Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejošklivějších aut je najednou šik: Dnes už spíš bývalý SsangYong Actyon se ukázal v novém
16.7.2024 | Petr Prokopec
Jak si u nás nakonec bude říkat automobilka za ním stojící, je otázkou, v případě modelu ale můžeme s jistotou mluvit o návratu poněkud neslavného jména z počátku milénia. Někdejší ošklivosti ovšem dává vale velmi rázně.
SsangYong nikdy nepatřil mezi automobilky, které by ohromovaly vysokými prodejními čísly. Spojitost to jistě bude mít s jinými žebříčky, ve kterých se korejská automobilka pravidelně objevovala na těch nejvyšších příčkách. Pokud byste totiž hledali nejošklivější auto, jaké kdy vzniklo, pak mnohé její předchozí modely byly a vlastně stále jsou favority na vítězství. Třeba takový Rodius neboduje snad z jediného úhlu, a tak je otázkou, zda by Ken Greenley, který je pod ním podepsán, neměl rozhodně titul, který mu udělila londýnská Royal College of Art.
Greenley se svým týmem je pak podepsán i pod SsangYongem Actyon, což bylo SUV-kupé, jenž se poprvé objevilo v roce 2005. A pokud něčím zaujalo, pak maximálně vzhledem silně připomínajícím o pět let starší Pontiac Aztek. Tedy vůz, v jehož případě většina lidí přemýšlí maximálně tak nad tím, zda je ošklivější než Rodius, či je tomu naopak. Vlastně tak nebylo ani v nejmenším překvapivé, že se Korejci potáceli v problémech, po těch posledních ale automobilka připadla firmě KG Group.
SsangYong tak byl na řadě trhů přejmenován na KG Mobility nebo KGM, u nás si říká „Ssangyong by KGM”. Zda se i v Česku časem přetransformuje jen na KGM, je otázkou, neboť novým názvem má firma v poslední době spíš problémy. Mimo jiné i kvůli stížnosti rakouského výrobce motocyklů KTM, který poukazuje na možné zmatení publika. Bude tedy zajímavé sledovat, jak Korejci ze všeho vybruslí, jisté je ale jedno - pod libovolnou značkou budou prodávat nový Actyon, který s tím předchozím nemá společného víc než jméno.
O jeho návratu se poprvé začalo mluvit na sklonku loňského roku, kdy se začaly objevovat snímky zakamuflovaného prototypu, který připomínal BMW X6. Z aktuálně publikovaných snímků je ovšem zjevné, že Korejci nakonec zamířili trochu jiným směrem. Stále zde totiž sice máme výrazně zešikmenou záď a pozvolna se svažující střechu, nicméně spíš než SUV-kupé zde nyní máme o trochu stylovější, ale jinak spíše konzervativnější SUV.
Je přitom nutné zmínit, že zatímco dříve Actyon právě čelními partiemi leda odrazoval, dnes jimi přitahuje. O trochu horší je to již při pohledu zezadu, kde bude váš zrak dráždit hlavně dvojice nízko položených světel, která jsou navíc zasazena do jakési mřížky. Jde možná o odkaz na motiv podsvícené čelní masky, nicméně v jejím případě tu máme horizontální design, zatímco u koncových lamp jde o vertikální provedení. Je to ale asi jediná kontroverze, jenž Actyon v současné době obklopuje.
Co se techniky týče, Korejci jsou spíše skoupí na slovo. Podle všeho by nicméně pod kapotou měla pracovat přeplňovaná jedna-pětka z modelu Torres, v jehož případě dává až 163 koní. Zda tomu tak ale opravdu bude, zjistíme až následujících týdnech.








Nový Actyon už není pojízdná hrůza, jako tomu bylo v případě předchůdce, vypadá šik. Víc než jeho vnější vzhled vám ale zatím neukážeme. Foto: KG Mobility
Zdroj: KG Mobility
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 11 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva