Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ven se dostal přehled základní výbavy nové Corvette, při její ceně je to zázrak
2.8.2019 | Petr Prokopec
Už z technického pohledu je nabídka nové Corvette neuvěřitelná, 500koňový sporťák s motorem uprostřed za podobné peníze dosud existoval jen v naivních snech. Ani jeho výbava ovšem není marná.
Dnes znovu zabrousíme k osmé generaci Chevroletu Corvette. Ta nepřestává fascinovat, zejména svou cenou. Počítalo se s tím, že kvůli přesunu motoru z přídě doprostřed a příchodu většího množství exotických materiálů bude vůz stát přes 100 tisíc dolarů (cca 2,33 milionu korun). Chevrolet však každého naprosto šokoval, když oznámil, že základní Corvette C8 bude startovat méně než 60 tisíc dolarů (1,39 milionu korun). Nikdo totiž nečekal, že kupé s motorem uprostřed a výkonem 497 koní bude pomalu za hubičku.
Pokud se přitom nyní začínáte obávat toho, že za své peníze dostanete pouze holobyt s vysokým výkonem, můžete si oddechnout. Ocelová kola, látkové čalounění a bubnové brzdy rozhodně nejsou na programu dne. Poněkud předčasně, byť oficiálně odhalený přehled výbav všech verzí přes jeden z prodejních webů GM ukazuje mnohem zajímavější realitu. Už základní úroveň výbavy 1LT počítá se sedadly GT1, která jsou čalouněna kůží a elektricky nastavitelná v osmi směrech. Vyhřívání se sice nedočkala, to je však jen malá vada na kráse. O komfort posádky se totiž velmi dobře postará třeba duální automatická klimatizace.
Tím výčet prvků výbavy zdaleka nekončí, k dispozici samozřejmě budou i multimédia s 8palcovým displejem a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Chybět nebude ani audio systém Bose s deseti reproduktory či zpětná kamera s parkovacím asistentem, který rozhodně přijde vhod. Mimo to dorazí ještě 12palcový digitální přístrojový štít nebo bezklíčové odemykání a startování. Motor pak ostatně bude možné „nahodit“ i na dálku přes mobil.
Z interiéru se můžeme přesunout k zevnějšku, který ozdobí 19palcová přední kola obutá do pneumatik o rozměru 245/35, zatímco vzadu se otáčí dvacítky s obutím o rozměru 305/30. Kotoučové brzdy samozřejmě najdeme ve všech rozích, přičemž ty přední mají možná i překvapivě menší průměr než ty zadní (320 mm versus 338 mm). Zmínit můžeme také mechanický samosvorný diferenciál, stejně jako bychom neměli opomenout osmistupňový automat a 6,2litrový osmiválec.
Jak je tedy patrné, již základ je tak rozsáhlý, že v něm máloco vysloveně chybí. A to mluvíme jak o komfortu, tak o samotné jízdě. Vlastně tedy není divu, že Corvette C8 je pro první modelový rok 2020 prakticky vyprodaná. Je však otázkou, kolik lidí sáhne po úplném základu a kolik se nechalo zlákat vyšším luxusem. Pokud totiž zvolíte výbavu 2LT, dočkáte se dále head-up displeje, navigace, bezdrátového dobíjení mobilu či monitoringu aut ve slepém úhlu.
Úroveň 3LT pak umožní výběr z většího množství odstínů karoserie, jež budete moci spárovat se sedadly GT2, kůží Nappa a karbonovými dekory. Pokud ovšem ani to není dostačující, je tu ještě příplatková výbava, do které je zařazen třeba paket Z51 Performance navyšující výkon motoru na 502 koní. Za to je zodpovědný hlavně sportovní výfukový systém, kromě něj ovšem nechybí ani o chlup větší brzdy nebo vylepšené chlazení a pár hračiček v interiéru.
Chevrolet zatím nezveřejnil kompletní ceník, není tak jisté, kolik za úrovně 2LT a 3LT zaplatíte. Stejně jako nevíme, o kolik se sníží váš bankovní účet při zaškrtnutí paketu Z51. Nicméně se dá předpokládat, že i v plné polní bude Corvette C8 k dispozici za méně než dva miliony korun. To je zcela bezkonkurenční nabídka, kvůli které mohou mít lidé od Porsche, Ferrari či Lamborghini dost neklidné spaní.
Nová Corvette C8 dokáže již v základu uspokojit všechny vaše smysly. Je proto ještě působivější, že vůz startuje na 1,39 milionu Kč
Na oficiálních fotkách se pochopitelně ukázaly lépe vybavené verze, propast mezi jimi
a základem ale není
Zdroj: GM Fleet Order Guide
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před hodinou - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 3 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 6 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva