Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto

Trochu to připomíná doby, kdy se v Řecku začaly stavět domy s minimem oken kvůli zdanění založeném na jejich počtu, ale taková je už současnost. S pravidly EU si každý snaží poradit, jak může.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto

1.9.2021 | Petr Prokopec

Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto

/

Foto: Toyota

Trochu to připomíná doby, kdy se v Řecku začaly stavět domy s minimem oken kvůli zdanění založeném na jejich počtu, ale taková je už současnost. S pravidly EU si každý snaží poradit, jak může.

Pravidla Evropské unie regulující spotřebu resp. emise CO2 nových aut jsou stále přísnější a každý výrobce se s nimi pokouší vypořádat po svém. Prodávat stále více elektromobilů není jediná cesta, jak nedávno ukázala Toyota. Ta přivedla na svět Yaris v provedení EcoVan, který přišel o zadní sedadla, která nahradila podlaha rozšiřující zavazadlový prostor. Z japonského prcka se tak rázem stal užitkový vůz, pro který platí o trochu benevolentnější limity - jednak se tak sám nemusí snažit do aktuálních limitů vejít a jednak může pomoci snížit průměr vytvářený zbylými dodávkami, které mohou mít i s vyšším maximem problém.

Jak se přitom říká, s jídlem roste chuť, a tak není překvapením, že Japonci do stejné řeky vstoupili podruhé. Představit si proto můžeme Toyotu Corolla Touring Sports v provedení Commercial, u které došlo na stejnou konverzi jako v případě menšího sourozence. Padáka tedy dostala zadní sedadla a celou plochu pokryla jednolitá podlaha. Mimo to byla zatmavena boční zadní okna, u nichž bylo odstraněno elektrické ovládání. A dorazila i mřížka oddělující zavazadelník od kabiny.

Úpravy tím končí, ve finále tedy nejde o nic světoborného, a pokud byste běžnému kombíku vyjmuli zadní sedadla, byli byste na tom v podstatě stejně. Rozdíl je však v tom, že Corolla Commercial s veškerými modifikacemi přijíždí přímo z britské továrny v Burnastonu. Úřady ji tedy skutečně berou za užitkový vůz, což znamená, že produkovat vůz může až 147 gramů CO2 na kilometr. Dle Toyoty však vypouští něco mezi 102 a 115 gramy, takže dělá přesně to, co Yaris výše, zde navíc i tak, že nepřekračuje limit platný pro osobní auta (95 g CO2/km).

Pokud bychom přitom vzali za referenční nižší hodnotu, pak se rázem prostou matematikou dostáváme ke 45 gramům CO2, jenž má Toyota k dobru v případě dodávek. Každý má dle EU hodnotu 95 Eur (cca 2 450 Kč), na jednom jediném voze tak japonská automobilka může hypoteticky ušetřit zhruba 110 tisíc korun. To jsou už pořádné peníze, načež bychom se ani nedivili, kdyby podobnou konverzí prošlo daleko více vozů největšího výrobce světa.

Jak se navíc zdá, Toyota má pro letošek i splněno. Corolla Commercial totiž do výroby zamíří až v příštím roce s cenou okolo 22 tisíc liber (651 000 Kč). Za tuto částku kromě již zmíněného můžete počítat s benzinovou jedna-osmou, jenž produkuje 124 koní. K dispozici pak máte ještě elektromotor s 53 kW, špičky agregátů se však nepotkávají a celá soustava tak zůstává na oněch 124 koních, což stačí na stovku za 11,1 sekundy.

O trhače silnic se tedy rozhodně nejedná, to však ani nebylo zadáním. Stěžejní je zde rozšíření zavazadelníku, stejně jako schopnost utáhnout až 750 kilogramů vážící přívěs. A pak pochopitelně ono přesunutí do jiné emisní skupiny.


Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto - 1 - Toyota Corolla Touring Van 2021 prvni sada 01Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto - 2 - Toyota Corolla Touring Van 2021 prvni sada 02Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto - 3 - Toyota Corolla Touring Van 2021 prvni sada 03Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto - 4 - Toyota Corolla Touring Van 2021 prvni sada 04Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto - 5 - Toyota Corolla Touring Van 2021 prvni sada 05Japonci dál zkouší vyzrát na nová pravidla EU, může jim to vynést až 110 tisíc Kč na auto - 6 - Toyota Corolla Touring Van 2021 prvni sada 06
Toyota Corolla Commercial je další příspěvek japonské automobilky na poli užitkových vozů, s nimiž jsou spjaté o trochu vyšší emisní limity než s těmi osobními. Foto: Toyota

Zdroj: Toyota

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše