Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
James May si koupil další nové auto, dopředu varuje před velkým zklamáním
18.11.2019 | Petr Prokopec
James May se rozjel a v relativně krátkém čase si pořídil už třetí nové auto. Po velmi klasickém Alpine A110 sází na stále větší modernu a k Tesle na elektřinu nyní přidal Toyotu na vodík.
Není žádným tajemstvím, že James May je z celé trojice uvádějící pořad The Grand Tour tím nejekologičtěji smýšlejícím jedincem. Jeremy Clarkson a Richard Hammond sice čas od času elektromobily zkusí, jejich vlastnictví je však zatím příliš neláká. May je oproti tomu již několik let majitelem BMW i3 a nedávno si pořídil i Teslu Model S P100D. Snadno tak může porovnat, na které straně Atlantiku to dělají lépe. To je však evidentně jen začátek jeho „bezemisního” průzkumu trhu.
May se rozhodl, že využije svého jmění k tomu, aby zjistil, jaký druh elektromobility je tou nejlepší možnou budoucností. Proto opětovně sáhl do peněženky a v poměrně krátkém sledu koupil ještě jeden nový vůz. I tentokrát si trochu pohrál s diváky, neboť zatímco Teslu svého času zakrývala plachta s logem Ferrari, tentokráte na přehozu září emblém Porsche. Jak ale nejspíše již tušíte, neskrývá se pod ním ani Taycan, ani žádný jiný vůz automobilky z Zuffenhausenu.
Místo toho tu máme Toyotu Mirai. Tento vůz asi nikdo nečekal, proto May dopředu varuje, že někteří z nás budou jeho volbou velmi zklamání. Přesto dává smysl, May je totiž přesvědčen, že to není bateriová elektromobilita, ale spíše ta vodíková, která by skutečně mohla fungovat. Využít jít lze v mnohem širším měřítku, tedy nejen u aut, ale třeba i u lodí nebo letadel.
Je tu ovšem několik problémů, které jsou minimálně ze současného úhlu pohledu nepřekonatelné. V prvé řadě je třeba zmínit, že Mirai stojí ve Velké Británii 66 tisíc liber (cca 1,97 milionu korun). To je opravdu vysoká suma, za kterou dostanete vůz zvenčí i zevnitř připomínající Toyotu Prius. Na jedné straně na tom není nic špatného, nicméně originál stojí třikrát méně. A i ten je ve výsledku docela drahý a nepříliš oslňující.
Hlavním problémem je ale velmi nízká efektivita, která nemůže zdaleka konkurovat ani spalovacím motorům. Dále tu máme omezenou infrastrukturu, která nedovoluje jinak snadné doplnění energie - ve Velké Británii v současné době existuje pouze osm stanic, kde lze vodík dočerpat.
Na některých místech světa je situace lepší, zejména pak v Japonsku. Tato země podporuje technologii palivových článků a do roku 2025 by ráda měla na silnicích 200 tisíc vodíkových aut, jimž uzpůsobí infrastrukturu. Stejně tak se snaží i Spojené státy. Podle Maye je ale stále nejisté, kam se svět opravu vydá a právě proto si pořídil oba typy elektrických vozů, aby byl na budoucnost jaksepatří připraven.
Divákům slíbil komplexní srovnávací test, kterému se má věnovat jeden ze speciálů příští série The Grand Tour. Jsme tedy zvědavi, koho zvolí za vítěze i kdo bude řídit který vůz a zda do boje s Toyotou a Teslou vytáhne i Mayovo BMW. V takové chvíli by totiž každý z moderátorů měl do čeho usednout.




James May si pořídil další „bezemisní” vůz, tentokrát ještě kontroverznější, vodíkovou Toyotu Mirai
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva