Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
James May vyjmenoval věci, které nenávidí na své Tesle Model S
31.8.2020 | Petr Miler
Mluvit o Teslách v negativních souvislostech se na internetu příliš nenosí, James May ale není z těch, kteří by si s něčím takovým dělali hlavu. Jak ale asi tušíte, jeho námitky nejsou úplně obvyklé.
Nemusíte být ani moc velcí fanoušci Top Gearu, The Grand Tour nebo Jamese Maye osobně, abyste zaznamenali, že si koncem loňského roku koupil Teslu. Šlo o Model S ve verzi 100D Long Range, tedy ne úplně obvyklou variantu s největším akumulátorem a pohonem všech kol, ale nikoli nejvyšším možným výkonem. V případě staršího automobilového nadšence, který vlastní třeba také Ferrari 458 Speciale, to může někomu přijít jako překvapivá volba, May ale není z těch, kteří by se elektrickým autům bránili. Nakonec, Tesla pro něj není jeho prvním elektromobilem a loni poměrně detailně vysvětloval, proč si tento vůz pořídil.
Po skoro roce vlastnictví přišel čas na to shrnout své zkušenosti, nečekejte ale žádnou typickou recenzi. May se rozhodl vyjmenovat šest, no spíše pět věcí, které autě nemá rád ze všech nejvíce a nezaměřil se na nic obvyklého, ale spíše na otravné detaily, o nichž ostatní nemluví. Přesuneme se tedy rovnou k nim, číslo jedna je ale jen vtip - May říká, že auto je špinavé a to od nového vozu čekal, že bude v tomto ohledu bezchybné. Svého času jistě byl, po 10 měsících používání ale čistá zjevně nevydrží ani Tesla...
Pojďme k zajímavějším věcem. Tou druhou je, že Tesla nemá obvyklé kliky dveří, musí se z vozu vysunout. Po léta problematický mechanismus Maye nezlobí, rozčiluje jej, že i když ve voze nastaví, aby se kliky vysunuly při příchodu k vozu, reálně se to neděje. Musí na ně i tak máčknout, což obvykle neprobíhá hladce, jako ostatně na videu níže. Přitom Model S používá technologii, která nemá problém zaznamenat blízkou přítomnost řidiče a kliku mu „nabídnout”. Otevření nabídne všem, ale ne bezdotykově.
Třetí potíž je též docela zajímavá. May má ve zvyku, nebo spíše musí při příjezdu do jednoho ze svých obydlí z auta vystoupit a otevřít bránu. Než tak ale učiní, auto se „vypne”, neboť to udělá téměř okamžitě poté, co z něj vystoupí. Je to zřejmě kvůli úspoře energie a May chápe, že tohle není vůz se spalovacím motorem, takže se nestartuje, ale jen zapíná. Přesto jej obtěžuje ho pořád dokola po každém podobném vystoupení znovu zapínat - mohl by aspoň pár desítek sekund zůstat v plné pohotovosti.
Též čtvrtá věc je drobná, ale otravná záležitost. Při každém zavření elektrického víka kufru vydá Tesla velmi intenzivní pípavý zvuk. Je bude projev snahy o maximální bezpečnost, aby na někoho těžké víko kufru nespadlo, kdyby byl ještě nahnutý do zavazadlového prostoru, popř. projev snahy vyhovět regulacím. Pokud je to ale druhý případ, dělá to Tesla otravněji a častěji než jiní - z ostatních aut známe jen to, že takto pípají při dálkovém zavření víka, pokud zmáčknete tlačítko na něm, „mlčí”. Model S to dělá vždy a intenzivně a May říká, že hlavně sousedy na venkově to při jeho ranních odjezdech zbytečně budí, zvlášť když auto jako takové je jinak velmi tiché.
Pátou věcí je použitá grafika, kdy Mayovi se líbí font nápisu Tesla, ale nápisy Model S a 100D mu připadají zastaralé jako z nějakého komického westernového filmu. A šestou, možná nejzávažnější je to, že každá Tesla, kterou kdy zkusil - nikoli jen tak jeho, bylo jich asi šest - občas vydávala podivný zvuk od zadní nápravy, který působil dojmem, jako by se uvolňovala poloosa či něco podobného. Možná nějaký větší technický zádrhel, kdo ví.
Tohle jsou Mayovy výtky, které uvádí s tím, že není žádný zaslepený fanda Tesly či elektrického pohonu, tak je nemůže nevidět. Současně ale říká, že auto má rád a pozitivních aspektů je více. Snad nám o nich poví příště.












James May našel šest, nebo spíše pět věcí, které má důvod na své Tesle Model S nenávidět. Jsou to spíše drobnosti, o to více jsou ale některé z nich zajímavé, obvykle se o nich nemluví. Foto: Drive Tribe@Youtube
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 5 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 8 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch