž podepírá limuzínu Crown či Lexus LS. Půjde tedy o vůz s dostatkem vnitřního prostoru, jenž má navíc nabídnout rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Za volantem tedy bude možné čekat i zábavu, což je dáno rovněž použitím pohonu zadních kol. Elektrická jednotka pak má produkovat 182 koní a 300 Nm, což by již mohlo zajistit slušný sprint i přes jistě nemalou hmotnost.
Podstatné také je, že větší platforma umožnila zástavbu tří nádrží na vodík. Vůz by tak měl zvládnout 850 kilometrů na jedno natankování, tedy vůči minulosti porci o 30 procent větší. Rozjet se pak má na 175 km/h, přičemž zákazníky uvnitř zahrne vyšším luxusem a moderními prvky, mezi něž patří třeba digitální přístrojový štít a 12,3palcový displej multimédií.








Nová generace Toyoty Mirai nepůsobí ošklivě jako ta předchozí, nám se docela zamlouvá. Názor na její vzhled si ale pochopitelně udělejte sami. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
před hodinouTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před 3 hodinamiNepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem
před 4 hodinamiCarlosovi málem zkazili Velikonoce, akcionáři Stellantisu ho chtěli připravit o zlatý padák v hodnotě přes 0,5 miliardy Kč
před 5 hodinamiMuž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 13:46 - abgx1
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 12:14 - pavproch
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda