Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z posledních velkých odpíračů elektroaut má teď po palcem dvě značky, prý neustoupí
10.12.2020 | Petr Prokopec
Přes přetrvávající limity elektrických aut ubývá šéfů automobilek, kteří jsou ochotni proti nim cokoli namítat. Jeden ale dál trvá na svém, kvůli zákazníkům.
Už není tajemstvím, že koncern VW sází na elektrická auta prakticky vše. Elektrický pohon nemusí být špatnou alternativou u značek, jako je třeba Bentley či Audi, neboť první značka je zaměřena na komfort a druhá chce být nositelkou pokroku. Jako jediné řešení je ale problematický pokaždé a ve spojitosti s Volkswagenem, Seatem nebo Škodou jej brzdí jak praktická využitelnost, tak cena. Trochu jiný problém je to v případě Bugatti a Lamborghini - zde hraje velkou roli zvukový projev a jakkoli déletrvající využitelnost vysokého výkonu, které je se současnými akumulátory zcela nemožná.
Právě v jejich čele nyní stojí Stephan Winkelmann, který už proslul jako jeden z posledních velkých manažerů, který proti živelnému nasazování elektrického pohonu brojí a říká, že u Bugatti nebude mít smysl ani za 10 let. A tak dále neholá ustroupit, chce udržet spalovací jednotky naživu „tak dlouho, jak jen to bude možné“.
Dle jeho slov totiž obě automobilky jen velmi málo zatěžují životní prostředí, neboť ročně vyprodukují jen omezené množství aut, s nimiž majitelé příliš nejezdí. V případě Bugatti majitelé v průměru najezdí jen okolo 1 600 km ročně. Ač tedy Chiron vypouští 516 gramů CO2 na kilometr, v případě jednoho exempláře tu máme nižší zátěž přírody, než o jakou se stará průměrný VW Golf.
Podle Winkelmanna navíc zákazníci jeho firem stále ještě nejsou ochotni akceptovat plně elektrické verze, ať již jde o Bugatti, nebo o Lamborghini. Zvláště když aktuálně je k dispozici pouze technologie, která vede k výraznému navýšení hmotnosti a ke zhoršené praktičnosti. Je tedy pochopitelné, proč se Winkelmann chce držet spalovacích motorů zuby nehty. Tím se ovšem pro celý koncern může stát černou ovcí, byť neskutečně výdělečnou.
VW Group totiž ve svém elektrickém honu zachází tak daleko, že je skutečně ochoten „odstřelit“ i své korunní klenoty. Bugatti by měl převzít výměnou za větší podíl ve firmě chorvatský Rimac, zatímco Lamborghini by spolu s Ducati a Italdesignem zformovalo nezávislou divizi, která by taktéž zamířila k novému majiteli. Takový záměr dává jistý smysl, je však třeba se ptát, zda je skutečně elektrifikace tou jedinou cestou, po které by se automobilový průmysl měl vydat.
Přestože se zmíněné značky přechodu k bateriím brání, Lamborghini již s elektrifikací začalo koketovat v případě modelu Sian FKP 37, kde došlo na spárování atmosférického dvanáctiválce a elektromotoru krmeného superkondenzátory. Dle Winkelmanna přitom šlo o první vlaštovku, ovšem šéf vývoje Maurizio Reggiani a šéfdesignér Mitja Borkert již mají pracovat na dalším takovém modelu. Na bližší detaily s ním spojené si nicméně musíme ještě několik měsíců počkat.
Je ovšem jisté, že stejně jako v předchozím případě nepůjde o ryzí elektromobil, jejich příchod vidí Winkelmann reálně až někdy na konci dekády. Do té doby by přitom měl dorazit nový Aventador, nový Huracán i Urus druhé generace. V případě Bugatti se pak dají očekávat hlavně další speciální edice, neboť druhý model byl ze strany VW Group zaříznut kvůli globální nejistotě. A ta zřejmě hned tak nezmizí.
Lamborghini si již s elektrifikací zakoketovalo u modelu Sian FKP 37, je to ale velmi specifický případ. Foto: Lamborghini
Bugatti oproti tomu setrvává jen u spalovací jednotky, a minimálně do konce dekády tomu jinak nebude. Foto: Bugatti
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch