Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025 | Petr Prokopec
Koupit si skutečný americký muscle car není zase tak těžké, ale kdo jej bude živit? A jak s ním půjde obstarávat běžné denní ježdění? Na takové otázky v tomhle autě myslet nemusíte, jen musíte akceptovat, že pod zadkem nemáte Dodge, jde o Hondu.
V roce 2023 slavila japonská společnost Mitsuoka, která se původně věnovala hlavně zakázkové karosařině, své 55. narozeniny. Jako dárek pak sobě i svým příznivcům nadělila hodně divokou přestavbu Hondy Civic. Čtyřdveřový liftback se totiž dočkal řady nových dílů, načež hlavně vpředu působil jako Dodge Challenger. Pravda, s americkým muscle carem si jej nikdo nespletl ani z blízka, ani z dálky, původní vzhled byl ovšem taktéž potlačen. A protože dílo opravdu vypadalo k světu, dočkalo se nemalého aplausu.
Mitsuoka nejprve vůz zvaný M55 představila jen jako koncept, který se neměl dočkat výroby. Jenže ohlas na něj byl natolik pozitivní, že rok po debutu se otevřely objednávkové knihy. Japonci ale tehdy oznámili, že k mání bude jen sto exemplářů, z nichž každý dostane do vínku ryze spalovací pohon pomocí přeplňované jedna-pětky. Na motor úpravce nesáhnul, načež i nadále produkovala 182 koní, které míří na přední nápravu. Zájemci pak mohli volit mezi manuálem a automatem CVT.
Jsme o rok dál a celá produkce byla v mezičase rozebrána. Pro zájemce, na které se loni nedostalo, má ale firma velmi dobrou zprávu - objednávkové knihy se totiž znovu otevírají, přičemž tentokráte bude postaveno dokonce 250 kusů. Nové provedení zvané M55 1st Edition se ovšem vůči tomu původnímu, které se zpětně dočkalo názvu M55 Zero Edition, tu ovšem máme hned několik změn, pro někoho možná i zásadních.
Jak jsme zmínili, originál byl k dispozici s čistě spalovacím motorem. Nově ale bude možné zvolit i to hybridní, které páruje atmosférický dvoulitr s elektromotorem a bateriemi o kapacitě 1 kWh. Honda u této jednotky zmiňuje 41procentní termální účinnost, která má vést k velmi nízké reálné spotřebě, více než to však zájemce bude jistě zajímat, že dvoulitr produkuje 145 koní, elektromotor dalších 184, a celá soustava počítá s 215 kobylami.
Není to jediná novinka, další se týká laku. Původní provedení šlo totiž objednat pouze v šedém odstínu, zatímco nově lze vybírat z deseti různých barev, které se pyšní poněkud exotickými názvy jako Platinum White Pearl, Sonic Gray Pearl, Premium Crystal Red Metallic, Seabed Blue Pearl, Skycraper Gray, Blue Iceland, Old English White, John Mango, Spring Blue a Papaya Orange Metallic. Vše ostatní ale zůstává při starém, ať už jde o zevnějšek nebo interiér.
Nadmíru zajímavý je pohled na ceny, neboť se na první pohled zdá, že Mitsuoka loňské zájemce neskutečně „natáhla“, když jim vystavila fakturu na 8 085 000 jenů, tedy na 1,24 milionu korun. Nové provedení totiž startuje podstatně níž, a to na 7 568 000 JPY (cca 1,16 milionu Kč). Jenže jen za lak je třeba připlatit 495 tisíc jenů (asi 76 000 Kč), přičemž tutéž částku dáte za sedadla s perforovaným koženým čalouněním, která dříve byla součástí standardu.
Dá se tedy předpokládat, že z loňských zájemců nikdo svůj slot ve prospěch letošního provedení nepřepustí už jen proto, že s jeho výrobou Mitsuoka začne až příští rok - dříve objednané vozy vzniknou nejpozději letos. Zda se poté objeví i další edice, je v tuto chvíli ve hvězdách. Protože tu ale nově máme 2,5násobné množství, dá se předpokládat, že zájem roste. Tak abychom o tomto musce caru bez velkých svalů ještě neslyšeli...


























M55 neboli Honda Civic tvářící se jako americký muscle car je nově k mání s nejsúspornějším hybridním pohonem i v jiných barvách, než byla pouze loňská šedá. Foto: Mitsuoka
Zdroj: Mitsuoka
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321