Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z posledních nových spalovacích Fordů ohromí motorem, míň už pouťovým designem a vnitřkem ve stylu BMW
15.9.2022 | Petr Prokopec
Na jedné straně je hezké, že americká legenda i posedmé dorazila s osmiválcem a ručním řazením, ovšem její design a interiér se fanouškům příliš nezamlouvají. A my se ani nedivíme.
Ford Mustang je jedním ze symbolů Ameriky už skoro šedesát let. Automobilka s modrým oválem ve znaku původně plánovala, že by ročně mohla prodávat zhruba sto tisíc kusů tohoto modelu. Ovšem již během prvního roku výroby si zákazníci převzali přes 400 tisíc exemplářů a po necelých dvou letech měl Mustang na kontě milion registrací. Právě díky tomuto úspěchu přišlo na svět velké množství dalších ikonických modelů, jako jsou Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird či Dodge Challenger.
Nyní automobilka přišla se sedmou generací, která se vzhledem znovu nechala inspirovat originálem z let 1964 až 1970. Jakkoliv ji nicméně od pohledu bezpečně identifikujete jako Mustang, je zjevné, že řada detailů budí kontroverzi. Nejinak tomu ostatně bylo u předchůdce, u kterého došlo v roce 2017 v rámci faceliftu na přepracování kapoty motoru, jenž zamířila o 20 milimetrů níže. Vůz tak začal být přirovnáván k psovi s předkusem.
V případě novinky téma předkusu pokračuje, dokonce výrazněji, než dříve. Horní hrana čelní masky navazující na dlouhou kapotu je jednou ze stěžejních linií, pod kterou se zbytek přídě doslova ztrácí. Věci nepomáhá ani snaha o přílišnou agresivitu v rámci nárazníku, přičemž vrcholem všeho je provedení Dark Horse zaměřené na okruhovou jízdu. U něj totiž Ford ještě sáhnul po odlišném lakování panelů pod světly, čímž pouťovost jen umocnil. Vůz ale podivně vypadá i z profilu, zejména pak v zadních partiích, které připomínají cosi mezi BMW 4 kupé a Nissanem GT-R.
Ve finále tak není překvapivé, že Američané přirovnávají nový Mustang právě k posledním produktům BMW, které taktéž již opustilo nadčasovou eleganci a snaží se klientelu především šokovat. Zda je to krok správným směrem, zatím nelze říci. Na druhou stranu, s velkou pravděpodobností jde o poslední Mustang a jeden z posledních Fordů s čistě spalovacím motorem. Zájemcům tak vlastně zbývá jen pár let, aby zaplnili své garáže vozem, který vzbuzuje touhu alespoň v tomto ohledu.
Design tedy nadobro opustíme a zamíříme pod kapotu. Zde zákazníci budou moci volit mezi základním 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost a pětilitrovým osmiválcem Coyote. Data s nimi spojená zatím nebyla upřesněna, dle automobilky ale obě pohonné jednotky výkonem překonají předchozí generaci. Znamená to tedy, že čtyřválec bude produkovat přes 314 koní, osmiválcem pak více než 460. V případě provedení Dark Horse pak má být minimem 500 koní.
Ford tentokrát zapracoval na tom, aby člověk od sebe jednotlivé verze rozeznal na první pohled. GT osazené osmiválcem tak disponuje výraznějšími bočními „kapsami“ v předním nárazníku, jenž jsou ovšem zaslepené. Průduch na kapotě je ovšem již funkční, stejně jako křídlo na zádi. Dark Horse pak ještě přihazuje výrazný čelní splitter, grafické polepy či unikátní 19palcová litá kola, která obouvají širší pneumatiky Pirelli Trofeo.
Uvnitř mohou zákazníci počítat s 12,4palcovým digitálním přístrojovým štítem, který může na přání doplnit 13,2palcová obrazovka multimédií. Od retrodesignu je tedy v interiéru upuštěno, výsledek znovu připomíná BMW řad 3 a 4 (po nedávném faceliftu), přičemž zmizela i většina tlačítek a ovládání je realizováno hlavně přes centrální dotykový displej. Dle Fordu si přitom tento krok vyžádali samotní zákazníci, komentáře fanoušků tomu ale zatím příliš neodpovídají. Znovu je mimo bavorské značky skloňována pouťovost.
Bude tedy opravdu zajímavé sledovat, jak klientela přijme jeden z asi nejvíce kontroverzních prvků, jakými kdy byl Mustang osazen, a sice elektronickou „driftovací“ brzdu. Ta na první pohled působí jako mechanická, ve skutečnosti nicméně jejím zatažením aktivujete elektromotory u zadních kol. Dle automobilky má přitom tento systém vzdělat nováčky v jízdě bokem, zatímco zkušeným řidičům umožní drifty na soutěžní úrovni.
Realitou ale nejspíše bude jen větší počet havárií či návštěv servisů kvůli haprující technice. Jelikož ale prodej odstartuje až příští rok v létě, pravdu se hned tak nedozvíme. Známé pak nejsou ani ceny, zákazníci nicméně mohou u každé motorizace a u každého provedení volit mezi šestistupňovým manuálem a desetistupňovým automatem. Pro základ jsou pak vyhrazena 17palcová kola, GT ale disponuje devatenáctkami a možností vyměnit je za dvacítky.
Lze už jen dodat, že stejně jako dříve se i tentokrát vrací na scénu jak fastback, tak kabriolet. V případě prvního zmíněného byla přitom protažena střešní linie, aby řidič mohl snadněji nastoupit a vystoupit v závodní helmě. To se hodí hlavně u verze Dark Horse, která standardně disponuje šestipístkovými brzdami Brembo a na přání může být ještě dovybavena unikátní křídlem s Gurneyho klapkou, tužšími pružinami a většími stabilizátory vpředu i vzadu.
Ford Mustang bude k mání v základu s 2,3litrovým čtyřválcem. Foto: Ford
Verzi GT osazenou osmiválcem lze rozpoznat již na první pohled. Foto: Ford
Totéž pak ostatně platí o provedení Dark Horse, které se zaměřuje na okruhovou jízdu. Foto: Ford
Také v sedmé generaci se kromě fastbacku vrátí i kabriolet. Foto: Ford
Automobilka mimo to vyvinula i šest závodních verzí, jenž se budou účastnit nejrůznějších šampionátů po celém světě. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
včera - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025 - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Startovni listina Moto E 2025 včera 17:18
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto včera 12:33
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu 15.1.2025
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných 15.1.2025
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 7 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 9 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 10 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
včera - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva