Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci jdou dál proti proudu, s novými motory mohou splnit další přání fanoušků
8.2.2021 | Petr Prokopec
Zatímco většina automobilek přemýšlí, jak co nejrychleji přejít k elektrické mobilitě a auta co možná nejvíce „zneutralizovat” kvůli emisím CO2, Mazda hrne na trh nové šestiválce a s nimi uvažuje o návrat ostrých modelů.
O japonských sportovních vozech se v poslední době mluví poměrně často. Toyota je stále aktivnější se svojí divizí GR, Subaru se vrací s novým BRZ a Nissan chystá náhradu stárnoucí 370Z. Mimo to značka nadále nabízí GT-R, stejně jako u Hondy pořídíte Civic Type-R či NSX. Pokud jste ovšem fanouškem Mazdy, nejspíše máte v současné době slzy na krajíčku. Jediným jejím sportovním modelem je totiž roadster MX-5, který navíc produkuje maximálně 184 koní. A jakkoliv to na zábavu za volantem stačí, na pokoření většiny jiných aut stejného zaměření nikoliv.
Japonci se nicméně připravují na světlejší zítřky. Příští generace Mazdy 6 bude totiž jedním z prvních vozů značky, jenž dostanou novou zadokolkovou platformu a řadové šestiválce. Šéf australského zastoupení Vinesh Bhindi nyní naznačil, že právě tato kombinace by mohla přivést zpátky dříve nabízené sportovní modely MPS. Stejně tak by mohlo dorazit i přiostřené SUV CX-5. V případě takové Mazdy 3 je ale třeba opět vytáhnout kapesníček, neboť vyšší výkony jsou spojené s architekturou, kterou hatchback nedostane.
„Mazda veřejně deklarovala, že s její velkou platformou, kterou dostane CX-5 a veškeré další větší vozy, je ve hře řadový šestiválec, pohon zadních kol i elektrifikace. Všechny tyto oblasti jsou diskutovány. Novinek ale bude daleko více, a až přijde ten správný čas, řekneme vám o nich,“ naznačil poněkud tajnůstkářsky Bhindi. A jakkoliv již neupřesnil, zda mluví o sportovních derivátech, následně potvrdil, že japonská automobilka se pozvolna přesouvá do jakéhosi mezipatra mezi mainstreamem a prestiží.
„Nejsme luxusní značkou, říkáme, že jsme prémiovou. A v tom je rozdíl,“ uvedl dále šéf australského zastoupení s tím, že Mazda si díky této strategii bude zachovávat odstup jak od mainstreamových značek, tak od Audi, BMW, Mercedesu či Lexusu. Oné prémiovosti chce přitom dosáhnout tak, že jednoduše zákazníkům nabídne volbu, jaké se mu jinde již nedostane. Řada výrobců totiž poměrně tvrdošíjně lpí na downsizingu, načež Mazda objemově překoná i zmiňované BMW.
Za takovou svobodu pochopitelně bude třeba zaplatit, a to vlastně více, než byla klientela značky zvyklá. Zatímco totiž Mazda 6 MPS s 260 koňmi stála před patnácti lety, kdy byla v prodeji, rovný milion korun, dnes ceny startují o zhruba 180 000 Kč níže. Za to ovšem dostanete koní jen 145. Se šestiválci bude ale spárován minimálně dvojnásobek, což znamená, že benzinový třílitr a nejspíše i 3,3litrový turbodiesel (skutečně) budou startovat někde okolo 1,2 milionu korun.
Je pak jen otázkou, zda tuto unikátní nabídku si zákazníci nebudou moci užít pouze pár let. Prodeje sedanů totiž globálně klesají, přičemž ani Mazda nemůže veškeré trendy ignorovat donekonečna. Kalhoty dalece před brodem však stahovat nebudeme, zvláště když marketingový ředitel australské divize Alastair Doak dodává, že Mazdu 6 „budeme nabízet tak dlouho, dokud budeme moci“.


Mazda už sama ukázala architekturu nových motorů, mezi nimiž bude i 3,3litrový naftový šestiválec. Foto: Mazda
Benzinový šestiválec a pohon zadních kol pak má dostat nová generace modelu 6, která může dorazit i verze MPS. Pár let starý koncept Mazdy Vision Coupe naznačil, co od takového auta automobilky očekávat. Foto: Mazda
Zdroj: Motoring
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 2 hodinamiAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
před hodinouU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 2 hodinami„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
před 3 hodinamiŠkoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
před 5 hodinamiI v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 12:00 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.12. 09:33 - Spectral
- Výběr autopojištění 03.12. 03:31 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.11. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.11. 20:00 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.11. 16:56 - pavproch