Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
James May si koupil nové auto, zajímavě vysvětluje, proč si ho vybral
4.11.2019 | Petr Miler
Spousta lidí si koupí nějaké auto a vlastně ani neví, proč to udělali. Hvězda Top Gearu a The Grand Tour svou volbou dráždí, aspoň ale umí rozumně vysvětlit, proč si pořídila už druhý elektromobil.
Tojice slavných moderátorů Top Gearu a The Grand Tour se v poslední době hodně činí na své sociální platformě Drive Tribe, a tak nevynechá jedinou příležitost, aby přilákala trochu pozornosti. Když si tedy nyní James May koupil nové auto, nemohl si to nechat pro sebe, zvláště když k odhalení byl schopen přistoupit se svým typickým stylem.
Vůz tak zabalil do plachty od Ferrari a chvíli kolem něj „šaškoval” ve stylu moderních tvůrců podobných videí, znalým ale bylo už podle siluety jasné, že po plachtou se neskrývá Ferrari, ale Tesla. Konkrétně Model S v modré barvě, jak následně ukáže kompletní sejmutí rudého hávu.
James to komentuje slovy: „Slyším vás, jak bučíte jako jeden muž,” a dodává, že řada lidí bude jeho volbou jistě zklamaná. Dokáže ji ale vysvětlit - zjevně nepatří mezi ty, kteří by toužili po Tesle stůj co stůj nebo chtěli dávat její volbou okolí signál o tom, jak žijí ekologicky. Má jinou motivaci a jejímu pozadí věnuje na videu několik minut.
May říká, že elektrický pohon je budoucností aut a chce být součástí tohoto světa už nyní. Konstatuje tedy, že neví, jestli zrovna bateriové elektromobily budou tou budoucností, vyhrát mohou jiná úložiště energie, stejně jako si je vědom toho, že většina elektřiny stejně vzniká spalováním uhlí, takže ekologie není v jeho volbě veškerá žádná. O to mu ale nejde, chce prostě zkusit s takovým autem žít.
Rozhodně se volbou Tesly neobrací ke spalovacím motorům zády, nakonec elektrickým autem (BMW i3) čas od času jezdí už pět let. Říká, že autům jako takovým doba nepřeje a s nadsázkou vzpomíná, že v jeho mládí bylo auto králem. A když s ním někdo zajel člověka, byla to jeho chyba, že si mu dovolil zkřížit cestu. Dnes je to úplně jinak - auta jsou v očích mnohých zlo, které zabíjí lidi přímo i nepřímo, která zapáchají, dělají hluk, nutí lidi se ptát, co představují coby symbol společenského postavení a tak podobně. Je tak třeba více přemýšlet nad tím, jak bude auto, se kterým běžně jezdíme, vnímáno „komunitou”. A vozy jako Tesla dnes činí auta jako taková o něco přijatelnějšími.
V tomto kontextu říká, že elektromobily mohou být tím, co auta se spalovacími motory zachrání, nikoli popraví. Když bude naprostá většina společnosti jezdit vozy s tak neškodným elektrickým pohonem (ať už je to takové tvrzení jakkoli velký nesmysl), nadšenci se se svými spalovací motory vytratí z centra pozornosti a nikdo nebude žádat jejich zákazy. Stejně jako dnes nikdo nezakazuje koně nebo jiné, z racionálního pohledu přežité libůstky.
May dále komentuje svou volbu tím, že dal přednost modré barvě jako jedné z mála dostupných a mrzí ho uniformita současné nabídky aut vůbec. Modelu S by podle něj slušela třeba i žlutá nebo zelená, není ale k dispozici. Vezme nás také do interiéru, o němž říká, že je možná až příliš jednoduchý, zároveň ale míní, že vnitřky aut jako jsou moderní Mercedesy nebo Bentley jsou až trochu kýčovité, jako by byly pro Liberaceho. A ukáže také zavazadelníky dodávajíc, že auto je to opravdu velké, pro něj možná až příliš.
Podívejte se na to sami. May obecně nedělá nezajímavá videa, toto je ale jedno z těch, ve kterém si jej stojí za to vyslechnout.












James May si koupil Teslu Model S, svou volbu umí zajímavě vyargumentovat
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva