Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jde to i bez drátů, milý Marconi. VW našel nový způsob, jak vyhřívat čelní sklo
28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vyhřívané čelní sklo je hlavně v zimě velmi příjemným prvkem výbavy, jenže viditelné drátky snižují jeho průhlednost. VW to teď umí i bez nich.
Pokud patříte mezi náročnější řidiče a měli jste možnost poznat vyhřívané čelní sklo v některém modernějších aut (což dnes není zase tak výjimečná věc, za příplatek jej nabízí i Škoda), museli jste zažít ten zmar. Na jednu stranu se budete ráno radovat, když pustíte výhřev a místo „šaškování se škrabkou” odstraníte námrazu i z čelního skla pouhým zmáčknutím tlačítka a následným otřením stěrači. Jenže pak přijde večerní jízda domů, kdy vám ty samé drátky, které vám ráno pomáhaly, budou zhoršovat výhled ven.
Jsou miniaturní a někteří lidé říkají, že je nevnímají. Dobře pro ně, ale po mém soudu musí mít problémy se zrakem - i ty nejmodernější aplikace rozptylují zejména paprsky světel od aut jedoucích v protisměru a z dvou relativně malých kuželů dělají větší. Když pak aut jede víc, výhled ven je citelně zhoršený, to samé se stane v létě při večerní jízdě proti slunci. Člověk se pak musí ptát, jestli onen ranní komfort stojí za večerní diskomfort - za sebe říkám ne a je to jeden z výbavových prvků, který bych si nikdy nekoupil.
Pochopitelně, dráty nejsou nezbytnost, čelní sklo lze ohřát i vzduchem, pokud ale ráno sednete do vymrazeného auta, počkáte si na první závan teplého vzduchu minimálně minuty. VW se ale nyní vytasil s řešením, které znamená elektrický výhřev a přitom žádné dráty. A trochu tím připomíná jednu ze slavných cimrmanovských frází následující poté, co sám Jára C. údajně inspiroval slavného italského vynálezce tím, že mu strhal telegrafní dráty...
VW si byl zjevně vědom výše zmíněného problému a viditelné dráty obešel. Do nitra čelních skel tak instaluje vysoce vodivou, ovšem pro člověka neviditelnou vrstvu stříbra, které při výkonu 400 až 500 Wattů sklo odmlží či odmrazí stejně rychle jako dráty. Navíc má ještě jednu výhodu - v létě nepropustí až 60 procent horka ze slunce a zajistí prý až o 15 procent nižší teplotu uvnitř vozu po delším stání než při použití tónovaných skel.
To, o čem VW hovoří, navíc není žádná hudba budoucnosti, už teď má být bezdrátový výhřev k dispozici pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan a Passat a vskutku - i v české nabídce výbavy pro inovovaný Golf je bezdrátově vyhřívané čelní sklo k dispozici, jak se můžete sami přesvědčit níže, za 7 700 Kč. Už se nemůžeme dočkat, až v praxi ověříme jeho fungování a hlavně proklamovanou nenarušenou průhlednost...


VW přišel s bezdrátově vyhřívaným čelním sklem, které by mělo vyřešit zimní svízele konečně bez nevýhod, navíc pomoci i v létě
Jak vidno, nový prvek výbavy je skutečně k mání už i u nás, za nijak přehnanou cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva