Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je nejnovější Ferrari skutečně jen klonem dávno představeného Maserati?
30.6.2021 | Petr Prokopec
Nebylo by to poprvé, třeba takové Ferrari California původně mělo být jen Maserati, a tak se nedivíme, že někomu nejnovější supersportovní Ferrari 296 GTB připomíná silnější verzi Maserati MC20. Realita je ale úplně jiná.
V závěru minulého týdne Ferrari poměrně překvapivě představilo nový sportovní model. Italská automobilka na něj začala lákat jen několik málo dní před premiérou, už delší dobu se ale mluvilo o tom, že Maranello chystá návrat slavného Dina, a to včetně nového šestiválce pod kapotou. Hned po premiéře se tak začalo mluvit o tom, že model 296 GTB není až tak úplně nový a je jen vyladěným klonem dalšího italského sporťáku. Šestiválec totiž dostalo i Maserati MC20, které i přes vstup Ferrari na burzu patří do téže stáje.
Jenže tahle auta skutečně nejsou dvojčata, a to ani zdaleka, ani v jediném podstatném detailu. Ferrari totiž stejně jako třeba McLaren Artura vsadilo na pohonnou jednotku s širokým úhlem (120 stupňů) rozevření řad válců, díky čemuž mohlo doprostřed napěchovat dvě turbodmychadla. Kromě toho pak vsadilo rovněž na elektrifikaci, načež tu máme hybrid, který produkuje 830 koní. Maserati by nicméně zaostávalo i za samotnou spalovací jednotkou, která byla naladěna na 663 koní.
Je přitom nutné zmínit, že ani třílitr s trojzubcem ve znaku nepatří mezi slabé. Do vínku dostal 630 koní, o něž se ovšem musí starat sám. Maserati pak sice mluví o zcela elektrické variantě, která bude ještě výkonnější, to je však hudba budoucnosti. Pro nás je ale v tuto chvíli podstatný ten fakt, že značka užívá šestiválec s 90stupňovým rozevřením. Kromě toho Maserati použilo unikátní technologii spalovací předkomory z Formule 1, jež u Ferrari pro změnu chybí. Obě jednotky tak spojuje jen objem a počet válců, jinak jsou úplně jiné.
Podobně se nakonec můžeme vyjádřit i o zbytku vozu. MC20 je o chlup delší (4 669 mm versus 4 565 mm) a používá i delší rozvor (2 700 mm versus 2 600 mm). Podstatnější je ale ta skutečnost, že stojí na karbonovém monokoku, zatímco Ferrari pracuje s hliníkovým prostorovým rámem. Maserati jde mimo to spíše cestou hran a moderního designu, zatímco 296 GTB upřednostňuje oblé tvary a zcela nepokrytě se klaní speciálům Le Mans ze 60. let minulého století.
S tím do jisté míry souvisí i odlišné pojetí interiéru. Ferrari totiž disponuje kapličkou řidiče, pod kterou se nastěhovalo naprosto vše, jakkoliv značka s pomocí malého displeje pamatovala také na spolujezdce. Je ale evidentní, že tu vládne jakýsi závodní přístup - co je důležité, má řidič v zorném poli. Oproti tomu Maserati sice také sází na digitální přístrojový štít, ovšem ten doplňuje i středová obrazovka multimédií. Máme tu tedy spíše charakter cestovního „gétéčka“.
Ač zde tedy máme dva italské šestiválcové sporťáky s motory uloženými uprostřed, o dvě zcela stejné novinky nejde ani náhodou. Potvrzuje to i pohled na cenu, neboť zatímco za Maserati dáte minimálně 4,5 milionu korun, Ferrari startuje až na 6,8 milionech Kč. Suma sumárum tu pokaždé máme zcela jinou ligu lákající odlišné osazenstvo. Ve výsledku je tedy na vás, jakému kupé dáte přednost - rozhodně si ale nekupujete odvar či hyperverzi téhož, nýbrž vždy jiný vůz.
Novinky Ferrari a Maserati možná spojuje řada papírových dat, o dva různé vozy vycházející z téhož technického základu však nejde ani náhodou. Foto: Ferrari/Maserati
Inspirace: Carscoops
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 9 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 5 hodinami - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
před 7 hodinami - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 8 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 9 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva