Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí
4.9.2020 | Petr Prokopec
Když na každém prodaném autě proděláváte přes 200 tisíc Kč, je to pochopitelně neudržitelné. Papírově nulové emise CO2 sice mohly bilanci zlepšit, asi to ale nebylo tak slavné.
Škoda tento týden představila elektrický crossover Enyaq, který zejména v zahraniční začali vynášet do nebes. Tomu se u nás lze snadno divit, je ale třeba připomenout, že s pohledným zevnějškem a prostornou kabinou bude v některých zemích, kde je alternativní pohon vysoce dotován, spojena alespoň trochu přijatelná cena. Ty české osloví leda fanoušky Škody či elektromobilů, kupříkladu v Německu ale vůz bude startovat pod 700 tisíci korunami, což z něj udělá alespoň trochu konkurenceschopnou alternativu třeba ke Kodiaqu. I když v té chvíli dostanou pouze baterie o kapacitě 50 kWh, slabší elektromotor a horší výbavu.
Nejsme si jisti, jestli to něco znamená pro prodejnost elektrické Škody Citigo, právě té ale příchod Enyaqu definitivně zlomil vaz, a to v elektrické i jakékoli jiné podobě. Citigo je totiž malé auto, a tak i s jeho relativně vysokou cenou mladoboleslavská automobilka na každém prodaném kusu prodělává přes 200 tisíc korun. Ty jí sice mohly vykompenzovat uměle nulové emise CO2 tohoto modelu (které nulové skutečně nejsou), asi ji ale pro splnění stanovených cílů budou stačit prodeje podstatně větší novinky, které při jejích cenách nemusí být ztrátové vůbec.
Že to není jen spekulace, čerstvě potvrdil prodejní a marketingový ředitel Škod Alain Favey. Podle něj Citigo dokonce už bez fanfár skončilo, a to v jakékoli podobě a bez naděje na pokračování. „Citigo je mimo hru - co se Evropy týče, jsme vyprodáni. Přímý nástupce tohoto modelu nebude a do budoucna ani nepočítáme s vozem této velikosti,“ uvedl. A rovnou dodal, že „pokud jednou bude existovat verze platformy MEB pro menší auta, pak dorazí i verze od Škody. O takových plánech ale vůbec nic nevím.“
Favey mimo to oznámil, že s elektrifikací budou spojené prozatím jen velké modely značky. „Je otázkou, zda by Scala PHEV byla dobrým nápadem. Jde o velmi drahou technologii, pročež musíte najít zákaznickou skupinu, která si ji může dovolit. Nebo musíte prodělávat, což pro nás není přijatelné.“ Zároveň ovšem zmínil, že žádný další ryzí elektromobil v dohledné době nedostaneme, jakkoliv vše bude záviset na konkrétní poptávce.
Modulární platforma MEB dle Faveye umožňuje poměrně rychle reagovat na požadavky trhu, v případě velkého zájmu o elektromobily tak Škoda zvládne vyvinout nový model mnohem dříve, než kdyby šlo o vůz se spalovacím ústrojím. Prozatím se ale zákazníci musí spokojit s trojicí Enyaq, Superb PHEV a Octavia PHEV, ke které se nejspíše přidá také Kodiaq PHEV. A elektromotor spárovaný se spalovacím ústrojím může dostat i Karoq.
Díky této pětce by Škoda neměla mít problém splnit nové limity CO2, přičemž by zároveň nezatínala sekeru do futer dveří tak hluboko jako u elektrického Citigo. Ať už je to jakkoli, konec nejmenšího modelu Škody je faktem. Spřízněný Volkswagen up! by ovšem ještě v prodeji nějakou chvíli vydržet měl, ostatně v nabídce se drží i ve verzích se spalovacím motorem.
Škoda Citigo míří do důchodu, značka totiž na každém prodaném elektrickém kusu prodělávala statisíce korun a snížení průměrných emisí CO2 ji za to asi nestálo. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva