Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem
13.8.2021 | Petr Prokopec
A kdo ví, jestli faceliftem původně být neměla a automobilka si vše nerozmyslela až pod tlakem stále horších prodejních výsledků. Tak či onak jde o tečku za jedním zpackaným pokusem o návrat legendy.
Na moderní Hondu NSX přišla řeč vcelku nedávno, a to v souvislosti s tragickými prodeji. O znovuzrozený japonský sporťák je vskutku mizivý zájem, několikanásobně jej tak překonává i mnohem dražší Lamborghini Aventador. Není to však až tak překvapivé, neboť zatímco originál vyladěný mimo jiné i Ayrtonem Sennou byl dostupným a relativně jednoduchým sporťákem pro lidi, kteří si auta jako Ferrari nemohou dovolit koupit ani provozovat, nástupce je drahý a komplikovaný vůz, který se navíc se supersporty slavných značek nemůže rovnat téměř v žádné oblasti.
Japonci tak pouhých pět let po premiéře dávají hybridnímu kupé sbohem a je otázkou, zda to tak měli původně v úmyslu. Auto, které si dnes představíme, totiž vypadá spíše jako facelift než rozlučkové provedení, s ohledem na popsaný vývoj se ale nakonec mohlo z jednoho stát druhým.
Tak či onak se NSX rozloučí novou limitovanou edicí Type S, jenž nabídne 608 koní a 667 Nm točivého momentu. Ve srovnání s regulérním modelem se tak jedná o relativně malý nárůst (+ 27 koní a 22 Nm), za kterým stojí především pár nových turbodmychadel převzatých ze závodní verze. S nimi přitom nedorazil jen vyšší plnící tlak, ale také nové vstřikovače a nové mezichladiče. Po těchto zásazích přitom výkon 3,5litrového šestiválce narostl na 527 koní, za zbytkem pak stojí navýšení výkonu elektromotoru o 10 procent.
Honda zároveň o 20 procent zvýšila i použitelnou kapacitu baterií a upravila software devítistupňové automatické převodovky, která tak směrem nahoru nově řadí o 50 procent rychleji. Zároveň se dočkala i nového režimu podřazování, zatímco systém pohonu všech kol Sport Hybrid SH-AWD byl upraven tak, aby umožnil rychlejší průjezd zatáčkami. Japonci pak sice data o dynamice nezveřejnili, dodávají však, že Type S je na okruhu Suzuka ve srovnání s běžným NSX rychlejší o 2 sekundy.
Úpravami nicméně neprošel jen motor, ale i karoserie. Právě v tomto ohledu Type S působí spíše jako facelift, nikoliv jen jako limitovaná edice regulérního modelu. Máme tu totiž nové nárazníky, z nichž ten přední počítá s výraznějším splitterem, zatímco zadní se dočkal mohutnějšího karbonového difuzoru. Z uhlíkových vláken je pak i střecha snižující těžiště, stejně jako boční prahy. Nová kovaná kola pak rozšiřují rozchod, a to o 10 milimetrů vpředu a 20 mm vzadu.
Další novinkou jsou pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 ZR19, respektive 305/30ZR20, jenž jsou uzpůsobené přímo této verzi. Stejně tak byly odlišně nastaveny jízdní režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track, překalibrování se dočkaly adaptivní tlumiče a nový výfuk umožňuje motoru mnohem hlasitější projev. Změn tedy opravdu není málo, o to více zamrzí jistá „skromnost“ v interiéru. Zdá se totiž, že novinky se zde projevily hlavně příchodem log Type S a kontrastních švů.
Lze pak už jen dodat, že labutí píseň NSX bude k mání ve 350 kusech, což je i na tak přepracovaný model a zároveň finální edici možná až příliš velké sousto. V podstatě se totiž jedná o takové množství, jaké Honda dosud prodávala za rok až dva. Možná i proto japonská automobilka přichází s limitkami v rámci limitované edice. Z oněch 350 kusů tak 300 míří do Spojených států, přičemž pouze 70 aut může dostat novou šedivou barvu karoserie nazvanou Gotham Gray.
Ve Státech se přitom NSX Type S bude prodávat s logem Acury, a to od 169 500 USD (cca 3 668 000 Kč). Zákazníci nicméně budou moci sáhnout i po paketu Lightweight, jehož součástí jsou karbonové brzdy Brembo, karbonový kryt motoru a karbonové doplňky interiéru. Tato sada přitom snižuje hmotnost o nemalých 26,2 kilogramu, připravit si na ni ovšem musíte dodatečných 13 tisíc dolarů (přibližně 281 000 Kč). Ona limitovaná šedá je pak k mání za dalších 6 000 USD (asi 130 000 Kč).
Honda NSX Type S je vůbec nejvýkonnějším a nejrychlejším provedením tohoto modelu, navíc se liší i vizuálně, vypadá spíš jako původně zamýšlený facelift. I tak ale budou mít Japonci s rozprodáním finální edice problém, o regulérní model byl totiž mizivý zájem. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před hodinou - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 2 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva