Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc

Na to, co nabízí stojí opravdu hodně málo, je ale třeba přijmout, že původně to právě kvůli ceně Volkswagen až tak není. Jde o nový VW Polo Sedan, který vznikl ze Škody Rapid.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc

7.12.2020 | Petr Miler

Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc

/

Foto: Volkswagen

Na to, co nabízí stojí opravdu hodně málo, je ale třeba přijmout, že původně to právě kvůli ceně Volkswagen až tak není. Jde o nový VW Polo Sedan, který vznikl ze Škody Rapid.

Volkswagen začal nedávno prodávat v Rusku novou generaci modelu Polo Sedan. Kdysi dávno býval k mání i u nás, od té doby je ale v prodeji jen na trzích, kde si lidé na malé sedany potrpí. Zdánlivě jde tedy o pro nás nezajímavou novinku, ona ale zajímavá je.

Jednak se o pozornost hlásí tím, že to ve skutečnosti není sedan. Auto je liftback, tak si ale neříká a jen více tím odhaluje svůj pravý původ. Jde totiž o přepracovanou Škodu Rapid poslední generace dobře známou i u nás - jen s těmito základy se totiž mohli Němci dostat s výrobními náklady tak nízko, aby s autem mohli úspěšně bojovat proti zejména ruským a korejským hvězdám tohoto segmentu. Vůz tak stojí od 877 900 rublů, tedy asi 260 tisíc Kč, což je v podstatě zajímavá cena na jakýkoli Volkswagen, natož na už docela velký kompakt.

Volkswageny ze Škod dělají Němci jen zřídka a neradi, z historie známe z Evropy jen jeden takový případ a těch celosvětových není o mnoho více. Snad aby dále zastřeli poněkud plebejštější původ vozu, rozhodli se jeho nabídku dále šperkovat. Jako nadstavbu k verzím Respect, Status a Exclusive (tak se skutečně jmenují výbavy nového Pola v Rusku) je tedy od teď možné přikoupit verzi Sport, která vůz vizuálně vylepšuje. A vlastně nejen vizuálně.

Auto má novou masku chladiče, odlišně pojaté nárazníky, spojler na pátých dveřích (jak neobvyklé, u sedanu. Ale už nerýpejme), zatmavená zadní okna a světla, 16" kola a za příplatek i černou střechu. A pozor, místo zadních bubnových brzd dostanete „sportovní”, kotoučové. Uvnitř jsou pak hlavně lepší sedačky a červené prvky od prošívání čalounění po obložení.

Interiér je možná až trochu moc ruský, ale jinak nám to přijde jako celkem elegantní malý sedan se sportovním šmrncem. Jestli na vás dělá dobrý dojem, můžete litovat, že nežijete v Rusku, protože jen jde pořídit jen. A nebo můžete litovat, že podobnou variantu místní Rapid nikdy nedostal, alespoň ne v takové podobě.

Cena této verze je navíc stále lidová, dnes se začala prodávat od 1 007 900 rublů, tedy asi 299 tisíc Kč. Za to dostanete Rapid, pardon Polo Sedan Sport s výbavou Respect a motor 1,6 MPI s 90 koňmi a pětistupňovým manuálem. Žádný velký sport, k dispozici jsou ale i atmosférická jedna-šestka se 110 koňmi a přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI se 125 koňmi a sedmistupňovým DSG.


Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc - 1 - VW Polo Sedan Sport 2020 prvni 01Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc - 2 - VW Polo Sedan Sport 2020 prvni 02Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc - 3 - VW Polo Sedan Sport 2020 prvni 03Nový VW neobvykle udělaný ze Škody se začal prodávat i ve sportovní verzi, nestojí moc - 4 - VW Polo Sedan Sport 2020 prvni 04
Nový VW Polo Sedan Sport není ani VW, ani sedan, ale přídomek Sport se snaží obhájit hrdě - vzhledem i zadními kotoučovými brzdami místo bubnových. Vzhledem k jeho ceně neprotestujeme. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše