Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejošklivějších aut je najednou šik: Dnes už spíš bývalý SsangYong Actyon se ukázal v novém
16.7.2024 | Petr Prokopec
Jak si u nás nakonec bude říkat automobilka za ním stojící, je otázkou, v případě modelu ale můžeme s jistotou mluvit o návratu poněkud neslavného jména z počátku milénia. Někdejší ošklivosti ovšem dává vale velmi rázně.
SsangYong nikdy nepatřil mezi automobilky, které by ohromovaly vysokými prodejními čísly. Spojitost to jistě bude mít s jinými žebříčky, ve kterých se korejská automobilka pravidelně objevovala na těch nejvyšších příčkách. Pokud byste totiž hledali nejošklivější auto, jaké kdy vzniklo, pak mnohé její předchozí modely byly a vlastně stále jsou favority na vítězství. Třeba takový Rodius neboduje snad z jediného úhlu, a tak je otázkou, zda by Ken Greenley, který je pod ním podepsán, neměl rozhodně titul, který mu udělila londýnská Royal College of Art.
Greenley se svým týmem je pak podepsán i pod SsangYongem Actyon, což bylo SUV-kupé, jenž se poprvé objevilo v roce 2005. A pokud něčím zaujalo, pak maximálně vzhledem silně připomínajícím o pět let starší Pontiac Aztek. Tedy vůz, v jehož případě většina lidí přemýšlí maximálně tak nad tím, zda je ošklivější než Rodius, či je tomu naopak. Vlastně tak nebylo ani v nejmenším překvapivé, že se Korejci potáceli v problémech, po těch posledních ale automobilka připadla firmě KG Group.
SsangYong tak byl na řadě trhů přejmenován na KG Mobility nebo KGM, u nás si říká „Ssangyong by KGM”. Zda se i v Česku časem přetransformuje jen na KGM, je otázkou, neboť novým názvem má firma v poslední době spíš problémy. Mimo jiné i kvůli stížnosti rakouského výrobce motocyklů KTM, který poukazuje na možné zmatení publika. Bude tedy zajímavé sledovat, jak Korejci ze všeho vybruslí, jisté je ale jedno - pod libovolnou značkou budou prodávat nový Actyon, který s tím předchozím nemá společného víc než jméno.
O jeho návratu se poprvé začalo mluvit na sklonku loňského roku, kdy se začaly objevovat snímky zakamuflovaného prototypu, který připomínal BMW X6. Z aktuálně publikovaných snímků je ovšem zjevné, že Korejci nakonec zamířili trochu jiným směrem. Stále zde totiž sice máme výrazně zešikmenou záď a pozvolna se svažující střechu, nicméně spíš než SUV-kupé zde nyní máme o trochu stylovější, ale jinak spíše konzervativnější SUV.
Je přitom nutné zmínit, že zatímco dříve Actyon právě čelními partiemi leda odrazoval, dnes jimi přitahuje. O trochu horší je to již při pohledu zezadu, kde bude váš zrak dráždit hlavně dvojice nízko položených světel, která jsou navíc zasazena do jakési mřížky. Jde možná o odkaz na motiv podsvícené čelní masky, nicméně v jejím případě tu máme horizontální design, zatímco u koncových lamp jde o vertikální provedení. Je to ale asi jediná kontroverze, jenž Actyon v současné době obklopuje.
Co se techniky týče, Korejci jsou spíše skoupí na slovo. Podle všeho by nicméně pod kapotou měla pracovat přeplňovaná jedna-pětka z modelu Torres, v jehož případě dává až 163 koní. Zda tomu tak ale opravdu bude, zjistíme až následujících týdnech.
Nový Actyon už není pojízdná hrůza, jako tomu bylo v případě předchůdce, vypadá šik. Víc než jeho vnější vzhled vám ale zatím neukážeme. Foto: KG Mobility
Zdroj: KG Mobility
Bleskovky
- Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 2 hodinami - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024 - Vrcholné BMW M3 si ve sprintu namazalo na chleba nejlepší Teslu Model 3 i zpackaný Mercedes C63, neměly šanci
16.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Öttl místo Canepy do EWC? včera 18:00
- SBK v Cremoně: Zranění, náhradníci a jezdci s wild card včera 16:00
- Petr Najman po posledních závodech IRRC ve Frohburgu včera 10:00
- Časový program pro Cremonu 17.9.2024
- Misano II: V neděli závody o hodinu dříve! 17.9.2024
Nejnovější články
- Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
před hodinou - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
před 2 hodinami - Carlos to zabil. Tonoucí šéf Stellantisu se v krizi odkopal, v „režimu přežití” už se chytá každého stébla
před 4 hodinami - První moderní elektromobil BMW po 11 letech dohání „Černá smrt”, zdánlivě geniální řešení teď majitele stojí statisíce
před 10 hodinami - K mání je dodnes úplně nový původní Ford GT. Zůstává stále „nevybalený”, za 18 let má na tachometru pouhých 24 km
včera
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 09:54 - Eda
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 08:54 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 07:42 - Truck Daškam
- výběr městského auta 09.18. 19:12 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 14:39 - řidičBOB
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.17. 02:40 - brnenska.odchytova
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 09.16. 13:50 - jerry
- Škoda Auto obecně 09.16. 13:47 - jerry