Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné

Pokud přijde řeč na velké a luxusně pojaté modely německé značky, obvykle se prodávají za adekvátně vysoké ceny. To ale platí o autech vyrobených v Německu, pokud pochází odjinud, zjevně mohou být ještě větší, pořád luxusně pojaté a přesto levnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné

14.1.2023 | Petr Miler

Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné

/

Foto: Volkswagen

Pokud přijde řeč na velké a luxusně pojaté modely německé značky, obvykle se prodávají za adekvátně vysoké ceny. To ale platí o autech vyrobených v Německu, pokud pochází odjinud, zjevně mohou být ještě větší, pořád luxusně pojaté a přesto levnější.

Když se řekne největší SUV Volkswagenu, co si představíte? Touareg? V případě českého trhu je to tak, celosvětově jím ale dlouho byl Teramont, model stojící na modulární platformě MQB. Je delší než 5 metrů, pyšní se takřka třímetrovým rozvorem a uvnitř standardně hostí tři řady sedadel.

Od svého debutu dosáhl Teramont na slušné úspěchy, s čímž mu pomohla varianta X. Tedy stylovější provedení, které se dočkalo pětice sedadel. Zajímavé ale bylo tehdy také něco jiného - stejně jako nová verze X se na autosalonu v Šanghaji v roce 2019 ukázal i koncept Volkswagen SMV. A byť Němci v posledních letech kudy chodí, mluví o konci SUV, bylo už tehdy celkem jasné, že v praxi budou mít k podobnému omezování nabídky daleko.

Sériový model vzešlý z SMV měl dorazit do prodeje už v roce 2020, premiéru však zdržel koronavirus. Dorazil tedy až v roce 2021 jako model Talagon. A ten skutečně kráčí trochu jinou cestou než Teramont, byť techniku sdílí stejnou. Nicméně na zádi disponuje stylovějšími světly, zatímco čelní partie působí agresivnějším dojmem. Mimo to došlo k natažení délky až na 5 152 milimetrů, což z něj dělá opravdu pořádný kus auta - oproti už tak velkému Touaregu je delší skoro o 30 (!) cm.

Jde tedy o nové největší SUV značky, které již není vyráběno ve spolupráci s SAIC, nýbrž s dalším čínským partnerem FAW. Rozvor 2 980 mm se nezměnil, na rozdíl od zmiňované délky či výšky, která se zvětšila z 1 773 na 1 795 mm. Uvnitř tedy vůz nabízí ještě více prostoru pro posádku, což nejlépe potvrzuje údaj maximální kapacity zavazadelníku - až 2 741 litrů je něco, o čem si mohou nechat zdát i ty nejpraktičtější Škody.

Obsah motorového prostoru je také zajímavý. Základ nabídky tedy tvoří provedení osazené docela tuctovým přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, jehož 186 koní a 330 Nm míří pouze na přední kola. Kromě toho může tento motor nabídnout také 220 koní a 380 Nm, které jsou ale již spojené s pohonem všech kol 4Motion. V případě převodovek pak bude k dispozici jediná volba, a to sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Nad těmito dvěma agregáty ovšem stojí 2,5litrový přeplňovaný šestiválec, který dává až 299 koní a 530 Nm. To je něco, o čem si pro změnu můžeme nechat zdát v Evropě úplně u jakéhokoli vozu koncernu VW.

Interiér Talagonu vedle prostoru mnoho překvapení nepřináší, je to jeden z luxusních modelů značky s vnitřkem velmi blízkým dalším podobně postaveným modelům. Neobvyklá je jen středová konzole označovaná jako plovoucí, která část ovládacích prvků servíruje řidiči doslova blíže pod nos. Pod ní pak vzniká relativně velkorysý odkládací prostor, do kterého se vejde prý i pytel s celým rodinným obědem z fast foodu. Zajímavé je také řešení ambientního osvětlení přes podsvícené panely před spolujezdcem i ve dveřích.

Tohle auto zaznamenalo velmi slušný úspěch v Číně, protože - světe div se - není drahé. Ono se ale nakonec nelze divit, neboť i když je to auto velké a vybavené, není zase tak drahé. Základní provedení se 186koňovým dvoulitrem s obchodním označením 330 TSI a pohonem jedné nápravy startuje na 299 900 yuanech, tedy asi 990 tisících Kč. Uvážíme-li, že menší Touareg u nás startuje na 2 019 900 Kč, je to o tučných 1 030 000 Kč výhodnější nabídka. Zajímavější verze se stejným, ale silnějším 220koňovým motorem 380 TSI s pohonem 4x4 je k mání od 336 900 yuanů, což je asi 1,11 milionu Kč - toto provedení by mělo podle VW tvořit většinu modelů. Vrcholné, skoro 300koňové provedení 530 V6 pak startuje na 399 900 yuanech, což je v přepočtu 1,32 milionu Kč, stále o 700 tisíc méně než základní Touareg.

Talagon i proto naplňuje předpoklady stát se v rámci své třídy slušným prodejním hitem a nyní tak konečně zamířil do Evropy. Nepřekvapivě je to do Ruska, kam jej začala dovážet oficiální dealerská síť Avilon. Auto je k dispozici od 5,1 milionu rublů, tedy asi 1,7 milionu Kč, v prostředním zmíněném provedení s motorem 2,0 turbo. Je to pochopitelně o dost víc než v Číně, pořád je to ale o dost méně, než kolik u nás dáte za menší Touareg. Tušíme, že tento vůz by neměl problém prosadit se ani v EU, o záměru prodávat jej také zde se ale VW nezmiňuje.


Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 1 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 01Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 2 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 02Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 3 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 03Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 4 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 04Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 5 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 05Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 6 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 06Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 7 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 07Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 8 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 08Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 9 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 09Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 10 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 10Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 11 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 11Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 12 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 12Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 13 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 13Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 14 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 14Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 15 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 15Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 16 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 16Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 17 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 17Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 18 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 18Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 19 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 19Jasně největší SUV VW s obřím kufrem se začalo prodávat v Evropě, i na české poměry je levné - 20 - VW Talagon 2022 prodeje ceny 20
Největší SUV VW se prodává v Číně za relativně nízké ceny, jistě i proto jde velmi dobře na odbyt. Teď je k dispozici i v Rusku - sice citelně dráž, ale pořád levněji než Touareg. Foto: Volkswagen

Zdroje: Volkswagen, Motor.ru

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.