Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je to ještě jinak. Za to, že se elektromobily neprodávají, může podle aktivistů „Mr. Bean”
8.2.2024 | Petr Miler
Absurdita uvažování těchto lidí dosáhla nového vrcholu. Místo akceptace zjevného faktu, že nejde o dostatečně konkurenceschopné zboží, které má omezený tržní potenciál, dokola hledají jiné viníky. Ten poslední je vskutku pikantní - Rowan Atkinson.
Shodou okolností jsme včera v článku na primárně jiné téma probírali, kdo všechno „může” za to, že elektromobily ztratily v očích lidí svůj lesk. Fakta jsou prostá a krutá - jsou to auta sama. To si ale ti, kteří si takovou věc nebyli ochotni přiznat za roky vnucování těchto aut pod jejich taktovkou, nejsou ochotni přiznat ani nyní. A tak hledají různé jiné viníky.
Někteří poukazují na laxnost politiků, další na elektromobilům nedostatečně nakloněná média, jiní v tom vidí dealery, pochopitelně dojde na ropnou lobby a samozřejmě také na automobilky, kterým „ujel vlak”, a tak se chytají stébla. Všechno jsou to nesmysly, ale jejich výčet nekončí. Nejnovější „viník” je skutečně pikantní - je to Mr. Bean. Tedy není to ona postava z hrstky televizních pořadů, které obletěly svět, ale její představitel, herec Rowan Atkinson.
Na toho se nyní sesypal všechen hněv, jak informují Sky News. Stalo se tak zásluhou organizace Zelený svazek (no dobře, Green Alliance, ale už kvůli možnosti přeložit takto druhé slovo v jejím označení jsme si to nemohli odpustit...), která dostala slovo při během úterního zasedání výboru pro životní prostředí a změnu klimatu v britské Sněmovně lordů. Při té příležitosti vyjádřila svůj názor na hlavní překážky, kterým čelí snahy zakázat v Británii benzinová a naftová auta do roku 2035. „Mr. Bean” mezi nimi nechyběl.
„Jedním z nejškodlivějších článků byl komentář napsaný Rowanem Atkinsonem v Guardianu,” uvádí Green Alliance, která je nepřekvapivě přesvědčena, že článek byl zavádějící a obsahoval spoustu nepravdivých informací. Popravdě řečeno jsme v něm nenarazili ani na jednu, jakkoli diskutovat se jistě dá o kterémkoli z tvrzení. Nicméně - neznáme kvalifikaci představitelů této skupiny, Rowan Atkinson studoval na vysoké škole elektrotechniku a elektroniku a získal magisterský titul v oblasti systémů řízení. Navíc rozhodně není tak hloupý, jak se z některých jeho rolí může zdát. A v neposlední řadě - elektromobily měl rád, začal je kupovat jako jeden z prvních a postupem času zjistil, že nejsou tím pravým ořechovým. Pokud je pro „zelené svazáky” nepřítelem už i takový člověk, kterého lze velmi obtížně obvinit z šíření nekvalifikovaných pohledů motivovaných záští, odporu k technickým novinkám či nedostatkem osobních zkušeností s nimi, kdo je tedy na „jejich straně barikády”?
Je to naprosto absurdní a jen to ukazuje, jak zoufale dochází příznivcům nařizování elektrických aut argumenty. Ale nakonec je to dobře, dotyční tím v prvé řadě zesměšňují sami sebe a veškeré své další, snad věcnější postřehy ke stejnému tématu.
To hlavní z článku „Mr. Beana” si u nás pořád můžete přečíst a stěží zjistíte něco jiného, než že jde o velmi korektní a věcný pohled někoho, kdo neodmítá elektromobily jako takové. Atkinson jen upozorňuje na jejich faktické limity, které prakticky znemožňují jejich rozšíření podle představ jejich zastánců. To je celé a stejně jako mnoha našim kritikům můžeme i jeho kritikům vzkázat, že realitu nezměníte tím, že rozbijete zrcadlo, zprávu nezašlapete tím, že zabijete posla. Že elektromobily nemají šanci zaujmout roli, ve které by je organizace jako Green Alliance rády viděly, nezpůsobil Atkinson, Miler ani žádný dealer, mohou si za to jen a pouze samy. A zastřít to nepůjde, prostě to vyjde najevo tou či onou cestou.
Rowan Atkinson nejprve zaujal odmítavý postoj k elektromobilům a pak se dokonce objevil za volantem spalovací Toyoty GR Yaris na vodík. Teď se - jak nečekaně - stal terčem útoků aktivistů jako ten, kdo může za nelásku veřejnosti k elektrickým autům. Jak ubohé. Foto: Toyota
Zdroj: Sky News
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
včera - Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera
Živá témata na fóru
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.03. 21:42 - M.Z.
- OT - zavírám krám, uklízím 02.03. 16:48 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep