Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem

A kdo ví, jestli faceliftem původně být neměla a automobilka si vše nerozmyslela až pod tlakem stále horších prodejních výsledků. Tak či onak jde o tečku za jedním zpackaným pokusem o návrat legendy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem

13.8.2021 | Petr Prokopec

Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem

/

Foto: Honda

A kdo ví, jestli faceliftem původně být neměla a automobilka si vše nerozmyslela až pod tlakem stále horších prodejních výsledků. Tak či onak jde o tečku za jedním zpackaným pokusem o návrat legendy.

Na moderní Hondu NSX přišla řeč vcelku nedávno, a to v souvislosti s tragickými prodeji. O znovuzrozený japonský sporťák je vskutku mizivý zájem, několikanásobně jej tak překonává i mnohem dražší Lamborghini Aventador. Není to však až tak překvapivé, neboť zatímco originál vyladěný mimo jiné i Ayrtonem Sennou byl dostupným a relativně jednoduchým sporťákem pro lidi, kteří si auta jako Ferrari nemohou dovolit koupit ani provozovat, nástupce je drahý a komplikovaný vůz, který se navíc se supersporty slavných značek nemůže rovnat téměř v žádné oblasti.

Japonci tak pouhých pět let po premiéře dávají hybridnímu kupé sbohem a je otázkou, zda to tak měli původně v úmyslu. Auto, které si dnes představíme, totiž vypadá spíše jako facelift než rozlučkové provedení, s ohledem na popsaný vývoj se ale nakonec mohlo z jednoho stát druhým.

Tak či onak se NSX rozloučí novou limitovanou edicí Type S, jenž nabídne 608 koní a 667 Nm točivého momentu. Ve srovnání s regulérním modelem se tak jedná o relativně malý nárůst (+ 27 koní a 22 Nm), za kterým stojí především pár nových turbodmychadel převzatých ze závodní verze. S nimi přitom nedorazil jen vyšší plnící tlak, ale také nové vstřikovače a nové mezichladiče. Po těchto zásazích přitom výkon 3,5litrového šestiválce narostl na 527 koní, za zbytkem pak stojí navýšení výkonu elektromotoru o 10 procent.

Honda zároveň o 20 procent zvýšila i použitelnou kapacitu baterií a upravila software devítistupňové automatické převodovky, která tak směrem nahoru nově řadí o 50 procent rychleji. Zároveň se dočkala i nového režimu podřazování, zatímco systém pohonu všech kol Sport Hybrid SH-AWD byl upraven tak, aby umožnil rychlejší průjezd zatáčkami. Japonci pak sice data o dynamice nezveřejnili, dodávají však, že Type S je na okruhu Suzuka ve srovnání s běžným NSX rychlejší o 2 sekundy.

Úpravami nicméně neprošel jen motor, ale i karoserie. Právě v tomto ohledu Type S působí spíše jako facelift, nikoliv jen jako limitovaná edice regulérního modelu. Máme tu totiž nové nárazníky, z nichž ten přední počítá s výraznějším splitterem, zatímco zadní se dočkal mohutnějšího karbonového difuzoru. Z uhlíkových vláken je pak i střecha snižující těžiště, stejně jako boční prahy. Nová kovaná kola pak rozšiřují rozchod, a to o 10 milimetrů vpředu a 20 mm vzadu.

Další novinkou jsou pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 ZR19, respektive 305/30ZR20, jenž jsou uzpůsobené přímo této verzi. Stejně tak byly odlišně nastaveny jízdní režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track, překalibrování se dočkaly adaptivní tlumiče a nový výfuk umožňuje motoru mnohem hlasitější projev. Změn tedy opravdu není málo, o to více zamrzí jistá „skromnost“ v interiéru. Zdá se totiž, že novinky se zde projevily hlavně příchodem log Type S a kontrastních švů.

Lze pak už jen dodat, že labutí píseň NSX bude k mání ve 350 kusech, což je i na tak přepracovaný model a zároveň finální edici možná až příliš velké sousto. V podstatě se totiž jedná o takové množství, jaké Honda dosud prodávala za rok až dva. Možná i proto japonská automobilka přichází s limitkami v rámci limitované edice. Z oněch 350 kusů tak 300 míří do Spojených států, přičemž pouze 70 aut může dostat novou šedivou barvu karoserie nazvanou Gotham Gray.

Ve Státech se přitom NSX Type S bude prodávat s logem Acury, a to od 169 500 USD (cca 3 668 000 Kč). Zákazníci nicméně budou moci sáhnout i po paketu Lightweight, jehož součástí jsou karbonové brzdy Brembo, karbonový kryt motoru a karbonové doplňky interiéru. Tato sada přitom snižuje hmotnost o nemalých 26,2 kilogramu, připravit si na ni ovšem musíte dodatečných 13 tisíc dolarů (přibližně 281 000 Kč). Ona limitovaná šedá je pak k mání za dalších 6 000 USD (asi 130 000 Kč).


Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 1 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 01Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 2 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 02Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 3 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 03Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 4 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 04Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 5 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 05Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 6 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 06Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 7 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 07Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 8 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 08Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 9 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 09Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 10 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 10Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 11 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 11Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 12 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 12Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 13 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 13Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 14 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 14Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 15 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 15Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 16 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 16Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 17 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 17Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 18 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 18Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 19 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 19Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 20 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 20Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 21 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 21Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 22 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 22Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 23 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 23Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 24 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 24Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 25 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 25Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 26 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 26Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 27 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 27Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 28 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 28Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 29 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 29Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem - 30 - Honda NSX Type S 2021 prvni sada 30
Honda NSX Type S je vůbec nejvýkonnějším a nejrychlejším provedením tohoto modelu, navíc se liší i vizuálně, vypadá spíš jako původně zamýšlený facelift. I tak ale budou mít Japonci s rozprodáním finální edice problém, o regulérní model byl totiž mizivý zájem. Foto: Honda

Zdroj: Honda

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.